2013-05-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Snälla skriv vad han säger...IPad tar inte detta format

Han säger bland annat att det troligen är någon i hennes närhet som är GM. "-Andra förklaringar är utomordentligt sällsynta". Han låter stensäker på att det är någon i hennes närhet.

Han säger även att fyndplatsen troligen är en "dumpplats", dvs inte där brottet begicks.

Var ju förövrigt någon tomte här inne som var helt bombsäker att det var nån random skogsmördarstyckare som gjort detta... Och det är just detta som Leif GW finner "utomordentligt sällsynt".
Citera
2013-05-21, 21:27
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Bara kort...vem tror han är GM?

Han säger att han tror polisen är säkra på vem GM är då de reagerat som de gjort, och att han tror det är en man i VBs närhet. Samt att han inte tror fyndplatsen är en brottsplats, utan bara en "dåligt vald dumpningsplats".
Citera
2013-05-21, 21:28
Medlem
Efter att ha lyssnat på GW så har jag en känsla av att det måste vara kj eller någon nära vän till han
Citera
2013-05-21, 21:30
Medlem
Om inte någon redan luskat fram det så har MB en Nissan Terano med regnummer N*H 6*5 (*=K,9)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskan
Bodsvedjan. Där bor den manlige vän hon besökte innan hon försvann, efter kl 21.

Som är KJ! Han bor dära.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToderSWE
Efter att ha lyssnat på GW så har jag en känsla av att det måste vara kj eller någon nära vän till han
Eller MB? Tror ni att KJ har en sån bil? Kan KJ ha hjälpt till att dumpa kroppen men inte gjort brottet?
Fick ett sms tidigare där ngn tror han skyddar MB
Citera
Bannlyst
Någon som kan blåsa förbi karate-MB och fota hans svarta pickup?
Det börjar bli för mycket omständigheter som pekar åt samma håll.
Citera
2013-05-21, 21:31
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
Varför hakade inte polisen på och följde efter denna Nissan King Cab om de tyckte att den betedde sig misstänkt?

Ja, det är en bra fråga. Kan det varit så att polisen som stått vid avspärrningen (tillsammans med Kurirens fotograf) inte fokuserade på bilen då den kom nära - var antagligen ganska mycket bilar som körde förbi då och folk som ville se. Men att när den sen tvärnitade och körde iväg så hann inte polisen se registreringsnumret och är väl knappast så att h*n kan springa iväg från sin position, hoppa in i en bil och förfölja den svarta bilen. Men h*n meddelade ju säkert vidare detta om den mystiska bilen, vilket kan vara anledningen till helikopter och civilare som har varit runt lite idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateu
Han säger att han tror polisen är säkra på vem GM är då de reagerat som de gjort, och att han tror det är en man i VBs närhet. Samt att han inte tror fyndplatsen är en brottsplats, utan bara en "dåligt vald dumpningsplats".

Jag tror på KJ!
Citera
Medlem
Hoppas han/dem hittas av farbror blå.
Senast redigerad av King Devil 2013-05-21 kl. 21:40. Anledning: trams.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Klart det går. Det går att stycka en kropp med skalpell om man är tvungen. Har utfört obduktioner.

Edit: Typ elva på bollen....
Givetvis har du rätt i det. Jag skulle inte li det minsta förvånad om GM lyckats skära sig i handen under "arbetets gång". Sannolikt är det just huvudet som saknas dessutom, om vi ska betrakta frågan utifrån statistik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Det sades ju ha varit en gammal marka. Alltså ett ställe där soldater äter och så. Då kan rampen används som godsintag. Dra in lådor och annat. Bara vad jag tror.

Inte det, det är den högra fönsterluckan som bara helt enkelt ställts mot fönstrets nedersta del.
Jag tror dessutom att GM har inte varit in i byggnaden utan helt sonika hystat in delarna som hittats.
Kroppen eller övriga delar kanske var för tung, skulle lämna spår på fönsterbleck eller GM blev avbruten av något/någon och drog. Lämpade resterande på annan plats.
Senast redigerad av ToZon 2013-05-21 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in