2013-05-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Om resten av kroppen låg i den stora gropen då undrar man ju varför han lagt några delar i huset? Verkar ju mycket märkligt.

Förmodligen av transportskäl, annars är det väldigt konstigt att på plats ute i skogen bemöda sig med styckning, tar tid och möjlighet att bli röjd är stor, dessutom lämnar man ett regn av dna ju längre man vistas i området/platsen.
Citera
2013-05-22, 15:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7670391

Där finns bilder på graven. Verkar vara slarvigt och ytligt gjort.
Rimligen beroende på stress eller svåra förhållanden.

Frågan är hur länge kroppen legat där?
MB bör ju rimligen ha haft bättre möjlighet att förvara en kropp jämfört med KJ.
KJ har ju också haft lite mer polis på sig, så han skulle kunna agera i stress.
Jag gissar att det var svårt att gräva, så GM gav upp och slängde i de delar som fick plats, och resten i huset.
Citera
2013-05-22, 15:57
Medlem
Newbienews avatar
Citat:
– Kroppsdelarna låg i terrängen, allt annat sökande är avbrutet för tillfället, säger Per Hartman, polisinspektör.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16824212.ab

I och med att alla kroppsdelar nu är funna, behöver man troligtvis inte vänta på labbresultaten för att kunna utesluta el stärka uppfattningen om att kroppsdelarna tillhör VB. (Huvudet)
Att de avslutat allt annat sökande för tillfället tycker jag även det talar för att det är VBs kroppsdelar de funnit och inte någon annan person.

Någon i tråden tipsar om att en misstänkt gripits vid 13 tiden.
Finns det någon vän/bekant till KJ som kan höra av sig till honom och se om han svarar i mob ? Samma gällande MB.

I annat fall kan vi nog endast vänta och se, polisen lär gå ut med pressmeddelande senare idag ifall de gripit någon.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Om han ville att hon skulle hittas hade han för det första inte behövt dela kroppen i delar. För det andra hade han lika gott ha gått till polisen och berättat vad han gjort på en gång, för nu är det väl inte så troligt att han kommer undan, iom att hon är hittad. (Ja, jag tar helt för givet att det är hon).
Det fetade:

- Om det finns dna- eller andra spår från GM på eller i anslutning till kroppen så är det graverande. Men en misstänkt kan hävda att det hamnade där av naturliga skäl ("vi kramades" etc).

- Har mordet/styckningen skett i en lägenhet bör teknikerna kunna hitta spår och lägenhetsinnehavaren ligger förstås illa till. Men det förutsätter att polisen vet vilka lägenheter de ska leta i.

- Hittar man inte mord och/eller styckplats och om mördaren inte finns i den krets som diskuterats i dena tråd - ja då kan det bli svårt.
Citera
Medlem
The Rig Vedas avatar
Man kan inte gräva ett hål i ett tät skog med spade, det vet alla som försökt. Rötter, sten och skit gör det omöjligt.
http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7670744&height=312&width=468& quality=high
Citera
2013-05-22, 15:58
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Jo i och för sig. Jag tolkade det som att han var tvungen att gå upp ur sängen eftersom det nämndes innan. Men det är klart att det kan vara upp till skriket som menas.

Ja du har nog rätt, jag mindes fel. Men tror du inte att gubben skulle kunna avgöra om skriket kom ifrån grannen eller utifrån?

Dessutom så är det mer troligt att skriket kom inifrån, men visst det kan ha varit i trapphuset också.
Citera
2013-05-22, 15:58
Medlem
Sleepwalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Annars står det här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819434.ab

Jag var mer intresserad av personens teori runt det eftersom personen valde ordet "fint placerad" om jag minns rätt
Citera
2013-05-22, 15:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
Vem skrev att påsen var placerad på en stenbänk intill FP?
Hittar ej inlägget när jag söker.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16818852.ab

Citat:
Sent ikväll gjorde de en upptäckt - och kontaktade genast polisen.
– I en av bunkrarna hittade vi en plastpåse, den stod på en stenbänk inne i bunkern. När vi kom ut i ljuset såg vi att den innehöll underkläder och larmade polisen som tog hand om påsen, säger Alexander Elvelin.
Han fortsätter:
– Polisen sa till oss att det var herrunderkläder med blodfläckar.
Citera
2013-05-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Inte alls. GM kan ha deltagit i eftersöket, och därför antagit att söker gör folk utomhus, bara utomhus, och följdaktligen hivat in dessa genom fönstret..

Ja, jag tänker mig att det är inte omöjligt att han resonerat som så att det är relativt safe att hiva in kroppsdelar genom en krossad ruta, att det var positivt att dörren var låst och att Missing People inte skulle bry sig om att försöka ta sig in i ett låst hus.
Citera
2013-05-22, 16:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack!

Hur skulle GM få med sig VB till denna plats? Vad skulle det kunna finnas för anledning för henne att besöka den?

Kan hon ha passerat den om hon trots allt var ute och sprang?

De kände ju varandra och han (KJ i så fall) ville visa utsikten eller så tog de med sig en korvbit och varsinn folkis och myste. Sedan ville KJ lite mer, men inte VB. Det hela slutade med att han tog till våld och VB föll nerför ett stup eller liknande. Innan dess hann VB dra iväg ett sms till MB eftersom hon tyckte KJ började bli allt mer på G. KJ fick panik förstod vad han gjort, men valde att åka hem denna lördagkväll. Ringde sin bror vid 21-tiden och sa han ville spela TV spel. Who knows?

Det är skälet till att hon hade träningskläder på sig denna kväll. De skulle vistas ute i naturen.
Senast redigerad av highfive 2013-05-22 kl. 16:04.
Citera
2013-05-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
Vem skrev att påsen var placerad på en stenbänk intill FP?
Hittar ej inlägget när jag söker.

Det var ett svar på mitt inlägg, om den berömda gula påsen. Vet inte, om du kan söka genom mina inlägg? Jag har väldigt få inlägg, så det borde isf va lättast, om du vill hitta det.
Tyvärr, minns jag inte vem som svarade.
Citera
2013-05-22, 16:02
Medlem
why123s avatar
Jaaa, detta trodde vi inte när tråden startades. Då gällde det en försvunnen 20-flicka, och idag har de hittat hennes styckade kropp och fortsättnings pågår... Blir intressant att höra vad polisen säger 16.30, aftonbladets rapportering kl 14.00 var under all kritik!
Senast redigerad av why123 2013-05-22 kl. 16:03. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in