2014-04-04, 16:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag tror inte du är trög så jag förstår inte vad du håller på med.

Om det inte hade varit KJ som avsatt DNA på vristen så är sannolikheten för att man ändå fått en träff varit mellan 1 och 16 %. Alltså ganska troligt att DNA kommer från KJ.

Jo, jag är nog otroligt trög eller vi pratar om olika saker. Jag går efter vad som står i FUP om sannolikheterna om möjliga DNA-källor. Jag nöjer mig med det, tack.

Vänster ben:
Citat:
De två topsen analyserades ytterligare avseende Y-kromosomalt
DNA (manligt DNA).
På den ena topsen påvisades Y-kromosomalt DNA, men
resultatet kan inte utvärderas för jämförelse mot person.
På den andra topsen kunde Y-kromosomalt DNA inte påvisas.

Höger ben:
Citat:
De två topsen analyserades ytterligare avseende Y-kromosomalt
DNA (manligt DNA).
På den ena topsen påvisades Y-kromosomalt DNA som kan
jämföras mot person. Resultaten talar i någon mån för att DNA:t
kommer från Johansson (Grad +1).
På den andra topsen påvisades Y-kromosomalt DNA, men resultatet kan inte utvärderas för jämförelse mot person.

Det här uttrycket ser man ofta i sådana här rapporter:
Citat:
resultatet kan inte utvärderas för jämförelse mot person.

Betyder det att man inte hittat den person som DNAt kommer från men DNAt är helt komplett?
Senast redigerad av PeterNoster 2014-04-04 kl. 17:31.
Citera
2014-04-04, 16:55
Medlem
GM borde vara rädd att flytta kroppen dagtid med alla som promenerar/går ut med hunden/geocachar etc men å andra sidan svårt att navigera skogen i mörker.

På FUP 1549 säger KJ om sökningen på onsdagen den 8e.
Citat:
Vi…då när vi startade så tog vi väl liksom på vår nightvision och ficklampor och allting och stack och sökte här

Hade han sen tillgång till den här nightvision gogglesarna senare? De hade iaf varit smidiga att ha om man inte vill vara väldigt synlig med pannlampa i mörkret.
Citera
2014-04-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Beror nog på lite. Det har att göra med att där kurvan svänger upp, samtidigt som det är uppförsbacke är det rötter och någon sten som man får passa, men visst kan det gå.
Håller med dig.
Citera
2014-04-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det går in en väg till höger om ödehuset. Följer man den vägen en bit och passerar rågången så kan man svänga höger och samtidigt är det uppförsbacke. Kurvan är skarp. Följer man denna väg cirka 80-100 meter kommer man till en vändplats strax ovanför fp2. Vägen är smal, men hårt packad.

Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det går även tillägga att det är inga som helst problem att köra en vanlig personbil där.
Ja vägen upp till själva ödehuset (där benen hittades är ju en vanlig grusväg).
Den gamla halvt igen vuxna lastbilsvägen med en låst bom på, den kör du inte efter på i maj utan att lämna spår efter dig.
Citera
2014-04-04, 17:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Ja vägen upp till själva ödehuset (där benen hittades är ju en vanlig grusväg).
Den gamla halvt igen vuxna lastbilsvägen med en låst bom på, den kör du inte efter på i maj utan att lämna spår efter dig.

Vägen med bommen är till vänster om ödehuset om du står framför kåken. Den lilla vägen vi pratar om är till höger om huset (cirka 10 meter). Jag har bedömt att efter 14/5 gick det nog att köra där. Spår av fordon vill jag minnas att polisen observerade också.
Citera
2014-04-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
KJ ljög i första förhöret åtminstone. Så här säger han den 8:e maj 2013 runt 20 på kvällen. KJ hörs här bara som vittne.

Sidan 1524/1525 i FUP.

