2013-05-21, 11:00
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Öhm.. jag vet inte om ett hus i ett område där det rör sig "massor" av folk relativt regelbundet kan klassas som "perfekt dumpningsplats". Borde finnas betydligt bättre ställen i närområdet

Nej, men ett öde hus i skogen kan ju vara en bra plats att leta om man vill hitta en försvunnen flicka. Hon kunde ju lika gärna hållit sig undan av egen vilja och slagit sig ner där. Som sagt brister det som in i helvete i polisens sökningsrutiner.
Citera
2013-05-21, 11:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4iN
Polisen har funnit kroppsdelar.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845447
Nej men va f-n!
Citera
2013-05-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Karate Kid har en mörk bil också som stod tätt inparkerad mot garagedörrarna i S*vast i slutet av förra veckan. Kloss mot garagedörrarna och tätt bakom en av hantverkarbilarna. Modell Mitsubishi L200 eller Toyota King Cab.

Jag tänker inte fråga hur du vet allt detta men din information är ju guld värd. Kanske ska du prata med farbror blå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Då måste det ju vara henne. Var din kompis med i sökandet?

Polisen säger att kroppen inte är identifierad.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Karate Kid har en mörk bil också som stod tätt inparkerad mot garagedörrarna i S*vast i slutet av förra veckan. Kloss mot garagedörrarna och tätt bakom en av hantverkarbilarna. Modell Mitsubishi L200 eller Toyota King Cab.
Brukar den inte stå så?
Citera
2013-05-21, 11:04
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTitsForYouMr
Ja, han var med i sökandet och i gruppen som gjorde fyndet. Beskrivningen jag fått är citat "Det var en fruktansvärd syn. En demolerad människokropp" slut citat. De kunde inte fastslå identitet. Och nu går Kuriren ut med att de hittat kroppsdelar.
Okej dom såg inte ens om det var en tjej eller kille?
Citera
2013-05-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Märkligt med tanke på att det har stått att familjen är informerad. Vilken familj syftas det då på?
Citera
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men enligt artikeln är inte identiteten fastställd. Hur kan några MPS sökare kunna avgöra det då?
Vilka kroppsdelar man funnit framgår ju inte heller. Vi får se vad dom säger under presskonferensen. Förhoppningsvis mer än förra gångens "det kan jag inte svara på" upprepandet.

Men visst tror jag att det är VB.

Dom lär ju se om det är en tjej eller kille, VB hade ju ganska långt hår, på bilderna som är offentliga.
Citera
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Svarta plastsäckar låter troligt om vi antar att mördaren hade tittat för mycket på Dexter, det skulle kunna förklara varför kroppen inte avgav så mycket lukt att hundarna reagerade. Att stycka kroppen skulle då ha gjort den enklare att transportera.

Att säckarna inte dumpades i havet kan ju bero på att det är ganska långt till havet.

Fortfarande undrar man dock varför mördaren inte tog bilen och körde 5 mil bort i stället.

Svarta plastsäckar är inget ovanligt utan väldigt praktiskt, faktiskt. De är stora och med "dubbla" lager (dvs påse i påsen) så blir de än mer täta och hållfasta. En varm sommardag med något dött i, så bildas gaser och de sväller upp fort.

Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Öhm.. jag vet inte om ett hus i ett område där det rör sig "massor" av folk relativt regelbundet kan klassas som "perfekt dumpningsplats". Borde finnas betydligt bättre ställen i närområdet

Älven är väl det bästa stället.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1

Det finns ju ett litet hopp om att det inte är VB, utan någon annan stackare.

Men eftersom hennes anhöriga redan är underrättade så talar nog mycket för att det är hon, de kan ju ha gjort andra fynd som klädesplagg eller något.

Det verkar som man inte har hittat hela hennes kropp.
Citera
2013-05-21, 11:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
kommer nog fram lite mera på presskonferens...kan nog vara en tortyrkammare dom hittat

Är det så får kommunen se till att riva alla ödehus omedelbart, eller oavsett, man kan inte ha igenpluggade hus i ödetrakter, det skapar oro. Jag tyckte att huset var extremt otrevligt att se.
Citera
2013-05-21, 11:06
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, men ett öde hus i skogen kan ju vara en bra plats att leta om man vill hitta en försvunnen flicka. Hon kunde ju lika gärna hållit sig undan av egen vilja och slagit sig ner där. Som sagt brister det som in i helvete i polisens sökningsrutiner.

Det säjs att hennes mobil tystnade i området. Det ligger i ett motionsspår.
Hon skulle motionera. Det vore väl det första sökområdet både för polis och MPS?
De kanske söker även efter hennes mobil i området nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in