2014-03-08, 16:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
I en övertänd, stor träbyggnad rasar taket så småningom in och omger koppen därinne med hög värme under ganska lång tid innan brandtekniker kan gå in och undersöka, det här känner också de flesta till. Gula ödehuset hade fått brinna ner till grunden och svalna i åtminstone ett dygn innan resterna av vad man förstod var en människa påträffats. Identifieringen hade varit svår och dödsorsaken omöjlig att fastställa - vattnet och hjärnan hade kokat bort om Vatchareeya placerats på ett par bildäck indränkt i diesel och bensin. Det känner de flesta också till.

Jag säger detta bara en gång. Dina pyrotekniska kunskaper är inte så goda.
"Taket omger kroppen", "brinna ner till grunden och svalna" vojne vojne.

Vid dubbelmordet i Löttorp började elden ta sig ordentligt först när polisen kom och öppnade dörren trots att kropparna var indränkta i dieselolja. Det krävs syre för att det ska brinna.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-08 kl. 16:45.
Citera
2014-03-08, 17:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag säger detta bara en gång. Dina pyrotekniska kunskaper är inte så goda.
"Taket omger kroppen", "brinna ner till grunden och svalna" vojne vojne.

Vid dubbelmordet i Löttorp började elden ta sig ordentligt först när polisen kom och öppnade dörren trots att kropparna var indränkta i dieselolja. Det krävs syre för att det ska brinna.

Det brukar inte vara något problem med syretillförseln i en övertänd byggnad efter ett tag. Saknas fönster med glasrutor att krossa (dessa brukar annars ge sig i hettan) så öppnar man fönsterluckor eller annat som går att öppna på vid gavel för att få genomdrag och fart på brasan. Inga större problem, hörru ..
Citera
2014-03-08, 17:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag skall berätta en sak för dig lite artigt, du far runt i alla trådar som en anställd studioman
åt åklagarna och din huvudsakliga uppgift är att få "publiken" att klappa och tjoa så högt
som möjligt åt åklagarnas slutanförande oavsett vad den innehåller eller inte.
Det blir lite Martha Stewart känsla över dina inlägg, kärringaktiga, busvissla och gör vågen
oavsett vad som kommer att finnas i den färdiga grytan för så säger åklagarna att vi skall göra.
Åklagarna "vinner" ju trots allt oftast så därför kan man ju alltid tjoa utan att behöva tänka efter.

Tänk självständig någon gång istället är vad jag vill säga till dig för oftast får du inget sagt i
alla dina novell-inlägg som innehåller allt för många smilysar.

Om inte försvaret vill/kan återskapa dom sista SMS:en mellan VB och MB så borde det ialla
fall ligga i åklagarnas intresse att försöka återskapa dessa eftersom du tror, med hjälp av andras tänkande att dessa SMS ligger KJ till last.
Det som ligger KJ till last, i teflefon väg har redan "återskapats", en 112-slagning.
Vill åklagarna, tror du, få fram mer än denna info, för det är ju trots allt åklagarna som sitter med penningbörsen och resurserna i handen.

Vad kan dessa SMS, tillsammans med en 112-ringning, innehålla? Kan det vara så illa att
MB kommer ihåg dessa SMS men valde att ignorera innehållet i dessa eftersom han hade
en affär med offret, han valde att inte tro på sin "dramagueen-älskarinna". Hon var i nöd
och MB var på middag, måste man anmäla ett grovt brott "mitt i middagen"?

Att återskapa dessa "raderade" mess gör varken till eller från för KJ, för enligt dig sitter
KJ där han sitter, bla för en 112-slagning och en massa nyfikna grannars vittnesmål om
dom mest hjärtskärande skrik dessa filurer någonsin hört.
Kan det vara så att "oskyldiga MB" är den som vinner mest på att dessa meddelanden inte går att återskapa? Att MB omfamnade sin älskarinnas Mamma i rätten kändes ganska osmakligt,
möjligheterna att få den uppvisningen ännu tokigare skulle väl vara ifall gubben möjligtvis
sitter på facit genom att "inte minnas VB:s mess". . .