Kristoffer berättar att Vatchareeya ringde honom under lördagen då hon ville komma och
plugga hemma hos honom då hon hade svårt att koncentrera sig i sitt hem.
Kristoffer tog sin bil och körde hemifrån och vid 16:00 plockade han upp Vatchareeya vid
Shell,
de åkte därefter till honom på Flottiljvägen.
Vatchareeya pluggade matte hemma hos honom, under tiden så tittade Kristoffer på tv.
De småpratade dock ibland med varandra om kampsport. Det är endast dom två hemma hos
Kristoffer.
Då Familyguy var slut, ungefär vid 21:00, så skulle Vatchareeya åka hem. Kristoffer hade
dock druckit en "kvällsöl" så han kunde ej skjutsa Vatchareeya.
Vatchareeya kramade då Kristoffer, sa hej då och lämnade bostaden. Sedan dess har han ej
hört av Vatchareeya. Kristoffer drack då några öl till och somnade vid 22:00.

Först vid andra förhöret den 23/5 berättar han om att de hade sex litegrann.
KJ förhörs här nu som misstänkt.

Sidan 1547 i FUP

F: …………...kvällen…när på kvällen skedde det här då?
H: Mmm…typ…jag vill ju inte säga åt poliserna tidigare under förhöret eftersom det är ju
våran lilla hemlighet då, om…hon hade kommit…om hon hade hittats så då då då hade ju
in…då hade vi ju aldrig varit kompisar något mer, i och med att allting som man säger till
polisen går offentligt.
Det spretar i FUP om vart KJ hämtade upp VB. På ett ställe står det att han hämtade upp VB utanför hyreshuset. En gammal dam hade gått ut därifrån enligt KJ. På ett annat ställe står det att det är VB som väntar där utanför (inte helt säker på att det står så, men jag har för mig att det står så i sms listan, inkommande sms till kj mobil från vb), samt i fetad text ovan - utanför Shell. Hur var det nu egentligen?
Citera
2014-04-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
De flesta är bättre föräldrar än vad du är. Vill man hjälpa sitt barn ser man inte till att de undkommer ett mord utan ser till att barnet får professionell hjälp även om ett långt straff ingår.
Men du skulle ju kunna leva med en styckmördare om h*n dödat någon du önskade livet ur så du lär inte förstå mitt resonemang.

På vilket sätt kommer KJ att få professionell hjälp, tror du?
Citera
2014-04-04, 17:20
Medlem
KJ skickade inom loppet av en minut ett antal sms till en tjej den 16 maj kl 18:59, en bokstav åt gången. Är det någon som vet vad han skrev?
Citera
2014-04-04, 17:24
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja varför? Kanske för att de inte var möjliga att individualisera till person? Kanske var det också avtryck från KJ?

En uppsättning avtryck kan vara kassörskans, som sålde den. Även i livsmedelsaffärer är det vanligt att kassörskan "öppnar" påsen som en service och för att snabba på.
Citera
2014-04-04, 17:26
Medlem
Citat:
KJ skickade inom loppet av en minut ett antal sms till en tjej den 16 maj kl 18:59, en bokstav åt gången. Är det någon som vet vad han skrev?

Det har varit uppe i tråden tidigare men jag minns tyvärr inte vad han skickade. Det var ingenting sensationellt utan något i stil med "vad gör du?" eller någonting sådant. Om jag inte minns helt fel.
Citera
2014-04-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
GM borde vara rädd att flytta kroppen dagtid med alla som promenerar/går ut med hunden/geocachar etc men å andra sidan svårt att navigera skogen i mörker.

På FUP 1549 säger KJ om sökningen på onsdagen den 8e.

Hade han sen tillgång till den här nightvision gogglesarna senare? De hade iaf varit smidiga att ha om man inte vill vara väldigt synlig med pannlampa i mörkret.

Har inte läst fupstycket du hänvisar till men kan det inte vara så att KJ uttrycker sig metaforiskt om att liksom ta på sig nightvision; såna där nattgogglesar börjar väl prismässigt på 4-5 k?

Fast kom på nu: har inte KJ något ditåt på huvudet på någon av bilderna där han i krigarmundering siktar in i kameran?
Citera
2014-04-04, 17:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

"Vad gör du" till Sofie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in