2014-03-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det övertygar inte för att det så lätt kan vara falskt.

Det är nästan i samma klass som om man frågar MB själv. Var det du som gjorde det? -Nej. -OK. Grattis du har Alibi. Frågar frun också för säkerhets skull. Var det MB som gjorde det? -Nej, -OK.
Väldigt bra alibi, må jag säga.

Paret har INTE kunnat presentera ett hållbart Alibi var de befann sig efter de kom hem från restaurangen. De ger varandra Alibi, vilket är NOLL värde.

Att de var på restaurangen kan vi nog anta. Men vad de gjorde senare har de inte bevisat. TROTS att det är ganska enkelt för MB att i alla fall visa på att han besvarade 3-4 mail den kvällen, även fast det inte skulle gett ett fullgott Alibi, så är det ju en bit på vägen.

För er som inte hänger med, så ska jag förklara;
MB påstår att han satt och besvarade en del mail på kvällen, då AN gick och lade sig.
Varken polis eller åklagare har kontrollerat den uppgiften (så vitt vi vet). MB har heller inte lämnat in bevis för detta.
I rätten ändrar han historien, från att ha BESVARAT en del mail, till att ha använt datorn och surfat lite. Antagligen för att han läste FB och insåg att han var snärjd.

Min teori om mordet är att AN fick ett jävla utbrott på VB som kom hem till dem oannonserat. Hon hugger VB i ryggen med något verktyg. Sen är det kört...MB hjälper henne såklart.
OM paret MB/AN är skyldiga, så är detta min teori hur uppstarten av mordet gick till.
Tror inte de PLANERADE mordet. Utan det skedde i affekt och gick överstyr.

Tror kroppen med benen placerades vid FP2. Det regnade ganska mycket kring 5-17 maj och benen kanske låg längst upp i högen. Sen tror jag faktiskt KJ hittat henne, och av någon konstig anledning tar benen till Gula huset.

Kommer det ett erkännande från KJ nu i HR så är det nog så det gått till.
Notera hur han i alla förhör STENNEKAR till att han har mördat henne. Men inte samma tyngd på flytt av benen.

Kommer inte erkännande om lite inblandning, griftefrid, så kan det även vara så att KJ varit mer inblandad i hela mordet och MB/AN inte alls inblandade.

Då tror jag mer på KJ och brorsan faktiskt.

Det är polisens och åklagarnas fel att MB/AN spåret inte är mer utrett så man kan lägga detta huvudspår nummer två åt sidan. När det är två huvudmisstänkta i VBs närhet så MÅSTE man utreda båda spåren. Det finns inte ett enda bevis för att KJ verkligen har mördat och styckat VB, och ändå kollar man inte huvudspår nummer två. Man TROR att han gjort det för de blodspår som finns. Problemet är att de redan innan fyndet av blodspåret slutat leta hos MB.

Sen får man inte glömma bort ANs svartsjuka. En svartsjuka som kan ta sig olika former med alkohol i kroppen, som hon enligt egen uppgift hade då VB försvann. Svartsjuka och alkohol kan ställa till mycket problem.

AN kände till VB, hon bråkade säkert med MB om detta många gånger. Det enda hon ville är ju att VB slutade kontakta MB. Man planerar inte ett mord. MEN absolut finns det inga spärrar i vissa situationer som uppstår vid konfrontation och direktkontakt mellan FRUN och ÄLSKARINNAN.

Sorry, för att jag tog upp space i denna kommentar till ditt inlägg Quarrel
Citera
2014-03-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag skall berätta en sak för dig lite artigt, du far runt i alla trådar som en anställd studioman
åt åklagarna och din huvudsakliga uppgift är att få "publiken" att klappa och tjoa så högt
som möjligt åt åklagarnas slutanförande oavsett vad den innehåller eller inte.
Det blir lite Martha Stewart känsla över dina inlägg, kärringaktiga, busvissla och gör vågen
oavsett vad som kommer att finnas i den färdiga grytan för så säger åklagarna att vi skall göra.
Åklagarna "vinner" ju trots allt oftast så därför kan man ju alltid tjoa utan att behöva tänka efter.

Tänk självständig någon gång istället är vad jag vill säga till dig för oftast får du inget sagt i
alla dina novell-inlägg som innehåller allt för många smilysar.

Om inte försvaret vill/kan återskapa dom sista SMS:en mellan VB och MB så borde det ialla
fall ligga i åklagarnas intresse att försöka återskapa dessa eftersom du tror, med hjälp av andras tänkande att dessa SMS ligger KJ till last.
Det som ligger KJ till last, i teflefon väg har redan "återskapats", en 112-slagning.
Vill åklagarna, tror du, få fram mer än denna info, för det är ju trots allt åklagarna som sitter med penningbörsen och resurserna i handen.

