Det är nästan i samma klass som om man frågar MB själv. Var det du som gjorde det? -Nej. -OK. Grattis du har Alibi. Frågar frun också för säkerhets skull. Var det MB som gjorde det? -Nej, -OK.
Väldigt bra alibi, må jag säga.
Paret har INTE kunnat presentera ett hållbart Alibi var de befann sig efter de kom hem från restaurangen. De ger varandra Alibi, vilket är NOLL värde.
Att de var på restaurangen kan vi nog anta. Men vad de gjorde senare har de inte bevisat. TROTS att det är ganska enkelt för MB att i alla fall visa på att han besvarade 3-4 mail den kvällen, även fast det inte skulle gett ett fullgott Alibi, så är det ju en bit på vägen.
För er som inte hänger med, så ska jag förklara;
MB påstår att han satt och besvarade en del mail på kvällen, då AN gick och lade sig.
Varken polis eller åklagare har kontrollerat den uppgiften (så vitt vi vet). MB har heller inte lämnat in bevis för detta.
I rätten ändrar han historien, från att ha BESVARAT en del mail, till att ha använt datorn och surfat lite. Antagligen för att han läste FB och insåg att han var snärjd.
Min teori om mordet är att AN fick ett jävla utbrott på VB som kom hem till dem oannonserat. Hon hugger VB i ryggen med något verktyg. Sen är det kört...MB hjälper henne såklart.
OM paret MB/AN är skyldiga, så är detta min teori hur uppstarten av mordet gick till.
Tror inte de PLANERADE mordet. Utan det skedde i affekt och gick överstyr.
Tror kroppen med benen placerades vid FP2. Det regnade ganska mycket kring 5-17 maj och benen kanske låg längst upp i högen. Sen tror jag faktiskt KJ hittat henne, och av någon konstig anledning tar benen till Gula huset.
Kommer det ett erkännande från KJ nu i HR så är det nog så det gått till.
Notera hur han i alla förhör STENNEKAR till att han har mördat henne. Men inte samma tyngd på flytt av benen.
Kommer inte erkännande om lite inblandning, griftefrid, så kan det även vara så att KJ varit mer inblandad i hela mordet och MB/AN inte alls inblandade.
Då tror jag mer på KJ och brorsan faktiskt.
Det är polisens och åklagarnas fel att MB/AN spåret inte är mer utrett så man kan lägga detta huvudspår nummer två åt sidan. När det är två huvudmisstänkta i VBs närhet så MÅSTE man utreda båda spåren. Det finns inte ett enda bevis för att KJ verkligen har mördat och styckat VB, och ändå kollar man inte huvudspår nummer två. Man TROR att han gjort det för de blodspår som finns. Problemet är att de redan innan fyndet av blodspåret slutat leta hos MB.
Sen får man inte glömma bort ANs svartsjuka. En svartsjuka som kan ta sig olika former med alkohol i kroppen, som hon enligt egen uppgift hade då VB försvann. Svartsjuka och alkohol kan ställa till mycket problem.
AN kände till VB, hon bråkade säkert med MB om detta många gånger. Det enda hon ville är ju att VB slutade kontakta MB. Man planerar inte ett mord. MEN absolut finns det inga spärrar i vissa situationer som uppstår vid konfrontation och direktkontakt mellan FRUN och ÄLSKARINNAN.
Sorry, för att jag tog upp space i denna kommentar till ditt inlägg Quarrel