2013-05-23, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Dom har en dator på stationen vad jag vet iaf.. och någons Facebook är osynlig eller avstängd.. sedan så var någon och gick med en vän till mig när Missing People sökte BO.. Vad nu förkortningen BO betyder men alla verkar använda BO när dom menar VB

OK jag undrar hur många fler än du som tror att VB är frivilligt försvunnen, och därmed inte ett BO.
Citera
2013-05-23, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
OK jag undrar hur många fler än du som tror att VB är frivilligt försvunnen, och därmed inte ett BO.

Jag är mer än övertygad att hon BrottsOffret visste bara inte vad BO stod för först.. tänkte inte på betydelsen
Citera
2013-05-23, 07:49
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6847244

Kan det vara detta som VB blivit utsatt för!?

Ja, varför inte? Det skulle då stämma mer med Jönköping83s teori kanske?
Citera
2013-05-23, 07:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
http://www.kuriren.nu/nyheter/defaul...icleid=6847244

Det är väldigt sällsynt att denna typ av GM mördar sina offer, det är ytterst sällsynt, om det ens hänt, att denna typ av GM styckar sina offer.
Citera
2013-05-23, 07:57
Medlem
Rolhens avatar
Hej på er alla duktiga detektiver!Varför är inte ni kriminalpoliser kan man undra
Jo min teori är att MB mötte upp VB den aktuella kvällen.
Även om statistiken visar mot KJ
ALT 2 personer som samarbetat efter mordet
Citera
2013-05-23, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det finns ett vittne som denna dag sett KJ komma till lägenheten tillsammans med en mörkhårig person. KJ bar då en systempåse.

Mobilmastningar visar på att hon befunnit sig i området, det var bland annat det som gjorde att polisen kunde spåra upp KJ, då han inte självmant hörde av sig efter att hon försvann.

Ingen har dock sett henne lämna bostaden.

Det är endast KJ som sagt att hon stannade till cirka 21, då hennes mobiltelefon dog strax därefter och ungefär vid tidpunkten då grannen hörde ett skrik.

Det är ju omständigheter som talar för att hon befann sig där klockan 21.

Edit:

Ett tillägg till detta är att skulle KJ vara oskyldig och annan person är GM så talar han med allra största sannolikhet sanning om när hon lämnade, vilket även det talar för att hon befann sig där klockan 21.

Som jag ser det är fokus på KJ enbart för att det saknas information om andra eventuella GM.
Det som slår mig är att om man tendentiöst letar efter omständigheter som pekar på KJ:s skuld så hittar man dem säkert - likaväl som att det nog ganska lätt skulle gå att hitta märkliga omständigheter hos vem som helst som är satt under lupp.
Visst är KJ extra intressant just för att han är den siste som haft bekräftad kontakt med BO men de "indicier" som finns är väldigt långt ifrån att utesluta en alternativ GM, något som jag tycker bör lyftas fram och som du gör på ett föredömligt vis.
Citera
2013-05-23, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Av det som framkommit är ju Kj intressant pga att han är den sista som vi vet har haft kontakt med BO.
Mb med familj är intressant pga av att han har en relation av nåt slag med BO + att dennes fru uttryckt hat gentemot BO. Polisen kanske vet mer än det som framkommit ang. andra personer, men utifrån det vi vet så är det troligen någon av de nämnda.

Jag tycker det ser ut som ett dåd gjort av en instabil person, troligen psykisk störning möjligen drogad, som sagt var tror jag att Mb:s son som enligt bekanta går på anabola och verkar störd.
Motivet är att BO var hatad av styvmamman och pappan Mb hade en relation till BO.

Sista signalen från mobilen kommer ifrån en mast i närheten av MB:s hus, troligen har sonen hämtat upp BO på Mb:s anmodan(BO har smsat till Mb från Kj). eller åkt och sökt BO efter vägen.
Tror att Sonen först gömt BO där sista signalen kom ifrån (berget) men sedan med MB och An:s hjälp flyttat BO till fyndplatsen för att masten i närheten mottagit signal.

Detta är endast mina 2 cent utifrån vem som är kapabel till detta, BO har enligt rykten även gjort en tidigare polisanmälan mot någon i familjen(icke verifierat av polisen), kan även vara Mb själv som på fyllan tappade hämmningarna och med sonen som chaffis hämtade upp BO och det slutade med att han tog hennes liv.

Nja.
Sista som VI vet om...... Något man inte får glömma.

