2013-05-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KodnamnKent
Polisen är inte helt bakom flötet även om det kan verka så ibland, de vet mer än vad vi tror. De håller inne väldigt mycket inför media, jag lovar er.
Ja det hoppas ja annars har jag tappat förtroende förgått
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Uppgiften om påsen med kalsongerna kanske ändå inte ska avfärdas! Artikeln ligger kvar på AB och det är fyra namngivna killar som sägs ha gjort fyndet.

Färg på kassen nämns dock inte nu och det är tydligen inte killarna själva som sett blodfläckar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16818852.ab

Men varför nekar polisen det SÅ mycket om det nu stämmer? Känns lite dumt. De kan väl bara säga "Det vill vi inte kommentera" ifall det nu är så. För lite bättre kontakt för man ju hoppas de har mellan varandra, speciellt när det gäller eventuella fynd?

Eller så har några killar bara ringt in till AB och bestämt sig för att trolla.
Citera
Medlem
Som någon annan sa! Varför tvärbromsade pickupen in och rivstartade iväg. Hen i bilen döljde något! Varför skulle man annars få panik i det läget?
Citera
2013-05-21, 23:14
Medlem
Dump platsen är verkligen märklig men kanske inte enklaste vara rationell när man just mördat någon. Stressad och uppjagad kommer man på ett ödehus som finns väldigt nära. Men varför vissa kroppsdelar finns där och andra inte kan ju ha tex förklaringen att man bara "hunnit" gräva tillräckligt stort hål i backen för att kunna gömma vissa delar. Och snabbt behövt dumpa det man hade kvar som inte fick plats i hålet.
Citera
2013-05-21, 23:15
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Klart de haft ngt och inte går ut med det till allmänheten...de vill ju kunna binda GM, vem det nu är, till brottet. Mycket tyder på KJ

De har utrett alla män i hennes närhet från första början, så att de efter ca två veckors spaningsarbete nu väljer att fokusera på KJ tyder starkt på att han är skyldig, ja.

Vi får hoppas att han knäcks under förhören så att de anhöriga får klarhet i hur det här har gått till!

Dock kan inte heller andra uteslutas...
Citera
2013-05-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Tänker inte dividera om det. Gå tillbaka och läs i tråden så ser du att flera stycken påtalar att han inte är vän med henne på FB och att några anser att det är märkligt just för att han har 800 vänner.

VB och MB har varit vänner på fb tidigare!
Citera
2013-05-21, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Kan bekräfta från en säker källa, att polisen har haft koll, redan från första början på att det är en närstående till VB som gjort detta.

KJ har legat under luppen för polisen sedan en lägre tid...

Jag tror dig. Det här förmodligen redan löst, men de håller inne på det mesta innan allt är säkrat.
Senast redigerad av asshat 2013-05-21 kl. 23:19.
Citera
2013-05-21, 23:17
Medlem
Studerar eller arbetar KJ?
Citera
2013-05-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Kan bekräfta från en säker källa, att polisen har haft koll, redan från första början på att det är en närstående till VB som gjort detta.

KJ har legat under luppen för polisen sedan en lägre tid...

Ja, om man i tråden över huvud taget skall drista sig till att spekulera kring misstänkta och eventuella GM/GM:s så är KKJ en av huvudperssonerna och har varit tråden igenom, ivrigt motsagt av polisen som snarare betonad att han INTE är misstänkt. Därför äger trådens spekulationer en viss legitimitet!

Vidare har det genom hela tråden spekulerats kring enskilda personer i en annan familj.
MB, AN, AB. Detta äger samma legitimitet utifrån märkliga omständigheter och kända kopplingar till BO. (Jag kallar nu VB för BO då familjen är underrättad om vissa fynd som kopplas samman med VB samt att polisen bekräftat att fynden uppvisar tecken på begånget brott)

Man skall inteutesluta att det kan röra sig om fler än 1 person som ligger bakom detta!
Även misstänkt anstiftan kan vara intressant att spekulera kring.
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Fel, har sett flera bilder där från en träningslokal, där VB & MB, med ett par andra efter ny gradering/bälten?

MB och dottern var vänner med VB på FB tills "något" hände, och båda tog bort VB som vän...

Tycker du pushar väldigt mycket för att avfärda MB & familj, har du någon koppling till honom eller någon annan i familjen?

Vad är det jag har fel i? Att en tränare skrev att VB var hans elev? Det utesluter väl inte att hon kan ha tränat under MB också nån gång eftersom han tycks träna i alla möjliga grupper enligt hemsidan. Det jag säger är att den andre tränaren skrev "min elev", vilket man väl får tolka som att hon tränade under honom då, eller?

Visa mig då ett inlägg där man konstaterar att de var vänner, jag har nämligen bara sett att folk skrivit att det är konstigt att de inte är det. Du kan ha rätt och jag kan ha missat det, men då kanske du kan visa mig det då.

Jag avfärdar ingen öht.Och nej jag har ingen koppling till vare sig honom eller någon annan i Boden.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Men varför nekar polisen det SÅ mycket om det nu stämmer? Känns lite dumt. De kan väl bara säga "Det vill vi inte kommentera" ifall det nu är så. För lite bättre kontakt för man ju hoppas de har mellan varandra, speciellt när det gäller eventuella fynd?

Eller så har några killar bara ringt in till AB och bestämt sig för att trolla.

Precis polisen dementerar inte i onödan. AB har gjort det förut så det är inga säkra kort därifrån.
Klart man hade sagt inga kommentarer bara. Att dom måste ut och dementera skiten är ju kostsam arbetstid. Kloaken får se över sina sk källor.
Citera
Medlem
Ifall det verkligen är så att man hittat blodiga herrkalsonger bör detta vara över tämligen snart. Lär finnas DNA i överflöd där. Och jag är övertygad om att GM följer denna tråd, slaviskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in