2013-05-22, 10:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Om brodern instämmer med detta påstående så är det ju ett alibi?

Alibi för vaddå, mordet? Styckningen?

Mordet skedde innan han gick till brodern och styckningen efter han kom hem. På vilket sätt är detta ett alibi?
Citera
2013-05-22, 10:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filur99
Okej, helt säker på det? Jag har för mig jag har läst i tidningarna att hon anmäldes saknad först på tisdagen, ska kolla upp det..
Du behöver inte kolla. Det står så i vissa tidningar. Men det Lalajlaj skrev är sant, enligt Efterlyst.
Citera
2013-05-22, 10:04
Medlem
Har det framkommit något vad för bil/bilar som KJ har tillgång till?

Isåfall har jag missat det.
Citera
2013-05-22, 10:05
Medlem
ME077s avatar
Om det stämmer att polisen först igår knackat dörr i KJ´s område och då fått infon om skriken, skulle jag vilja påstå att det är ett ytterst kraftigt misstag av polisen. En erfaren polis fattar att "alibit" inte alls behöver vara ett alibi.

"I går och i förrgår, i samband med att det makabra fyndet gjordes vid Gammelängsberget, knackade polisen dörr i området för att fråga efter de närboendes iakttagelser." (expressen 22/5)
Senast redigerad av ME077 2013-05-22 kl. 10:08. Anledning: tillägg
Citera
2013-05-22, 10:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filur99
Okej, helt säker på det? Jag har för mig jag har läst i tidningarna att hon anmäldes saknad först på tisdagen, ska kolla upp det..

Enligt Efterlyst ska anmälan kommit redan i söndags, men det dröjer alltid ett tag innan polisen tar upp en anmälan då det inte var något onormalt försvinnande.
Citera
2013-05-22, 10:06
Medlem
Varför går polisen inte in i lägenheten? Har dom inte tillstånd till det ännu tro. Han var den sista som träffade henne och därmed borde dom väl få undersöka hans bostad. Har ett styckmord skett där inne kan det inte vara svårt att spåra.
Citera
2013-05-22, 10:07
Medlem
Filur99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du behöver inte kolla. Det står så i vissa tidningar. Men det Lalajlaj skrev är sant, enligt Efterlyst.

Kolla här då..

http://www.kuriren.nu/boden/default.aspx?articleid=6835329

"Lördag 4 maj:
Hon skriver ett meddelande på Facebook om att hon ska ut på joggingtur och därefter besöka en kompis.

15.00 lämnar hon hemmet iklädd svarta träningskläder.

Sista spåret efter henne är en signal på eftermiddagen från hennes telefon som fångas av en av masterna vid Sävastklinten. Det finns ett motionsspår i omgivningen.

Tisdag 7 maj:

På eftermiddagen/kvällen anmäler en person till polisen att Vatchareeya Bangsuan är försvunnen."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Hela denna historia är ju ytterst märklig men märkligast av allt är nog ändå att gärningsmannen uppenbarligen har gått till en gammal militärbarack i skogen och lagt några kroppsdelar där, troligtvis extremiteter. Jag ser ingen logisk förklaring till att man skulle göra så.
Varför lägger man de här kroppsdelarna på ett ställe där de relativt enkelt kan hittas. Fönsterluckan har ju varit uppbruten en längre tid. Varför gömde han inte kroppsdelarna med den övriga kroppen. Det kan inte vara för att det har så jobbigt att bära. Några fötter och händer är ju inte så tungt och skrymmande om man jämför med andra kroppsdelar. Nej jag tror att han la dessa kroppsdelar på platsen just för att de var lätta att bära. Resten av kroppen finns någon helt annan stans.

Det måste vara gjort med någon avsikt. Det har uppenbarligen varit meningen att någon skulle hitta detta, det finns inte någon annan förklaring. Är det något sorts villospår, eller är det som en trofé, eller är det för att någon som kom in i huset skulle få sitt livs chock?
Kanske var det meningen att gärningsmannen ville att någon viss person skulle veta att det var han som hade begått mordet, som en signal.
Är det någon som har en bättre teori?