Som det står i sammanfattningen "Signaler från VB:s mobiltelefon fångades upp ca kl 16, kl 18:40 och ca kl 21."
Och polisen hade ju initialt samlat ihop och undersökt de mobiler som haft kontakt med V*tchareeya under den sista tiden. Det kan mycket väl finnas någon för Flashback helt okänd person med där. Någon som polisen med flit varit helt tyst om och haft span på.
Citera
2013-05-23, 08:05
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det är mycket som stämmer med vad sierskan skrev:
-asfalterad väg ser det ut att vara
-vandrings och skoterled
-inne och ute
-ej långt från bebyggelse

..." Jag fick en syn om att hon finns i eller intill nån stuga man kan åka till me skoter på vinten å nån vandringsled,sök efter en sån kändes heller inte långt bort från en väg me asfalt ej heller från bebyggelsen och före innan man kommer till Boden???Jag har haft rätt många ggr när jag fått såna syner vid försvinnaden,Jag vet inte hur det ser ut däruppe.."

Ja, för den där beskrivningen stämmer ju inte alls överens med varenda jävla skogsväg utanför tättbebyggt område? I norrland är du istort sett alltid på ögonavstånd från en vandringsled eller skoterled, framförallt i utkanten av städerna. "Inne och ute". Ja, där har hon ju bara täckt upp hundra procent av alla möjliga ställen. Sierska my ass...
Citera
2013-05-23, 08:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Nja.
Sista som VI vet om...... Något man inte får glömma.

Som det står i sammanfattningen "Signaler från VB:s mobiltelefon fångades upp ca kl 16, kl 18:40 och ca kl 21."
Och polisen hade ju initialt samlat ihop och undersökt de mobiler som haft kontakt med V*tchareeya under den sista tiden. Det kan mycket väl finnas någon för Flashback helt okänd person med där. Någon som polisen med flit varit helt tyst om och haft span på.

Och när säger sig KJ ha hämtat VB?
Och när säger sig KJ att VB lämnat KJ´s hem?
Citera
2013-05-23, 08:08
Medlem
Rolhens avatar
Detta inlägg av medlemmen (henkess)-kan ej citera normalt nu.

/Enligt min polare tränar en som heter KJ karate med MB ibland. Men kanske inte är samma kj./

Är det den KJ ?
Citera
2013-05-23, 08:10
Medlem
Citat:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6847244

Faktiskt så får jag känslan av att det mycket väl kan vara detta hon råkat ut för.

En del (av det lilla som finns att gå på) passar bra in. Bilburna, om de är från utomsocknes så har de kört runt å letat en bra plats för att våldta/mörda/stycka, eller vad ursprungssyftet än varit, och det förklarar mobilsignalerna. De har varit två vilket en del misstänkt och det finns vittnen som sett två män, visserligen i en annan bil men bilbyte är inte svårt om man har som plan att roffa åt sig unga kvinnor, vid platsen.
Det händer ju faktiskt att män/kvinnor agerar utifrån religiösa/politiska/andra vanföreställningar och tar livet av okända eller utvalda.

Det är frustrerande att tänka sig att det ens KAN vara en möjlighet att random flickor kan vara föremål för mord.
Citera
2013-05-23, 08:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algieba
Faktiskt så får jag känslan av att det mycket väl kan vara detta hon råkat ut för.

En del (av det lilla som finns att gå på) passar bra in. Bilburna, om de är från utomsocknes så har de kört runt å letat en bra plats för att våldta/mörda/stycka, eller vad ursprungssyftet än varit, och det förklarar mobilsignalerna. De har varit två vilket en del misstänkt och det finns vittnen som sett två män, visserligen i en annan bil men bilbyte är inte svårt om man har som plan att roffa åt sig unga kvinnor, vid platsen.
Det händer ju faktiskt att män/kvinnor agerar utifrån religiösa/politiska/andra vanföreställningar och tar livet av okända eller utvalda.

Det är frustrerande att tänka sig att det ens KAN vara en möjlighet att random flickor kan vara föremål för mord.

Utsocknes med väldigt bra lokalkännedom om Boden måste det vara då.
På vilket sätt förklarar det mobilsignalerna? Hon har ju, enligt x pojkvännen (KJ) befunnit sig i hans hem under tiden för signalerna.
Har han sagt något vad mobilaktivitetens variant? Sms? Samtal till eller från VB´s telefon?
Har han varit tillsammans med henne under dessa tider borde han ha noterat om hon talat i telefonen och/eller emottagit/skickat SMS.

Vilken tid kom (läs emottogs, då mottagaren inte noterade det förrän senare) SMS:et om att hon var irriterad på någon och till vem var det nu igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in