Vad kan dessa SMS, tillsammans med en 112-ringning, innehålla? Kan det vara så illa att
MB kommer ihåg dessa SMS men valde att ignorera innehållet i dessa eftersom han hade
en affär med offret, han valde att inte tro på sin "dramagueen-älskarinna". Hon var i nöd
och MB var på middag, måste man anmäla ett grovt brott "mitt i middagen"?

Att återskapa dessa "raderade" mess gör varken till eller från för KJ, för enligt dig sitter
KJ där han sitter, bla för en 112-slagning och en massa nyfikna grannars vittnesmål om
dom mest hjärtskärande skrik dessa filurer någonsin hört.
Kan det vara så att "oskyldiga MB" är den som vinner mest på att dessa meddelanden inte går att återskapa? Att MB omfamnade sin älskarinnas Mamma i rätten kändes ganska osmakligt,
möjligheterna att få den uppvisningen ännu tokigare skulle väl vara ifall gubben möjligtvis
sitter på facit genom att "inte minnas VB:s mess". . .

Var det VB:s mamma som var "galen" fastän VB hade en efterrätt som väntade på henne runt 21-tiden gjort av den galna Mamman eller var det KJ som var galen, vad vet vi, MB minns ju tyvärr inte.

Måste man anmäla ett brott innan det är försent, om man vet att brottet är på väg att ske?
Eller kan det räcka med att säga att man inte minns eller inte förstod allvaret i situationen för då
blir man atomatiskt, vad du kallar MB, en helt oskyldig man?

Jag håller med. Till skillnad från många andra härinne så tror jag dock inte MB har med detta mord att göra alls även om han inte direkt är en person jag skulle vilja ha i min närhet av vad som framgått av FUP och detta forum. Men det skulle inte förvåna mig om dessa SMS från VB till MB mordkvällen har innehållit ett rop på hjälp eller åtminstone en varning om att allting inte var som det skulle. Antagligen har MB sett det som "dramaqueen SMS för uppmärksamhet" men i efterhand så håller han tyst om det för att allmänheten inte ska förstå att han kanske hade kunnat förhindra det som hände.

Så oavsett hur säker man är åt något håll så är det så fruktansvärt synd att man inte kan återskapa dessa SMS eller att MB inte "kommer ihåg" dem. Jag kan tänka mig att han minns dem något så där men nu kan han ju inte berätta det för då framstår han som en lögnare. Jävligt synd! Och jävligt otäckt om SMS:en skulle innehålla ett rop på hjälp och om han då bara ignorerat dem för att undvika visa sina snedsteg inför sin fru.
Citera
2014-03-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag håller med. Till skillnad från många andra härinne så tror jag dock inte MB har med detta mord att göra alls även om han inte direkt är en person jag skulle vilja ha i min närhet av vad som framgått av FUP och detta forum. Men det skulle inte förvåna mig om dessa SMS från VB till MB mordkvällen har innehållit ett rop på hjälp eller åtminstone en varning om att allting inte var som det skulle. Antagligen har MB sett det som "dramaqueen SMS för uppmärksamhet" men i efterhand så håller han tyst om det för att allmänheten inte ska förstå att han kanske hade kunnat förhindra det som hände.

Så oavsett hur säker man är åt något håll så är det så fruktansvärt synd att man inte kan återskapa dessa SMS eller att MB inte "kommer ihåg" dem. Jag kan tänka mig att han minns dem något så där men nu kan han ju inte berätta det för då framstår han som en lögnare. Jävligt synd! Och jävligt otäckt om SMS:en skulle innehålla ett rop på hjälp och om han då bara ignorerat dem för att undvika visa sina snedsteg inför sin fru.
Samt en god anledning att inte komma ihåg.
Citera
2014-03-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
I en övertänd, stor träbyggnad rasar taket så småningom in och omger koppen därinne med hög värme under ganska lång tid innan brandtekniker kan gå in och undersöka, det här känner också de flesta till. Gula ödehuset hade fått brinna ner till grunden och svalna i åtminstone ett dygn innan resterna av vad man förstod var en människa påträffats. Identifieringen hade varit svår och dödsorsaken omöjlig att fastställa - vattnet och hjärnan hade kokat bort om Vatchareeya placerats på ett par bildäck indränkt i diesel och bensin. Det känner de flesta också till.

Oavsett om han visste att kroppen inte skulle bli helt bortbränd så skulle den säkert vara så pass bränd att eventuella spår, som mördaren var paranoid fanns kvar på kroppen, skulle vara bortbrända. Så som hårstrå, fingeravtryck på hud, DNA som suttit ytligt, fiber från bil/lägenhet osv.

Jag tror också att han tänkt bränna stugan men att någon störde honom den dagen han flyttade på kroppsdelarna eller att det kanske var för tungt att lyfta in. Jag ser ingen annan anledning till att lägga benen där annars såvida han inte ville skapa en "scen" för den som hittade kroppen sen.

Men i övrigt tyder inget på en brandtaktik. Det kan jag hålla med om.
Citera
2014-03-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Oavsett om han visste att kroppen inte skulle bli helt bortbränd så skulle den säkert vara så pass bränd att eventuella spår, som mördaren var paranoid fanns kvar på kroppen, skulle vara bortbrända. Så som hårstrå, fingeravtryck på hud, DNA som suttit ytligt, fiber från bil/lägenhet osv.

Jag tror också att han tänkt bränna stugan men att någon störde honom den dagen han flyttade på kroppsdelarna eller att det kanske var för tungt att lyfta in. Jag ser ingen annan anledning till att lägga benen där annars såvida han inte ville skapa en "scen" för den som hittade kroppen sen.

Men i övrigt tyder inget på en brandtaktik. Det kan jag hålla med om.
Om det handlade om att bränna ned huset, vilket jag inte tror på, så ser jag ett alternativ till diskussionen - lägga benen i gula huset, bränna ned stället, dem som letar i askan ser likdelar, ett desperat försök att avleda uppmärksamheten från upptäckt av FP 2 som misslyckades.
Citera
2014-03-08, 15:37
Medlem
[quote=Bajen2013|47838980].

Min teori om mordet är att AN fick ett jävla utbrott på VB som kom hem till dem oannonserat. Hon hugger VB i ryggen med något verktyg. Sen är det kört...MB hjälper henne såklart.
OM paret MB/AN är skyldiga, så är detta min teori hur uppstarten av mordet gick till.

Mycket märkligt beteende av mörderskan AN! Via Facebook påkalla polisens och hela Sveriges uppmärksanhet att hon hade det allra största motiv som någon hade att mörda VB. Få ett utbrott över en människa som hon just mördat. I princip be polisen att göra husrannsakan och att inte finna ett endaste spår av mordet. Inga hårstrån, ingen DNA, ingen blodfläck, inga fingeravtryck någonstans, varken hemma, på kläder, i bilen eller fyndplatsen. Inga eventuella vittnen. Det måste vara en av Sveriges kallaste brottslingar. Det perfekta mordet! MB och AN var så kalla att de inte ens brydde sig om att hitta på en gemensam story och alibi tillsammans.
Senast redigerad av Vierstein 2014-03-08 kl. 15:43.
Citera
2014-03-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Om det handlade om att bränna ned huset, vilket jag inte tror på, så ser jag ett alternativ till diskussionen - lägga benen i gula huset, bränna ned stället, dem som letar i askan ser likdelar, ett desperat försök att avleda uppmärksamheten från upptäckt av FP 2 som misslyckades.

Ingen dum idé faktiskt. Vi får hoppas att du inte går på en styckturné i framtiden.

Jag tror dock att vi i forumet spekulerar som att vi har med criminal masterminds att göra när vi snubblar in på mord som dessa. Jag tror att de är oerhört stressade och bara tanken att bära likdelar kan nog göra att minsta lilla ljud i skogen får en att få panik. Jag minns framförallt Trollhättanmordet hur jag och andra spekulerade om att de gjort sig av med stackars Id@ på de mest påhittigaste sätt. Det visade sig att de bara hade dumpat henne i naturen.

Jag fick själv en känga här en gång när jag trodde att KJ hade en taktik i förhören (vilket jag fortfarande tror förresten). Jag tror vi spekulerar som om de är supersmarta och superkyliga men det är inte särskilt troligt i det pressade läget de är i.

Men just detta fall är det så få misstag som är gjorda att man börjar undra.
Citera
2014-03-08, 15:53
Medlem
henkesss avatar
Alltså tror du att AN ett tag efter hon mördat VB. Sätter sig vid datorn och spy ut sig lite skit på fb om VB. För att rikta ännu mer uppmärksamhet till sig? Snacka om att AN vill åka fast isåfall. Gör en person som är skyldig det tror du? Eller ligger dom kanske lite lågt och spelar dum som KJ.
Citera
2014-03-08, 15:54
Medlem
[quote=Vierstein|47839341]
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
.

Mycket märkligt beteende av mörderskan AN! Via Facebook påkalla polisens och hela Sveriges uppmärksanhet att hon hade det allra största motiv som någon hade att mörda VB. