2013-05-21, 19:24
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Ordet "styckmördare" verkar ofta beskrivas som en särskilt kallblodig och planerande mördartyp, men om jag lyssnat rätt på GW så är det väl oftast en hårfin skillnad på en mördare och en styckmördare. Själva styckningen är ju sällan/aldrig något som är planerat och som genomförs med ett sadistiskt leende på läpparna. Kanske är det så i skräckfilmer men nu snackar vi ju verklighet. Så att avskriva misstänkta med motivet "jag tror aldrig han skulle kunna stycka någon" funkar inte. Kan man slå ihjäl någon så kan man i panik stycka någon. Folk kan göra alla möjliga sjuka saker i panik eller i chock. Finns ingen speciell skillnad i profil på mördare och styckmördare, förutom tillgången till verktyg etc.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Det finns nog dem som fantiserar om att stycka någon för att bli sexuellt upphetsade och uppnå en njutning. Det finns nog även dem som faktiskt har styckat någon av just dessa skäl. Jag är ingen expert på mördare och kan inte ge dig något exempel men jag tror att de existerar
Citera
2013-05-21, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Det enda jag vet om är en typ Renault kangoo, senare 90 tal.

Som han kör mat/ sushi i.

Kan ju ha en Annan bil också

Det är en alldeles utmärkt bil att transportera lik i. Till och med utan att stycka.
Citera
2013-05-21, 19:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Wikipedia, Styckning

Varför går det inte med kniv?
Det räcker med en kniv för att stycka en kropp. Motorsåg som någon nämnde - nej...
Citera
2013-05-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacks1337
Gråt, skrik, en massa liv i trappen efter det

Intressant. Låter onekligen som att familjen fått beskedet redan, är det möjligt att det gått så fort med rättsmedicinska undersökningen? Ja eller så har dom hittat resterande delar av kroppen då...
Citera
2013-05-21, 19:27
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Intressant. Låter onekligen som att familjen fått beskedet redan, är det möjligt att det gått så fort med rättsmedicinska undersökningen? Ja eller så har dom hittat resterande delar av kroppen då...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7667231
Citera
2013-05-21, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Går inte med kniv.. Har deltagit vid en obduktion av kropp.

Det går alldeles utmärkt, om man vet hur ben och leder ser ut och var man ska "gå in" för att skära enbart mjukdelar.
En bra yxa underlättar dock.
Såg ställer mer krav på att man inte är "kräsmagad".
Citera
2013-05-21, 19:28
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Wikipedia, Styckning

Klart det går, finns bara viljan och rätt kniv så.
Men det hör kanske inte till vanligheterna att man har en specialanpassad kniv som liksom följer benen (usch) hemma. Å andra sidan hör det inte till vanligheterna att stycka en människokropp heller
Citera
2013-05-21, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det räcker med en kniv för att stycka en kropp. Motorsåg som någon nämnde - nej...

Motorsåg har ju den stora nackdelen att det lever om och sprider stänk. Så ska man göra det hemma i lägenheten är det helt uteslutet.
Ute i buschen går det däremot bra, om man kan bränna sina kläder efteråt.
Citera
2013-05-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Kanske ngt kännetecken, eller huvudet...i alla fall någonting som tyder på att det är VB
De vill väl inte säga någonting till allmänheten innan de vet säkert via tester
Citera
2013-05-21, 19:31
Medlem
Citat:
Wikipedia, Styckning

Ja, då måste det isnf vara en rejäl kniv, med tänder/ taggar. O sen en stark person. Människokroppen är bra mycket segare, senigare än vad många tror. O om GM använt kniv är jag övertygad om att han har dragit på sig sår, märken på och innuti händerna/ handflatorna.

En sticksåg eller metallsåg är mer troligt, för det är inte lika tungt o risk för att skada sig. Vill tillägga att patologen på sjukhuset har dubbla o trippla handskar samt bra redskap (sågar mm)
Och ändå så säger han att man sticker sig några gånger om året (på benflisor mm)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Det finns nog dem som fantiserar om att stycka någon för att bli sexuellt upphetsade och uppnå en njutning. Det finns nog även dem som faktiskt har styckat någon av just dessa skäl. Jag är ingen expert på mördare och kan inte ge dig något exempel men jag tror att de existerar

Jo, klart dom existerar. Finns ju det där exemplet i Tyskland om han som lät sig bli uppäten av sin mördare till exempel. Det jag syftade på var "normalfallet", om det nu går att använda det ordet i det här sammanhanget. Tror majoriteten tror att styckmördare har en egen profil men om jag minns rätt av vad GW sa en gång på Efterlyst så är styckmördare oftast "bara" en mördare som agerar i panik eller chock.
Citera
Medlem
norrlandskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Vet ej om det skrivits i tråden tidigare om synska personer. På missing peoples facebooksida skriver en person:
..." Jag fick en syn om att hon finns i eller intill nån stuga man kan åka till me skoter på vinten å nån vandringsled,sök efter en sån kändes heller inte långt bort från en väg me asfalt ej heller från bebyggelsen och före innan man kommer till Boden???Jag har haft rätt många ggr när jag fått såna syner vid försvinnaden,Jag vet inte hur det ser ut däruppe.."

Ibland händer det ju att synska personer har rätt. Om någon vet vilken stuga det gäller så kan det kanske vara värt att kolla upp. Det kan vara många villospår också hos det som synska ser, men kanske ändå något? Denna person kanske är duktig.

Hoppla..!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in