2013-05-22, 16:02
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Man kan inte gräva ett hål i ett tät skog med spade, det vet alla som försökt. Rötter, sten och skit gör det omöjligt.
http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7670744&height=312&width=468& quality=high

Jag har personligen gjort det flera gånger, det finns dessutom spadar som är mer tillämpade för sådan terräng, även hacka kan användas.
Citera
2013-05-22, 16:02
Medlem
RonnyKålmans avatar
har vi någon profil på GM?

Vad tror ni själva? Jag menar, Boden - en bonnahåla, långt upp i sverige, glest befolkat, inte många invandrare där, mycket skog osv.. så min profil är:

Ensam svensk psykopat/rasist, enstöring, Wt/bonnläpp, 35-50års åldern, tycker om att jaga, kört pickup, gammal volvo eller liknande... ja ni vet. typisk svensk psykopatmördare. I klang med mangs och breivik (vet att han nt är svensk).
Citera
2013-05-22, 16:03
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7670391

Där finns bilder på graven. Verkar vara slarvigt och ytligt gjort.
Rimligen beroende på stress eller svåra förhållanden.

Frågan är hur länge kroppen legat där?
MB bör ju rimligen ha haft bättre möjlighet att förvara en kropp jämfört med KJ.
KJ har ju också haft lite mer polis på sig, så han skulle kunna agera i stress.
Men iofs hade KJ flera dagar innan polisen ens blev inkopplad.
Citera
2013-05-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16818852.ab

Vet inte om jag gör rätt nu? Polisen dementerade senare, att det var blodfläckar. Det är iaf det sista jag läst och hört ang det. Hoppas någon kan rätta mig, om jag missat nåt.

Edit: Såg, att flera svarat och även länkat info. Tack för det..) Tråden växer snabbt..
Senast redigerad av Pigan44 2013-05-22 kl. 16:08.
Citera
2013-05-22, 16:06
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
De kände ju varandra och han (KJ i så fall) ville visa utsikten eller så tog de med sig en korvbit och varsinn folkis och myste. Sedan ville KJ lite mer, men inte VB. Det hela slutade med att han tog till våld och VB föll nerför ett stup eller liknande. Innan dess han dra iväg ett sms till MB eftersom hon tyckte han började bli allt mer på G. KJ fick panik förstod vad han gjort, men valde att åka hem denna lördagkväll. Ringde sin bror vid 21-tiden och sa han ville spela TV spel. Who knows?

Det är skälet till att hon hade träningskläder på sig denna kväll. De skulle vistas ute i naturen.
Är detta alltså en plats som två ungdomar skulle kunna tänkas vistas på på tu man hand? Är det vanligt?

Fundering: Om hon dog där på platsen - varför stycka? Hade väl varit lättare att släpa en bit och gömma/gräva ner? Styckning är trots allt tidskrävande och riktigt magstarkt.
Citera
2013-05-22, 16:06
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men iofs hade KJ flera dagar innan polisen ens blev inkopplad.

Ja, vem som än är den skyldige (förmodligen KJ) kunde arbeta lugnt under några dagar, så det är slarvigt gjort (om man får uttrycka sig så?).
Citera
2013-05-22, 16:07
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

Vad tror ni själva? Jag menar, Boden - en bonnahåla, långt upp i sverige, glest befolkat, inte många invandrare där, mycket skog osv.. så min profil är:

Ensam svensk psykopat/rasist, enstöring, Wt/bonnläpp, 35-50års åldern, tycker om att jaga, kört pickup, gammal volvo eller liknande... ja ni vet. typisk svensk psykopatmördare. I klang med mangs och breivik (vet att han nt är svensk).
Du gissade inte många rätt om Boden där inte...
"Bonnahåla"... Nja. "Glest befolkat"... Nja. "Inte många invandrare"... Oh my god du har såååå fel.
"Mycket skog" stämmer men så ser det väl ut lite överallt i hela landet om man tar sig till orters utkanter.
Citera
2013-05-22, 16:07
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Inte alls. GM kan ha deltagit i eftersöket, och därför antagit att söker gör folk utomhus, bara utomhus, och följdaktligen hivat in dessa genom fönstret..

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, jag tänker mig att det är inte omöjligt att han resonerat som så att det är relativt safe att hiva in kroppsdelar genom en krossad ruta, att det var positivt att dörren var låst och att Missing People inte skulle bry sig om att försöka ta sig in i ett låst hus.

Det blir intressant att höra mer om exakt vilka kroppsdelar som var placerade var. Någonstans läste jag att det skulle vara "händerna" som återfanns i ödehuset. Om huvudet låg i gropen så verkar ju inte GM vara särskilt angelägen om att försvåra identifieringen. Men snart hålls ju presskonferensen så det kanske klarnar. Undrar om gropen har varit orörd av GM sen kroppen/likdelarna dumpades där (om det stämmer som sägs i t ex AB), eller om GM har varit där i efterhand om flyttat på t ex händerna?
Citera
2013-05-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag har personligen gjort det flera gånger, det finns dessutom spadar som är mer tillämpade för sådan terräng, även hacka kan användas.

Har vi att göra med en yngre person är det dock fullt möjligt att varken rätt hacka eller spade finns att tillgå eller kunskap om vad som lär behövas.
Citera
2013-05-22, 16:08
Medlem
Nyss varit på eftersöket. Skönt att det gick så fort att hitta.
Det militära var en blandning av hemvärn och pansarplutonen.

Kan påpekas att det finns många skyttevärn och sånt i terrängen, precis som i resten av skogarna kring forten. Så hålet behöver absolut inte vara något man behöver grävas för hand.
Citera
2013-05-22, 16:10
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

Du är ju ingen aning vad du snackar om. Kryp in under din sten igen, tack.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6609476

Citat:
Boden är en av de svenska kommuner som har flest asylsökande inskrivna i mottagningssystemet. Bara de tre stora städerna samt Skellefteå har fler.
Citera
2013-05-22, 16:10
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Är detta alltså en plats som två ungdomar skulle kunna tänkas vistas på på tu man hand? Är det vanligt?

Fundering: Om hon dog där på platsen - varför stycka? Hade väl varit lättare att släpa en bit och gömma/gräva ner? Styckning är trots allt tidskrävande och riktigt magstarkt.

Förr var det även vanligt med betygsvakor och liknande på dessa berg. Han släpade nog henne till denna grop dagen efter, men kanske fick han inte ner hela henne i detta hål och därför kapade han av vissa delar av kroppen. I väntan på något bättre placerade han kroppsdelarna i huset. Sen fick han ligga lågt eftersom Kling och Klang började fråga en del tisdagen efteråt. KJ var nog övertygad om att han ögonen på sig och hann inte slutföra det hela som han tänkte.

Tillägg: Föll hon från ett stup så kan man även förstå varför MPS-killen som gjorde fynden pratade om "demolerad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in