2013-05-22, 15:43
Medlem
beajedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om det hade varit pervers njutning hade han lagt kroppsdelarna på Stora Torget, inte i ett ödehus eller en grop i skogen. Hade han velat rikta polisens uppmärksamhet mot någon annan hade han lagt dem i dennes farstu.

Tycker du har fel här. Det kan va en pervers njutning med tanke på att kun mördaren visste vart hon ligger, och kan därmed besöka liket for att känna av känslorna på nytt. Många som har visat denna tendens genom tiderna, dvs en pervers njutning.
Citera
2013-05-22, 15:43
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Med anledning av d senast inkomna uppgifterna så anser jag det klarlagt att GM hade intentionen att gräva ner de styckade kroppsdelarna, men blivit avbruten innan det hann fullföljas. Så alla spekulationer om att GM ville att kroppsdelarna skulle hittas ser jag som högst osannolika.

Mm. Börjat stycka (för transport? för att lättare gömma?) och sedan inte pallat mer, eller också helt enkelt nöjt sig, börjat dumpa övriga kroppen och sedan blivit avbruten. Tyder väl på ett ostrukturerat och panikbetonat tillvägagångssätt kanske..
Citera
2013-05-22, 15:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Någon som vet om det vär tjäle i marken runt ödehuset när VB försvann?

Jag tycker mig ha sett uppgiften om "någon decimeters" tjäle, men någon som vet får gärna bekräfta.

I så fall kan ju GM ha blivit tvungen att lägga delarna i ödehuset i väntan på att tjälen skulle släppa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Quarrel är säkerligen nyfiken på tipset! Ja, det låter minst sagt som att det kan röra sig om en graviditet, who knows. Men, ja, det påvisar ingenting. KJ kan lika gärna ha fått reda på det och agerat i ett raseri, om han gjort det.

Upplysningen står under bilderna om man bläddrar på dem, under länken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16824212.ab

Undrar hur fasen man inte kan ha hittat resten av kroppen tidigare..

Jag har också tänkt i dom banorna.
En graviditet kan ju ge fler än den som besudlat kvinnan anledning att bli arg.

Både AN och KJ skulle kunna lacka ur. Även MB skulle kunna göra det i syfte att dölja.
Citera
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn
Fortfarande mycket som är taget för givet. Finns många psykfall som gör "serie-brott". Varför skulle det inte kunna hända i Boden?

Teoretiskt har du en mikroskopisk poäng men realistiskt....neger snälla

Sannolikheten att det är någon annan måste anses vara på gränsen till noll.
Citera
2013-05-22, 15:45
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Jag tror inte jag sett något om varifrån skriken kom. Då kan det ju vara alltifrån precis utanför porten till trapphus till lägenhet.

Om nu VB var upprörd så var det ju förmodligen på någon annan än KJ, om VB gillade MB så är det ju ganska realistiskt att "plugga^^" hos exet borde ses som en sak. Att skapa avund.

MB borde ju veta var KJ bor, väntar utanför, släpar in henne i en bil eller argumenterar och tvingar henne att komma med.

Det finns intervju med grannen där han säger något i stil med "måste jag gå upp dit eller".

Ett skrik utomhus, i anslutningen till hyreshuset, borde dessutom har dragit till sig en massa onödig uppmärksamhet.
Citera
2013-05-22, 15:45
Moderator
v50s avatar
Man tror sig ha hittat hela kroppen nu i en förmodad ytlig grav.

Citat:
Flera kroppsdelar har nu hittats under sökandet efter 20-åriga Vatchareeya Bangsuan i Boden.
Enligt uppgift till Aftonbladet har man nu hittat samtliga kroppsdelar.
– Kroppsdelarna låg i terrängen, allt annat sökande är avbrutet för tillfället, säger Per Hartman, polisinspektör.

[--------------]
Plötsligt samlades de sökande kring vad som beskrivs som en grop eller sänka.
En av de som var med berättar för Aftonbladets medarbetare på plats:
– Det är resten av kroppen. Den ligger däruppe. Fynden gjordes cirka 200 meter från ödehuset.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16824212.ab
Citera
2013-05-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Jag tycker mig ha sett uppgiften om "någon decimeters" tjäle, men någon som vet får gärna bekräfta.

I så fall kan ju GM ha blivit tvungen att lägga delarna i ödehuset i väntan på att tjälen skulle släppa.

Ja, enligt någon i tråden var det ca 10 cm tjäle vid tidpunkten för försvinnandet. Att det var tjäle får man nog förutsätta då det verkar som att han försökt gräva , han har väl krafsat bort översta jordlagret och sedan stött på patrull.
Citera
2013-05-22, 15:47
Bannlyst
Om resten av kroppen låg i den stora gropen då undrar man ju varför han lagt några delar i huset? Verkar ju mycket märkligt.
Citera
2013-05-22, 15:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Nu försöker du vara lustig. Det kanske är lite större risk att lägga delarna på torget. Likaså någons farstu.

Men att delarna låg öppet på golvet i detta hus som inte var svårt att ta sig in i tyder helt klart på att han förväntade sig att någon skulle hitta dom förr eller senare. Hade han lagt delarna helt öppet i skogen skulle korparna ha tagit dom. Nu blev det ju så att delarna signalerade att kroppen fanns i närheten av huset och det kan vara just vad GM ville.

Det är det mest idiotiska resonemang jag har sett i krimtrådarna, kan du inte bara acceptera att du har fel, framförallt nu när de upptäckte en grop med resten av delarna i.

Han styckade kroppen och gömde dessa i ödehuset så han fick iväg dessa hemifrån. Sedan kom han tillbaka och grävde/såg ut en grop och sedan började han flytta över kroppsdelarna dit. Antagligen blev hans störd vid ett eller flera tillfällen och kände sig manad att ge upp.

Det är ju för fan logiskt och självklart, ingen mördare vill att en kropp ska hittas.
Citera
2013-05-22, 15:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Var säkert lite tjäle. Dessutom är det mest sten i backen i detta område. Frågan är om Mjösjöberget även är brottsplatsen? Kanske lyckades gm få med sig VB till berget tidig kväll den 4/5.
Citera
2013-05-22, 15:49
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Mm. Börjat stycka (för transport? för att lättare gömma?) och sedan inte pallat mer, eller också helt enkelt nöjt sig, börjat dumpa övriga kroppen och sedan blivit avbruten. Tyder väl på ett ostrukturerat och panikbetonat tillvägagångssätt kanske..

Ja i en sån situation mår man nog inte på topp, och man är nog fruktansvärt nervös, minsta lilla ljud man hör så släpper man allt och springer.

Om jag hade varit GM så hade jag styckat kroppen på en plats, troligtvis hemma eller i anslutning till brottsplatsen, tagit med mig spade och om jag hade känt till att det fanns ett övergivet skjul i skogen så hade jag tillfälligt lämnat kroppsdelarna där medan jag gräver en stor grop, detta minska exponeringen av kroppsdelarna om någon annan skulle röra sig i området.

När jag sedan skulle lägga i kroppsdelarna i gropen så skulle jag vara fruktansvärt nervös och om jag hörde minsta lilla ljud, som en knakande pinne eller prassel i en buske så skulle jag bara släppa allt och springa därifrån.
Senast redigerad av Mr_wiseguy 2013-05-22 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in