Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Jag håller med. Till skillnad från många andra härinne så tror jag dock inte MB har med detta mord att göra alls även om han inte direkt är en person jag skulle vilja ha i min närhet av vad som framgått av FUP och detta forum. Men det skulle inte förvåna mig om dessa SMS från VB till MB mordkvällen har innehållit ett rop på hjälp eller åtminstone en varning om att allting inte var som det skulle. Antagligen har MB sett det som "dramaqueen SMS för uppmärksamhet" men i efterhand så håller han tyst om det för att allmänheten inte ska förstå att han kanske hade kunnat förhindra det som hände.
Så oavsett hur säker man är åt något håll så är det så fruktansvärt synd att man inte kan återskapa dessa SMS eller att MB inte "kommer ihåg" dem. Jag kan tänka mig att han minns dem något så där men nu kan han ju inte berätta det för då framstår han som en lögnare. Jävligt synd! Och jävligt otäckt om SMS:en skulle innehålla ett rop på hjälp och om han då bara ignorerat dem för att undvika visa sina snedsteg inför sin fru.
Det är inte bara sitt snedsteg för frun han behöver dölja längre, det är även för alla resurser
polis, åklagarer och tekniker lagt ner på på detta fall han numera behöver fortsätta vara
glömsk för. Att man som åklagare inte förhört/pressat MB mer på dessa mess kan jag
inte förstå. Ett antal mess från VB till MB under hennes ev sista timmar i livet ihop med
112-slagningar och hjärtskrikande vrål från ansvarslösa grannar borde vara av högsta
prioritet för åklagarna och målsägarbiträdet att lägga sin energi på. Dessa meddelanden
kan innehålla mer svar än frågor där man kan få både en mordplats och en tid.
Åklagarna har behandlat MB som en skör porslinsdocka i både ord och handling,
men någonstans borde man väl ändå som åklagare fatta att chansen finns att
just dessa "naturligt raderade" mess skulle ge fan så mycket mer svar åt anhöriga än
vad malandet om "Grabbens död" gett.
Jag blir så ruggit irriterad på obegåvade uttalanden som anser att dessa mess endast skall ligga KJ till last, för vem kan säga att inte fler än en funktionshindrad grabb har ett ansvar här för att minnas
för VB:s skull. KJ hävdar att han är oskyldig och MB påstår att han inte minns VB:s sista mess.
Thomas Olsson kommer att hjälpa KJ, vilket är hans enda uppgift, vems uppgift är det att hjälpa
MB att minnas sin älskarinnas sista mess, åklagarna kommer väl inte jobba ihjäl sig för att
återskapa dessa, KJ sitter ju där han sitter han för tillfället utan dom "naturligt raderade" messen.