Var det VB:s mamma som var "galen" fastän VB hade en efterrätt som väntade på henne runt 21-tiden gjort av den galna Mamman eller var det KJ som var galen, vad vet vi, MB minns ju tyvärr inte.

Måste man anmäla ett brott innan det är försent, om man vet att brottet är på väg att ske?
Eller kan det räcka med att säga att man inte minns eller inte förstod allvaret i situationen för då
blir man atomatiskt, vad du kallar MB, en helt oskyldig man?
Kort ska det här bli: Våldsam överdrift; jag har engagerat mig i ungefär 5, 6 trådar i den
här krimforumdelen. Bra att ifrågasätta, bra att tänka självständigt. Och här tänks det ju
självständigt på vissa håll så det riktigt knakar om det, så att man landar i "event" och
inhyrda negergäng med djungelknivar för att ta något av det.
Ja, jag tror rätt man är dömd här. Får jag lov att göra det kanske? Därför avstår jag från
att sväva iväg åt MB-hållet eller något annat jävla håll.

Och angående innehållet i de bortraderade sms:en så kan det väl då handla om att tjejen
skrivit så att det kunnat uppfattas som att hon var i nöd men mottagaren inte tagit det på
allvar och har sen kanske dåligt samvete över detta. Hon var ju en dramaqueen och så
blev det som det blev. Kunde han verkligen tro att hans älskarinna befann sig i riktig livsfara?
Eller skulle det tas med rejäla nypor salt?
Om han reagerat och agerat på dessa sms med detta antagna innehåll - hade VB kunnat
vara i livet nu då? Hade hon hunnit bli räddad i så fall?
Om det nu ligger till på det viset med dessa meddelanden via mobilen och en ignorant
mottagare - ja, då får man väl förebrå och skuldbelägga hur mycket man vill.

Ps. Var jag inte duktig nu då...? Inte en enda jävla smiley...
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-08 kl. 18:32.
Citera
2014-03-08, 18:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kort ska det här bli: Våldsam överdrift; jag har engagerat mig i ungefär 5, 6 trådar i den
här krimforumdelen. Bra att ifrågasätta, bra att tänka självständigt. Och här tänks det ju
självständigt på vissa håll så det riktigt knakar om det, så att man landar i "event" och
inhyrda negergäng med djungelknivar för att ta något av det.
Ja, jag tror rätt man är dömd här. Får jag lov att göra det kanske? Därför avstår jag från
att sväva iväg åt MB-hållet eller något annat jävla håll.

Och angående innehållet i de bortraderade sms:en så kan det väl då handla om att tjejen
skrivit så att det kunnat uppfattas som att hon var i nöd men mottagaren inte tagit det på
allvar och har sen kanske dåligt samvete över detta. Hon var ju en dramaqueen och så
blev det som det blev.
Om han reagerat och agerat på dessa sms med detta antagna innehåll - hade VB kunnat

MB säger att han inte läste de sms som han fick från VB när han var på restaurangen, han raderade dem utan att läsa, det är hans egen uppgift. Trots det berättar han ur minnet vad som stod i dessa sms.

Läste han eller inte?

Hur som helst så kan vi skita i IBAS och erasefunktionen, MB har medvetet raderat sms från aktuell kväll, men inte sms från t ex. den 2/5. Varför raderades dessa sms, det undrar jag.
Citera
2014-03-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det brukar inte vara något problem med syretillförseln i en övertänd byggnad efter ett tag. Saknas fönster med glasrutor att krossa (dessa brukar annars ge sig i hettan) så öppnar man fönsterluckor eller annat som går att öppna på vid gavel för att få genomdrag och fart på brasan. Inga större problem, hörru ..

