2013-05-21, 22:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jo, men resonerar man autistiskt borde det bara ha räckt till att binda honom till styckningen.

Jag tror alltså inte det. Den som bevisligen har styckat och gömt en kropp ska det mycket till om inte vederbörande också ska anses vara mördare bortom rimligt tvivel.

Tittar vi på Linda Chen-fallet är det väl ganska otroligt att MA bara vaknade upp bredvid en bränd kropp i skogen. Vidare blev obducenten och allmänläkaren fällda för styckning men inte mord...

Nu tror jag iofs inte att läkarna var skyldiga till något.. Det går att säga att "jag blev panikslagen när jag tappade henne och hon slog huvudet i bordet, därför styckade jag henne för jag visste att det skulle låta osannolikt"!

Att stycka en människa utan att döda vederbörande först är praktiskt taget uteslutet, men det ska bevisas i domstol att det var mord och ingen olyckshändelse.

Även om Sandra Litzell i Sollentuna inte blev styckad, utan skjuten, kom killen (undan mord) genom att påstå att han inte trodde revolvern var laddad. Med en bra advokat kan även självklara saker bortförklaras..
Senast redigerad av why123 2013-05-21 kl. 22:12. Anledning: ..
Citera
2013-05-21, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Ser bara en bild dock. Men ja, rysligt..

Finns ett bildspel. Länk i texten till höger.
Citera
2013-05-21, 22:05
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Minns jag fel eller hade KJ varit med och sökt med MPS i början av sökningarna? Då kan han hört att de skulle söka på Mjösjöberget och fick så bråttom att han inte hann röja bevis så delar av kroppen blev kvar och sen glömde han sätta tillbaka fönsterluckan som han gjort så många gånger tidigare.

Enligt Bodengrabb så var KJ med och sökte med MPS, minst en gång. Vi får se om Bodengrabb återvänder till tråden och kan förklara lite närmare vad det var KJ hade berättat. För Bodengrabb ändrade sig under tråden och sa det kanske var en sportbag eller liknande..
Känns konstigt att KJ skulle berätta för en främling om den gula påsen om han hade slängt sina blodiga kallingar där och slängt påsen i naturen. Fast den kan ju vara så att KJ redan hade mördat VB vid tillfället, därför nämnde han den gula påsen (så han kunde förklara varför hans fingeravtryck var på påsen), men att han först senare (exempelvis nu till helgen) av någon anledningen har känt sig stressad och slängt kallingarna i påsen som han hade kvar vid VBs kropp.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Ja visst men saken är den att KJ hade Asperger. Dessa personer är nästan motsatta psykopater.
Aspergerpersonen förstår inte hur man skall bete sig bland folk medan psykopaten ofta är en mästare på att charma och manipulera folk.
För mig är inte KJ den som begått detta brott!

Utan det finns någon annan som har mer vinning av att få VB röjjt undan!
MB och hans fru skulle jag nog sätta mina pengar på!

Inom 40hrs är GM gripen om det är att Rikskrim är uppe eller om det är NBTN krim som kommer knäcka detta är osagt men detta borde dem lösa rätt kvickt!
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Allt för att inte få blod på sina "vanliga kläder!.

WHAT? Var har ni hittat info om blodiga kallingar?
Citera
Medlem
Måste bara få veta en sak som jag har missat:

Vilket motiv skulle MB och frun ha för att mörda VB? Jag har sett det med kommentarerna på fb och fattar att MB var karate(?)tränare till VB, men vad för motiv mot VB?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Om styckning eller annan blodig hantering av kroppen skett en tid efter försvinnandet/mordet så kan 1-2 GM mycket väl ha valt en gul påse för att leda misstankarna åt fel håll förutsatt att de följer tråden eller på annat sätt är bekanta med trådens information.

Lysande taktik om man är kylig. Följ/delta i FB-tråd Gå med i MPS sök för att ha koll på vart man är på gång att söka. OM det börjar brännas, lägg ut villospår/flytta kroppen.

Kanske var så att MPS kärntrupp hade detta på känn och därför gav sig ut på ett egen oannonserat sök
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är diskuterat ikväll. Häng med, det är Bosvedjan.

Det nya bostadsområdet som intresserar dom?

Det är däremot ett annat bostadsområde som just nu intresserar polisen och där det också bor en person som polisen, enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren, bedömer som intressant för utredningen.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845897

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det har de gjort. Men de avvaktar tills de har fler pusselbitar på plats.
Var läser man eller tar del av att man konfronterat personen?
Citera
Medlem
Citat:
Allt för att inte få blod på sina "vanliga kläder!.

Inte omöjligt. Det har ju spekulerats tidigare om att KJ skulle ha nämnt den gula plastpåsen därför att om den hittades så skulle den ha hans fingeravtryck och då skulle han kunna skylla på att han hade gett den till henne när hon gick.
Om det nu verkligen är den här gula plastpåsen så skulle ju dessa teorier kunna stämma klockrent.
Citera
2013-05-21, 22:06
Medlem
Leverflundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKV654
Det sprollar väl i relation till att bli styckad i första skedet?

Hahah, förlåt men du har rätt <3

Har folk pratat i tråden om anledning till att ev. dumpa kroppsdelarna där, eller tänker man sig att personerna inte hunnit återvända till platsen? (Skulle det kan tänkas vara så att en bil som skulle dit och avsluta sitt arbete tvärvände i sista stund när föraren såg att det var avspärrat där?)
Senast redigerad av Leverflundra 2013-05-21 kl. 22:09.
Citera
2013-05-21, 22:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det nya bostadsområdet som intresserar dom?
Det är däremot ett annat bostadsområde som just nu intresserar polisen och där det också bor en person som polisen, enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren, bedömer som intressant för utredningen.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845897
det är oklart vilket det är, men eftersom Erikslund nämns precis innan kan det handla om Bosvedjan även där. Du frågade om bostadsområdet på bilden och det är Bosvedjan. Detta är också diskuterat.
Citera
2013-05-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
WHAT? Var har ni hittat info om blodiga kallingar?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16811811.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in