2013-05-22, 16:38
Medlem
Om det nu på eftermiddagen hittats resten av kroppen, vad tyder det på?

Antagligen att styckningen av något skäl avbrutits, det finns ju inget skäl att exempelvis bara ta armarna eller liknande och sen inte göra resten. Kanske har gm börjat och sedan inte mentalt orkat längre. Om gm blivit avbruten så att h*n inte vågat fortsätta så är det lite svårförklarligare.
Citera
2013-05-22, 16:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så jäkla bra då har man lite att undersöka. Så ca 100 tal meter runt första fyndet alltså är dumpningen.
Jag funderar på om han slängde resten i gropen och de andra i huset, och det är då i så fall två ställen han dumpat på.

Jag tror att han dumpade allt i ödehuset redan första natten, för att bli av med allt hemifrån. Sedan nästkommande natt så började han att flytta delarna till gropen, men blev troligtvis störd och vågade sedan inte avsluta.

Men man vet inte, men det är ju troligt eftersom han inte hade grävt igen gropen ännu då han inte var klar.
Citera
2013-05-22, 16:39
Bannlyst
Då har de ringat in KJ . Enligt 24norrbotten.se. Nu är han snart fast
Citera
2013-05-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Skulle vara intressant att veta åt vilket håll från huset sett, som denna grop återfinns. Är det mellan brant och hus så kan det ju vara så som jag skriver. Å andra sidan faller någon handlöst mot en vass sten så kan det också vara "godnatt".

Ja visst kan det ha varit så. Men jag får en lite obehaglig känsla trots allt. Om man hittar trosor i en plastpåse som har tillhört VB och kroppen är delvis styckad så verkar det inte vara en ren olyckshändelse. Snarare är det en vredeshandling eller en våldtäkt.

Kan GM ha valt den här platsen just för att det fanns färdiggrävda skyttevärn i marken? Han kanske trodde att det skulle vara enkelt att slänga ned kroppen och dölja med lite sand.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Känns som att den flyende i pickupen var på väg för att fortsätta "jobbet", men blev överrumplad av polisen. Nu måste de leta rätt på vem som äger bilen, eller vem som lånat ut den.
Det kan ju faktiskt vara nån som inte har ett smack med fyndet att göra, men ändå inte ville bli sedd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Då missade du denna:

"Om ni letar efter tänkbara mördare så har jag en till som har lite kopplingar.

https://www.facebook.com/r*ckard.*nbom.9/notes *=ie

Han är vän med VB och han är också vän med CS. Han är dessutom i Stockholm just nu på väg mot USA. Är med i karateklubben i Boden. Han jobbar på MAX hamburgare i Boden som ligger nära VBs hem och VB älskade MAX.
Därför tror jag att RE kan vara den som gjorde detta."

Hon gillade hamburgare. Då är det klart det är han som är mördaren.
Så du menar att han kan vara GM för att VB gillar att äta hamburgare på MAX.. Kom igen ..tänk efter lite
Citera
2013-05-22, 16:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror att han dumpade allt i ödehuset redan första natten, för att bli av med allt hemifrån. Sedan nästkommande natt så började han att flytta delarna till gropen, men blev troligtvis störd och vågade sedan inte avsluta.

Men man vet inte, men det är ju troligt eftersom han inte hade grävt igen gropen ännu då han inte var klar.

Ja, det är väl en som är bekant i området, så visst möjligheten finns.
Frågan är då hur många delar det gäller här. 6 bör det ju vara men det kan vara färre men fler än så är inte troligt.
Och hur har man det med 100-150 meter från huset då det gäller körväg? Har han promenixat eller kört?
Citera
2013-05-22, 16:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Förr var det även vanligt med betygsvakor och liknande på dessa berg. Han släpade nog henne till denna grop dagen efter, men kanske fick han inte ner hela henne i detta hål och därför kapade han av vissa delar av kroppen. I väntan på något bättre placerade han kroppsdelarna i huset. Sen fick han ligga lågt eftersom Kling och Klang började fråga en del tisdagen efteråt. KJ var nog övertygad om att han ögonen på sig och hann inte slutföra det hela som han tänkte.

Tillägg: Föll hon från ett stup så kan man även förstå varför MPS-killen som gjorde fynden pratade om "demolerad".

Har du en länk til denna uppgiften?
Citat:
MPS-killen som gjorde fynden pratade om "demolerad"
Citera
2013-05-22, 16:44
Medlem
why123s avatar
Är det bara jag som får känslan att själva torson hittades i naturen, och att det var mindre kroppsdelar i huset?
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
Jag har svårt att tro att någon annan än KJ har gjort detta.
Det enda som erhålls på KJ är att hon var där sist och att det har hörts ett skrik i antingen samma hus eller i anslutning till. För övrigt kan skriken lika gärna varit argument eftersom det står såhär:
Citat:
- Det var två tydliga skrik, det är jag säker på. Sedan blev det tyst efter de ropen.
Det känns inte heller helt rätt att ett ex som man inte verkar ha några problem att gå hem till helt plötsligt mördar en. Att densamme cool-lugnt medverkar i skallgången, efter att ha styckat sitt ex i ett motivlöst brott? Det känns helt fel.

Det ska även finnas ett vittne som sett henne kring 21:00.
Citat:
BODEN Polisen vet att 20-åriga Vatchareeya Bangsuan levde så sent som klockan nio på lördagskvällen. Då lämnade hon en kompis som hon hade pluggat hos i flera timmar. Ett vittne ska dessutom ha sett henne vid den tidpunkten i det området. Sedan upphör alla spår.

Sen kan heller inte KJ kopplas till bilen eller hoten än.

Jag vill höra varför ni tror KJ är så himla solklar?
Citera
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Låter helt klart sannolikt. Han har använt kåken som avlastningsplats för att därifrån begrava delarna, antingen i samma grav eller sprida ut delarna. Han börjar med det som är tyngst, alltså thorax och huvud, lämnar kvar övriga delar i kåken. Får antingen panik eller blir störd och bestämmer sig för att återvända vid senare tillfälle för att få jobbet gjort.

Vad jag inte förstår är varför han inte gör jobbet ordentligt, han har ju haft god tid på sig eftersom det tar ~4 dagar innan VB anmäls försvunnen.
Citera
2013-05-22, 16:45
Medlem
-silent-s avatar
Om vi bortser från det makabra, hur svårt kan det egentligen vara att göra sig av med en kropp? Har man mage till att stycka kroppen tänker jag mig att det finns ett antal sätt att se till så att den aldrig dyker upp igen. Anledningen till att man dumpar delarna så pass "öppet" kan jag förstå då det säkert är en minst sagt stressande situation, men har man kylan att stycka kroppen borde man ha kylan att se till så att delarna försvinner, eller åtminstone göms ordentligt.

Iaf ett sorgligt öde för vad som verkade vara en fin tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in