Mig veterligen var inga övriga fönster öppna - dom var snarast reglade med järn och lås - bortsett från det på gaveln som man tog sig in genom. Fanns inget syredrag mao - ej heller lättantändliga vätskor.
Senast redigerad av Remark 2014-03-08 kl. 18:51.
Citera
2014-03-08, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag håller med. Till skillnad från många andra härinne så tror jag dock inte MB har med detta mord att göra alls även om han inte direkt är en person jag skulle vilja ha i min närhet av vad som framgått av FUP och detta forum. Men det skulle inte förvåna mig om dessa SMS från VB till MB mordkvällen har innehållit ett rop på hjälp eller åtminstone en varning om att allting inte var som det skulle. Antagligen har MB sett det som "dramaqueen SMS för uppmärksamhet" men i efterhand så håller han tyst om det för att allmänheten inte ska förstå att han kanske hade kunnat förhindra det som hände.

Så oavsett hur säker man är åt något håll så är det så fruktansvärt synd att man inte kan återskapa dessa SMS eller att MB inte "kommer ihåg" dem. Jag kan tänka mig att han minns dem något så där men nu kan han ju inte berätta det för då framstår han som en lögnare. Jävligt synd! Och jävligt otäckt om SMS:en skulle innehålla ett rop på hjälp och om han då bara ignorerat dem för att undvika visa sina snedsteg inför sin fru.

Det är inte bara sitt snedsteg för frun han behöver dölja längre, det är även för alla resurser
polis, åklagarer och tekniker lagt ner på på detta fall han numera behöver fortsätta vara
glömsk för. Att man som åklagare inte förhört/pressat MB mer på dessa mess kan jag
inte förstå. Ett antal mess från VB till MB under hennes ev sista timmar i livet ihop med
112-slagningar och hjärtskrikande vrål från ansvarslösa grannar borde vara av högsta
prioritet för åklagarna och målsägarbiträdet att lägga sin energi på. Dessa meddelanden
kan innehålla mer svar än frågor där man kan få både en mordplats och en tid.

Åklagarna har behandlat MB som en skör porslinsdocka i både ord och handling,
men någonstans borde man väl ändå som åklagare fatta att chansen finns att
just dessa "naturligt raderade" mess skulle ge fan så mycket mer svar åt anhöriga än
vad malandet om "Grabbens död" gett.

Jag blir så ruggit irriterad på obegåvade uttalanden som anser att dessa mess endast skall ligga KJ till last, för vem kan säga att inte fler än en funktionshindrad grabb har ett ansvar här för att minnas
för VB:s skull. KJ hävdar att han är oskyldig och MB påstår att han inte minns VB:s sista mess.
Thomas Olsson kommer att hjälpa KJ, vilket är hans enda uppgift, vems uppgift är det att hjälpa
MB att minnas sin älskarinnas sista mess, åklagarna kommer väl inte jobba ihjäl sig för att
återskapa dessa, KJ sitter ju där han sitter han för tillfället utan dom "naturligt raderade" messen.
Citera
2014-03-08, 18:41
Bannlyst
Citat:
allvar och har sen kanske dåligt samvete över detta. Hon var ju en drama Queen och så
blev det som det blev.

Han skall ha mycket mer än dåligt samvete över sina val om det gått till på detta vis, måhända att gubben tolkade dessa SMS som dom vanliga "drama-messen", men någonstans på vägen efter
hennes försvinnande till att hennes ben hittades borde gubben valt att berätta vad dessa mess
innehållit, för minns dom det tror jag verkligen han gör.

Vad kan dessa mess från VB till MB innehållit, för inte kan du väl tro att tjejen messade om sex
dejter eller hur galen hennes Mamma var mellan dom hjärtskärande skriken och 112- slagningarna?
Var hon i nöd som åklagarna hävdar att hon var i deras påhittade händelseförlopp så borde väl sex
eller att beklaga sig över mamsen vara det sista VB tänkte på.

