2013-05-22, 12:16
Medlem
Får känslan av att de inte skulle vara så trevligt å springa på dom resterande delarna som saknas
Citera
2013-05-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
och förbereder dig på ett par år i finkan?

Dum kommentar!!! Orsaken till att jag undrar är just att om det visar sig att den gula ICA påsen har med VBs försvinnande att göra, så har du suttit inne med ganska viktig information, han kanske kan ha sagt annat som du inte ansåg som viktig information just då. OM påsen har med henne att göra och om du är säker på att det var KJ du pratade med vid första skalgången, så är det ju ganska uppenbart att KJ har med försvinnandet att göra!
Citera
2013-05-22, 12:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
http://i42.tinypic.com/2wnshvq.png

Gjorde en liten karta..

Stor röd cirkel vid Sävast är Åberget, där mobilsignal ska ha snappats upp. Polisen har letat på plats utan resultat. Vet inte vilken tid de fick in den signalen.

Som Lalalaj skriver, signal från telefonen 18:40 vid fritidsområdet samt 21:00 vid Sävastklinten, som sträcker sig längs med tågspåret direkt från centrum (!?)..

Liten röd cirkel ; KJs bostad.
Lite större röd cirkel ; VBs bostad

Större röd cirkel ovan Svartbyn är fyndplatsen.

Mellan KJs och VBs bostad är det cirka 3-3,5 km.

Ser ut som att VB varit på många vägar lördagen den 5/5, om man utgår från signalerna men hon hade som sagt planer på en löprunda.. Men vad hon skulle göra ända ner vid Åberget vettefan..

Fetmarkerade, täcker den masten in fyndplatsen eller föräldrahemmet som ligger på Svartbyleden?
Citera
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filur99
Undra hur man bedömer att "Det var tydliga tecken på att en kvinna haft dem på sig" ..

Menstruationssekret. Förklarar även varför de beskrivits blodiga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Finns inga som helst belägg för att någon placerade delarna där för att de skulle hittas, det är befängt att tro att en mördare vill att kroppen ska hittas för så länge kroppen inte hittas så går en mördare tämligen säker.

Dessutom finns massor av risker att någon ser eller att denne lämnar spår vid dumpningsplatserna. Helt säkert var det en temporär mellanlagringsplats och delarna skulle, precis som de andra försvunna delarna, placeras ut i terrängen utanför Boden.

Skulle delarna ha lagts där i syfte att de skulle hittats så är det helt unikt och frågan är om det ens har skett förut. Ungefär som i Mexico där man trär upp skallarna på pålar i avskräckande syfte.

Jag vet inte om jag tror på allt det här med att flytta och mellanlagra kroppsdelarna. I mitt huvud känns det som att man gör sig av med delarna på olika platser, men inte att man åker runt och flyttar på dem sedan. Hur skumt är det, att fara omkring i terrängen med säckar fyllda av ruttnande kroppsdelar! Jag skulle inte ta i dem med tång ens en gång, än mindre stoppa dem i bilen och fara runt och flytta på dem!
Citera
2013-05-22, 12:18
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Personen som framträder med båda namnen i inledningen till denna artikel http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16819434.ab har en FB med lite spännande bilder. Bl a har han en rätt fet BMW som verkar vara ny i fordonsparken den 28 april. Hur var det nu med vittnesuppgiften om en silverfärgad sån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
tror ni verkligen kj skulle klara av att göra något sådant själv?
Jag bedömer KJ som en väldigt udda person har träffat honom 1 gång i mitt liv och denna person skulle jag ej vilja ha i min bekantskapskrets ej heller möta ute på kvällstid
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Anledningen att den gula ica kasse vart en rosa träningsväska och senare en banankartong är att jag ledsnade på att denna ica kasse var det enda som diskuterades
Men kompisen sa till dig att hon hade en gul kasse, en Icakasse?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Menstruationssekret. Förklarar även varför de beskrivits blodiga

Citat:
- Kalsongerna var inte blodiga men hade spår av sekret.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7670134
Citera
2013-05-22, 12:19
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Fittsaft eller lukt av det kanske.

Om de legat ute i naturen så försvinner nog den lukten ganska så snabbt...
Citera
2013-05-22, 12:20
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kan bunkern ha sett ut på detta sättet ungefär?

http://farm4.static.flickr.com/3026/2554061582_a8296a85ea.jpg

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Såpass nära.
Nån kanske ville att man skulle hitta delarna.

Kan vara värt att nämna att just detta område har bunkrar/skyttegravar/fanvetvad spridda överallt.
FP ligger mitt på vägen mellan två av bodens fort, så detta området är fyllt med militära försvarsanläggningar.
Citera
2013-05-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Nej jag har har inte blivit informerad om någon förundersökningssekretess
Du kan väl inte tycka det är märkligt att folk har ifrågasatt din trovärdighet?
Hur var det med tompy>TP? Varför uppgav du först detta namn för att sedan ändra till KJ?
Det gör inget om du svarar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in