Anledningen till varför man styckar en kropp är ju för att den är svår och otymplig att förflytta i ett stycke. Ett bylte av den storleken ser misstänkt ut oavsett hur väl man än paketerar det. (klassikern "rulla in i en matta" funkar nog bara i dåliga komedifilmer)

Om GM till exempel bara har tillgång till en enda stor sportbag så är två vändor en nödvändighet för att dumpa allting utan att behöva bli sedd med att släpa ut gigantiska packningar till bilen.
Om han sedan har sinnesnärvaro att tänka på det, så vill man sedan kanske inte riskera att bli sedd med att åka fram och tillbaka till samma ställe mer än en gång, utan vid nästa vända så valde han ett annat ställe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Gissar att det är då man meddelar att det är VB man hittat.

...och att man har en person av intresse till förhör, eller en misstänkt.

Den siste som har sett en försvunnen person i livet blir oftast först misstänkt...
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Alibi för vaddå, mordet? Styckningen?

Mordet skedde innan han gick till brodern och styckningen efter han kom hem. På vilket sätt är detta ett alibi?

Han skulle ha varit hos sin bror efter att VB lämnat hans adress, därför har man kanske inte hört honom mer efter detta. Om obduktionsrapporterna är klara och man har fått resultat på när hon kan ha bragts om livet, så har detta givetvis förändrat situationen och det har kanske resulterat i att man nu ser KJ som misstänkt
Citera
2013-05-22, 10:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Har det framkommit något vad för bil/bilar som KJ har tillgång till?

Isåfall har jag missat det.
Ja, du har missat det, minst tre gånger.
Registreringsnummer: HBJ336
Fabrikat: HYUNDAI SONATA GLS
Färg: LBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995
Citera
2013-05-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Har spånat mycket kring detta, jag med.

Kan tänka mig att

1. GM blev stressad, han dumpade kroppsdelar som man hittade i huset redan natten mot söndagen. Tog med sig resten utav kroppen (gömde den) för att dumpa den vid ett senare tillfälle, på en mer avlägsen plats.

2. GM behöll lugnet och dumpade kroppsdelarna i huset natten till söndagen, för att sedan åka vidare med resten av kroppen till en avlägsen plats för att dumpa den. Kanske i någon flod, en ravin eller något annat. Kanske skulle han bränna den till oigenkänlighet? Sänka den?

Vi vet fortfarande inte vilka kroppsdelar man hittat. Vi kan utgå ifrån att det antingen

1. Är kroppsdelar som varit lätta att stycka av en kropp och bära.

2. Eller kroppsdelar som saknar fingeravtryck, naglar där DNA kan ha fastnat. Troligtvis är det inte heller huvudet man hittat.

Jag tror inte att det är någon seriemördare som går lös i Boden men ja, det kan mycket väl ha varit en främling som plockat upp VB, alternativt tvingat in henne i bilen. Det är inte helt omöjligt, titta på Engla och Eklund.

Nej tyvärr. Jag har också funderat på detta mycket. Jag trodde först att han hade gömt hela kroppen där eller att det så att säga var slaktplatsen. I så fall hade det varit mera logiskt. Men nu säger ju polisen att delarna har lagts dit. Resten av kroppen har aldrig varit i huset. Det kan man ju enkelt förstå när man ser bilden av rampen. Det hade inte gått att släpa in kroppen där.

Delarna är alltså inte stora och tunga. Dom har lagts där av någon anledning och det handlar inte om att gömma. Att det just är händer och fötter är för att de var enkla att transportera och att de har ett ganska starkt symbolvärde. En person som kände henne skulle kunna identifiera henne på händerna.

Jag vet inte vad som ligger bakom detta, men jag får en väldigt obehaglig känsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in