2013-05-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Var bor du någonstans? Är det ett hus av japanpapper? Jag tror inte att det skulle vara särskilt svårt att stycka en person i en normal lägenhet om man hade de psykiska förutsättningarna.
Brukar grannarna klaga när du skär kött i köket eller?

Det är absolut fullt möjligt och har hänt flera gånger tidigare, senast var kvinnan i Örebro/Nora som studierektorn styckade i sitt vardagsrum helt obemärkt, transporterade bort delarna. När polisen sen fick radar på honom och hade tillräckligt gick man in i lägenheten,välstädad som bara den. Men under vardagsrummets golv fann man blodspår och det var inte lite.
Citera
2013-05-22, 15:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Grannen hörde två höga distinkta skrik, var det hos KJ eller hos MB?

Kanske inte så ovanligt i ett hyreshus en lördagskväll när hockey-VM pågår? Eller någon som vann på V75 eller förlorade med ett målfoto i sista lopet eller vad f-n som helst. Hos KJ.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var säkert lite tjäle. Dessutom är det mest sten i backen i detta område. Frågan är om Mjösjöberget även är brottsplatsen? Kanske lyckades gm få med sig VB till berget tidig kväll den 4/5.
Tack!

Hur skulle GM få med sig VB till denna plats? Vad skulle det kunna finnas för anledning för henne att besöka den?

Kan hon ha passerat den om hon trots allt var ute och sprang?
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Om resten av kroppen låg i den stora gropen då undrar man ju varför han lagt några delar i huset? Verkar ju mycket märkligt.

En grav kan sjunka ihop med tiden, vet detta med säkerhet p.g.a. mångårig insyn i begravningsbranschen.

På kyrkogårdar måste man därför hela tiden fylla i gravarna med mera jord/sand, speciellt de som är någon vecka gamla då jorden och sanden packas.
Citera
2013-05-22, 15:53
Medlem
Min slutsats så här långt är att K verkar ligga risigt till. Hans militära intresse (vapen och stridsflyg etc) behöver inte innebära att han över lag är en våldsam typ, men det kan vara så att t ex ett nekande till sex med exet V efter några öl fått honom att oväntat spåra ur och gå till handgripligheter, när hon sedan skrek skedde nog en klassiker: han stod inte ut med att höra hennes ylande och tog tag runt halsen för att få tyst på henne Efter detta har han fått panik, styckat henne och i omgångar tagit henne till terrängen. Marken har varit så hård att han haft problem med att få vara i fred och gräva en tillräckligt djup grav och ödehuset har agerat förvaringsplats. Han har varken haft nerver eller tid att leta en bättre plats än den han känt till: i ett militärområde han tidigare vistats mycket i (tror jag).

Mycket möjligt att han spelat TV-spel med sin bror i någon timme efter dådet, V kan ju legat i bostaden, på natten har hon styckats och dagen därpå fraktats iväg.
Citera
2013-05-22, 15:53
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Nu försöker du vara lustig. Det kanske är lite större risk att lägga delarna på torget. Likaså någons farstu.

Men att delarna låg öppet på golvet i detta hus som inte var svårt att ta sig in i tyder helt klart på att han förväntade sig att någon skulle hitta dom förr eller senare. Hade han lagt delarna helt öppet i skogen skulle korparna ha tagit dom. Nu blev det ju så att delarna signalerade att kroppen fanns i närheten av huset och det kan vara just vad GM ville.
Om han ville att hon skulle hittas hade han för det första inte behövt dela kroppen i delar. För det andra hade han lika gott ha gått till polisen och berättat vad han gjort på en gång, för nu är det väl inte så troligt att han kommer undan, iom att hon är hittad. (Ja, jag tar helt för givet att det är hon).
För övrigt förstår jag inte alls detta spekulerande i om han ville/inte villa att kroppen skulle hittas. Ter sig helt irrelevant just nu.
Citera
2013-05-22, 15:54
Medlem
tjackkurts avatar
Hur tänker sånna här människor? hur kan dom ha på sitt samvete att dom mördat och styckat en person? det är ju helt rubbat och tror inte vem som helst kan utföra sånt här.
Citera
Medlem
Sleepwalkins avatar
Vem skrev att påsen var placerad på en stenbänk intill FP?
Hittar ej inlägget när jag söker.
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det finns intervju med grannen där han säger något i stil med "måste jag gå upp dit eller".

Ett skrik utomhus, i anslutningen till hyreshuset, borde dessutom har dragit till sig en massa onödig uppmärksamhet.
Jo i och för sig. Jag tolkade det som att han var tvungen att gå upp ur sängen eftersom det nämndes innan. Men det är klart att det kan vara upp till skriket som menas.

Citat:
Grannen kan inte svära på om det var den 4 maj då Vatchareeya Bangsuan försvann men han håller det för ganska troligt. Han vet att det var vid 21- eller 22-tiden på kvällen under en helg och att han låg vaken i sovrummet.

- Jag tänkte: vad fan är det som händer, måste man gå upp!
Citera
2013-05-22, 15:55
Bannlyst
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7670391

Där finns bilder på graven. Verkar vara slarvigt och ytligt gjort.
Rimligen beroende på stress eller svåra förhållanden.

Frågan är hur länge kroppen legat där?
MB bör ju rimligen ha haft bättre möjlighet att förvara en kropp jämfört med KJ.
KJ har ju också haft lite mer polis på sig, så han skulle kunna agera i stress.
Citera
2013-05-22, 15:56
Medlem
inter-preters avatar
Citat:

Men att delarna låg öppet på golvet i detta hus som inte var svårt att ta sig in i tyder helt klart på att han förväntade sig att någon skulle hitta dom förr eller senare. Hade han lagt delarna helt öppet i skogen skulle korparna ha tagit dom. Nu blev det ju så att delarna signalerade att kroppen fanns i närheten av huset och det kan vara just vad GM ville.

Inte alls. GM kan ha deltagit i eftersöket, och därför antagit att söker gör folk utomhus, bara utomhus, och följdaktligen hivat in dessa genom fönstret..
Citera
2013-05-22, 15:56
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
Vem skrev att påsen var placerad på en stenbänk intill FP?
Hittar ej inlägget när jag söker.
Annars står det här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819434.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in