Hade hon hunnit bli räddad, det vet vi inte, och kommer aldrig att få veta eftersom vi inte vet
ifall hon var i nöd ens. Men ifall hon var det hade han för den skull inte behövt avbryta familjemiddagen,ett samtal till 112 hade räckt om att en av hans elever från karaten var rädd
för sitt liv.

Är man skyldig att anmäla ett brott om man vet att brottet är på väg att ske och man själv
eller ens nära inte är i fara?
Eller räcker det med att säga att man inte minns eller inte förstod allvaret i situationen och då
blir man atomatiskt, en helt oskyldig man?

Citat:
Senast redigerad av LKVN 2014-03-08 kl. 18:52.
Citera
2014-03-08, 18:42
Medlem
Citat:
VBs sista mejl till MB:
1. Jag är med barn och det är ditt. Vi måste prata.
2. Svara då annars......

Obs, min teori.

1. Kristoffer tror att jag vill ha honom. Han är så trög. (ett försök att göra MB svartsjuk)

och/eller

2. Vi har bråkat kan inte du hämta mig? Jag är rädd för honom. (märker att KJ inte är sig lik och vill träffa MB)

och/eller

3. Han är hotfull nu! Kom hit annars måste jag ringa SOS! (KJ visar en sida hon inte sett tidigare. Hon tror hon har koll på läget och överdriver här för att få MBs uppmärksamhet)

Om vi nu ska gissa.
Citera
2014-03-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Mycket märkligt beteende av mörderskan AN! Via Facebook påkalla polisens och hela Sveriges uppmärksanhet att hon hade det allra största motiv som någon hade att mörda VB. Få ett utbrott över en människa som hon just mördat. I princip be polisen att göra husrannsakan och att inte finna ett endaste spår av mordet. Inga hårstrån, ingen DNA, ingen blodfläck, inga fingeravtryck någonstans, varken hemma, på kläder, i bilen eller fyndplatsen. Inga eventuella vittnen. Det måste vara en av Sveriges kallaste brottslingar. Det perfekta mordet! MB och AN var så kalla att de inte ens brydde sig om att hitta på en gemensam story och alibi tillsammans.

Hon kan ha varit i chocktillstånd. Och tänk nu om polisen hade gjort husrannsakan, kollat datorn, hemmet, restaurangen, landstället och alla hans bilar.
Då hade vi nog varit 100% säkra på vem som utfört mordet, istället för 50/50
Citera
2014-03-08, 19:04
Medlem
Citat:
VBs sista mejl till MB:
1. Jag är med barn och det är ditt. Vi måste prata.
2. Svara då annars......

Obs, min teori.

det kan vara nära sanningen!
Citera
2014-03-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Hon kan ha varit i chocktillstånd. Och tänk nu om polisen hade gjort husrannsakan, kollat datorn, hemmet, restaurangen, landstället och alla hans bilar.
Då hade vi nog varit 100% säkra på vem som utfört mordet, istället för 50/50

Jag har sagt det från början - Vem hade mest att "vinna" på att benen hittades just DÅ och DÄR?

Det som då hände var att allt sökarljus hamnade på KJ som ledde till hans häktning. Och alla övriga undersökningar avstannade totalt. Då och där.

Vad hade annars varit nästa steg?

Tänker jag - då som nu.
Citera
2014-03-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MB säger att han inte läste de sms som han fick från VB när han var på restaurangen, han raderade dem utan att läsa, det är hans egen uppgift. Trots det berättar han ur minnet vad som stod i dessa sms.

Läste han eller inte?

Hur som helst så kan vi skita i IBAS och erasefunktionen, MB har medvetet raderat sms från aktuell kväll, men inte sms från t ex. den 2/5. Varför raderades dessa sms, det undrar jag.

DET undrar jag också!!!

Vad MB har sagt ang smsen är oväsentligt eftersom att han verkar inte ha några problem att ljuga om både det ena och det andra!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in