2013-05-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Bodengrabben förklarade att det är maggots, används vid fiske. Vi lever i olika världar, storstadsfolk och fiskar uppe i norr.

Maggots det är likmaskar du odlar dom själv på inälvor eller andra köttprodukter
Citera
2013-05-11, 17:40
Medlem
inter-preters avatar
Någon som vet exakt vad hon pluggar? Stämmer detta med teknisk fysik så är det en riktigt skärpt tjej detta, vilket också går i linje med att hon är skicklig på datorer. Delar av hennes examensjobb från gymnasiet, som man ser spår av på nätet, ger mig bilden av en synnerligen skärpt tjej. Bekräfta någon?
Citera
2013-05-11, 17:41
Medlem
Fian1s avatar
Märkligt med "gilla" på facebook. Kan hon vara vid liv och inte våga påkalla hjälp utan gör det här för att visa att hon lever? Kanske sista gnuttan batteri på mobilen och hon fick en notis om att hon blivit taggad i ett inlägg på facebook och då gillade det?
Jag tycker inte om att gissa och tro och så gör jag det själv nu.
Otäckt med alla försvinnanden tycker jag
Citera
2013-05-11, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag har också noterat det. Kan det vara så att hon faktiskt är på flykt från någon. Kanske vill göra någon väldigt illa genom att göra så här?

EDIT;Mot den hon ev. gjort anmälningar mot? Någon som nyttjat henne sexuellt kanske, och nu är hon rädd att bli skadad?
Jag tycker översättningen påminner starkt om ett sista avsked. "kväll kommer jag att sova som mina egna vänner"
Citera
2013-05-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Exakt. Vi skulle ha med han som kan översätta Thai. Han var inne igår och kollade på hennes twitter. Bing översättningen är ju så där....
Akinator typ tror jag översättarens användare var
Citera
2013-05-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrhotwire
dom kunde ju sökt med värmekamera eller något ...

Det tror jag att de gjorde, nån av tidningarna hade en bild på Superpuman och vad jag vet så är den utrustad med värmekamera.
Citera
2013-05-11, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fian1
Märkligt med "gilla" på facebook. Kan hon vara vid liv och inte våga påkalla hjälp utan gör det här för att visa att hon lever? Kanske sista gnuttan batteri på mobilen och hon fick en notis om att hon blivit taggad i ett inlägg på facebook och då gillade det?
Jag tycker inte om att gissa och tro och så gör jag det själv nu.
Otäckt med alla försvinnanden tycker jag
Hade inte orden "help" varit bättre än "like"?
Citera
2013-05-11, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Vart hittade du dessa? Kan du ge en länk...? Har inte hängt med de sista dagarna

https://www.facebook.com/alf.mak*?fref=pb&hc_location=friends_tab(*=i)
https://www.facebook.com/bilmekanikerjanne.simil*(*=a)

Sen i fantasins värld så byter du ut t-shirten och spritmärket,tänk blått och vitt
och koskenkorva istället och en bar i Pattaya,det funka för mig för att inse i vilket
gäng VB befann sig....
Citera
2013-05-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Nu börjar ju misstankarna gå till familjen. Ni får ursäkta mig om ni är anhöriga till dom och läser detta men det är ju skumt, helt klart. Hon försvinner lördag och anmäls inte förrän tisdag. Mamman diskuterar fotboll på facebook istället för att sitta och gruva ner sig totalt i var hennes dotter tagit vägen? Okej, vi alla har väl olika sätt att hantera såna här situationer men vafan... Jag hade ringt polisen redan samma kväll och inte sovit eller ätit, än mindre pratat sport, innan min dotter hade hittats...

Var det inte så att föräldrarna bodde i Kiruna även om de fortfarande var skrivna på adressen i Boden? Det vill säga, de upptäckte kanske inte att hon inte var hemma utan först efter att ha ringt ett flertal gånger, kanske någon gång varje dag eller så, blev de oroliga. En ung tjej förväntas nog inte vara hemma och vakta sin telefon eller för den delen svara på mobilen under en helg om hon har trevligare saker för sig även om det är mamma som ringer!
Citera
2013-05-11, 17:50
Medlem
Fian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hade inte orden "help" varit bättre än "like"?

Människan är väl inte alltid rationell. Vem vet vad hon är i för psykiskt skick om hon nu lever?
Citera
2013-05-11, 17:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tycker översättningen påminner starkt om ett sista avsked. "kväll kommer jag att sova som mina egna vänner"

Men hon "gillade" efter den kommentaren. För snart 22 timmar sedan faktiskt. Vad har hon gjort till dess och var är hon då? Mobilen är ju död enligt media (eller var det tråden???)
Citera
2013-05-11, 17:53
Moderator
OYs avatar
Blir som sagt konstigt när man översätter med google translate, dock har jag svaret på vad det återkommande 555 betyder, om någon missat det. Thai för,,,,hahaha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in