Nä men vänta nu! Ni har två ( ev tre) misstänkta. Hur tänker du nu? Jag ser det inte alls som avgjort vem som är skyldig, Ni fantiserar om diagnoser och annonser på Blocket, men när andra kommer med ideer så ska vi lägga av. Är du dum på riktigt eller?
Det finns flera hundra sidor med diskussioner rörande dessa misstänkta.
En av dem pekades ut tidigt fast med fel namn och det ledde till att en person blev uthängd och mer eller mindre terroriserad av både media och "vanliga" människor.
Att komma in efter 1,5 miljoner visningar och över 6000 inlägg och namedroppa två personer som inte har någon som helst tydlig koppling med offret är för mig helt befängt och bidrar väldigt lite till tråden.
Enligt eran logik skulle jag kunna vara huvudmisstänkt, jag gillar t.o.m. Dexter!!
En konkret koppling är att VB finns på hans vänlista på FB...
Mm, ska jag namedroppa de 17 vänner jag har gemensamma med henne för att de kan vara potentiella gärningsmän eller?
Ser INTE vänner på facebook som en konkret koppling. Försök igen.
Ni som lattjat med tanken på att det rör sig om flera GM - var väl medvetna om att oddsen är emot er. I ungefär 8 fall av 9 när det gäller styckmord de senaste 60 åren så har allt tytt på/eller bevisats att det rör sig om en ensam GM. Styckning är alltså ingen kollektiv sysselsättning!
En konkret koppling är att VB finns på hans vänlista på FB...
Hoppas verkligen att någon av alla mina (garanterat nära) vänner på facebook inte blir mördad..
Jag KAN ju ha en lös koppling till denna människa.
Jag KAN ju plugga på samma universitet.
Jag KAN ju gilla en bok/film/serie som handlar om mord.
Jag KAN ju någon gång ha like:at dennes status.
Jag KAN ju ha varit i samma stad som denne.
Det finns flera hundra sidor med diskussioner rörande dessa misstänkta.
En av dem pekades ut tidigt fast med fel namn och det ledde till att en person blev uthängd och mer eller mindre terroriserad av både media och "vanliga" människor.
Att komma in efter 1,5 miljoner visningar och över 6000 inlägg och namedroppa två personer som inte har någon som helst tydlig koppling med offret är för mig helt befängt och bidrar väldigt lite till tråden.
Enligt eran logik skulle jag kunna vara huvudmisstänkt, jag gillar t.o.m. Dexter!!
När du nämner Dexter, då handlar detta om MB? Du är inte den första som reagerar över att MB är av intresse.
Hur förklarar du då AN:s (MB:s fru) vidriga/personliga kommentarer kring VB:s försvinnande? Det är på grund av dessa som MB kom in i bilden men sedan har det framkommit annat om den familjen och VB, att det fanns någon sorts konflikt. Om det är inte en given och tydlig koppling att misstänka MB/AN, då kan man undra vad är.
Vi har snöat in oss på dem för att det finns relevanta, intressanta samband mellan dem och VB.
MB var hennes tränare. Starka misstankar om att hon kan ha haft någon affär med honom. Ljuset riktades mot honom efter hans fru skrev väldigt kyliga kommentarer om VB. Dessutom så har han en mörk pick-up bil, vilket var samma typ av bil som sågs tvärnita och köra därifrån när den sett polisens avspärrningar vid stugan.
KJ är intressant för han var sista personen som såg henne och som hon har umgåtts med. Efter fynden har polisen spenderat mycket tid vid hans bostadsområde. De håller koll på honom.
Denna VO ni tar upp, jag hittar inget konkret som binder honom till VB? Har hon umgåtts med honom innan? Har de haft en konflikt? Ta reda på vilken typ av relation det ryktades VB och VO kunnat haft, för annars kommer folk inte ägna en blick åt hans håll när vi har två andra personer med mer som knyter dem till VB och hennes försvinnande.
För att komplettera din lista av omständigheter kring MB så uppges det i tråden att han är en av dem som mottagit sms av VB under kvällen hon försvann. Folk gör gällande att hans mobil är en av de som varit i "kontakt" med VB:s under lördagen den 4/5. Uppgifterna är obekräftade men faller väl in i ett mönster där polisen av "integritetsskäl" inte vill avslöja vem mottagaren av sms:et är.
Man får ta alla uppgifter för vad dom för tillfället är - ofta obekräftade. Har man följt detta fallet så
vet man att det saker och ting som från början inte har varit annat än ett påstående/rykte sedan bekräftats.
Personligen har jag inte facebook och i min värld borde folk tänka efter före de lägger ut hela sitt liv digitalt med vänner, intressen, betydelsefulla platser, arbete och gud vet vad. Att sedan komma och gnälla om att detta finns tillgängligt för allmän beskådan blir lite motsägelsefullt. Vad var syftet från början liksom. Folk hänger ut sig själva och sina nära och kära och när något händer i dessa människors umgänge så blir dom automatisk föremål för intresse.
Så länge man i detta forum håller sig till forumets regler:0.10 och 1.06 så tycker jag folk får finna sig i att hamna i blickfånget.
0.10.Personuppgifter
När icke offentliga personer diskuteras, och de riskerar att utsättas för andras missaktning, ska personuppgifterna (namn, personnummer eller kontaktuppgifter) maskeras, där en asterisk (*) ersätter minst en bokstav eller siffra i varje ord eller del. 1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-22 kl. 01:50.
Jag kan från säkra källor berätta att några karatekillar i laget reagerat något på relationen mellan MB o VB. Han ska bland annat ha skjutsat hem henne vid flera olika tillfällen..
Och där av är AN så galen
Det är fortfarande bara spekulationer, dock måste jag medge att det verkar skumt då jag inte anser att det tillhör vanligheten att tränare skjutsar hem sina adepter på regelbunden basis. Men det kan även vara så att han inte ville att hon skulle gå hem själv efter träningen, vad vet jag.
Har dina vänner reagerat på något annat skumt? Det känns som om jag iaf vill ha lite mer att gå på.