2014-08-05, 10:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Absolut, den omständigheten talar mot att KJ placerade benen i huset den 16 maj. Men som du vet är det, för att använda ett aktuellt uttryck, inte bombsäkert att huset var tomt då. Men, men. På nåt sätt har jag hamnat i en diskussion där jag sitter och försvarar antagandet att KJ var på platsen den 16 maj, vilket jag egentligen inte känner mig så säker på. Så jag lämnar diskussionen här, med ett konstaterande att det i alla fall inte är omöjligt.

Kan ha varit så att det kanske var tänkt att lyfta in benen i huset den 16/5, men eftersom det var folk i skogen så ändrade sig de två. Sen är det lite intressant att tjejen även noterade en vit skåpbil lite högre upp i backen. Kanske bara en tillfällighet, men kanske var det person tvås bil?
Citera
2014-08-05, 10:47
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Benen ja, men när kom ev benen och torso till fp2? Eller bara torso. Inget som säger att kroppsdelarna kom samtidigt. Sen kanske benen flyttades in i huset efter 18/5. Det jag också tycker är intressant och som som jag personligen tror är orsaken till att förhöret och vallningen 30/5 inte kom med i fup, var att den minderåriga tjejen såg två personer. Inte bara KJ.

Iakttagelserna av två män och en ljus bil vid ödehuset den 19/5 då?
Citera
2014-08-05, 10:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om torson kom till FP2 16 maj så låg de öppet för hundar och annat i fem dagar. Inget talar för rovdjursangrepp.

Så kan det vara, men torso låg inte helt öppet. Var någon sten och gren som skydd. Kanske hade det varit bättre täckt/emballerat innan benen flyttades ex den 18/5?
Citera
2014-08-05, 10:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Iakttagelserna av två män och en ljus bil vid ödehuset den 19/5 då?

Här är jag rätt säker på att KS kunde vara mer precis. Medlem i NMS och tidigare aktiv i miniracing indikerar förutom orienteringsintresse även ett bilintresse. Troligtvis var det inte en ljusblåmetallic Sonata för då hade det funnits ett förhör i fup.
Citera
2014-08-05, 11:00
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Här är jag rätt säker på att KS kunde vara mer precis. Medlem i NMS och tidigare aktiv i miniracing indikerar förutom orienteringsintresse även ett bilintresse. Troligtvis var det inte en ljusblåmetallic Sonata för då hade det funnits ett förhör i fup.

Så är det givetvis.

Jag tänkte bara att tidpunkten för den iakttagelsen stämmer väl överens med en utplacering.
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2014-08-05, 11:13
Moderator
Tråden hårdmodereras.

Det är inte tillåtet att

-chatta
-kalla medskribenter för öknamn
-att gå till personangrepp mot medskribenter (tillmälen osv)

Det är heller inte tillåtet att posta upprepningar som har stötts och blötts förut om man inte samtidigt motiverar med en godtagbar anledning till varför det bör tas upp till diskussion igen. Den som RP.ar en upprepning som 0.04 åläggs också att länka till det identiska inlägget som tidigare ska ha postats. Att bara skriva "det där har hen postat många gånger förr" är inte till stor hjälp.

Inlägg som innehåller något av ovanstående riskerar radering med varning, oavsett om de även innehåller text som är topic.

/Mod
2014-08-05, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
OM man nu läst obduktionsprotokollet, tittat på rättsläkarens skiss och lyssnat till rättsläkaren SSJ och tekniker DL så kan man tämligen enkelt dra en del slutsatser, om man nu besitter logisk kapacitet vill säga.

En märlspik anser jag utesluten. Den är visserligen konisk, men den skulle inte stämma överens med skadorna.

Märlspiken skulle tränga undan huden i mitten och skapa en helt annan sårbild än vad vi har nu.

Så trots DLs yrkesroll och erfarenhet så yrar du mindre bara för att du besitter så hög logisk kapacitet att dra enkla slutsatser att det för dej räcker att läsa obduktionsprotokollet, titta på rättsläkarens skiss och lyssna till rättsläkaren SSJ och tekniker DL

Har vi förstått dej rätt?
Citera
2014-08-05, 11:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Så trots DLs yrkesroll och erfarenhet så yrar du mindre bara för att du besitter så hög logisk kapacitet att dra enkla slutsatser att det för dej räcker att läsa obduktionsprotokollet, titta på rättsläkarens skiss och lyssna till rättsläkaren SSJ och tekniker DL

Jag frågar eftersom jag inte hängt med inläggen som trillat in .. Hur kommer en märlspik in i resonemanget?

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik#mediaviewer/Fil:Marlinespike-hitch-ABOK-2030.jpg

En märlspik lär ju knappat ha använts.

Edit:
Så vitt jag minns talade man i FUP om ett finare stämjärn alternativt splitsnål

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik#mediaviewer/Fil:Oogsplitsen.jpg
Citera
2014-08-05, 11:36
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Ja, det är korrekt.

Prova köp en märlspik och hugg den sedan i ett lämpligt objekt, en gris t ex, så ser du själv hur fel ute DL är i sin spekulation. Den skadebilden som uppstår kommer inte i närheten av skadorna du kan läsa om i den utvidgade rättsmedicinska obduktionen eller kan se på FUP s422.

http://www.watski.se/Marlspik-11eht
Varför låta 93 kronor hindra dig?
Citera
2014-08-05, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag frågar eftersom jag inte hängt med inläggen som trillat in .. Hur kommer en märlspik in i resonemanget?

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik#mediaviewer/Fil:Marlinespike-hitch-ABOK-2030.jpg

På fråga i TR säger DL att dom letat och att en märlspik har den form som kan tänkas ge den typ av skador. Vad jag minns så säger han inte att det ÄR en märlspik.
Citera
2014-08-05, 11:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Edit:
Så vitt jag minns talade man i FUP om ett finare stämjärn alternativt splitsnål

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik#mediaviewer/Fil:Oogsplitsen.jpg

Hade du lyssnat på DLs förhör i TR hade du inte ställt så dumma frågor.
Citera
2014-08-05, 11:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
På fråga i TR säger DL att dom letat och att en märlspik har den form som kan tänkas ge den typ av skador. Vad jag minns så säger han inte att det ÄR en märlspik.

Då minns du dåligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in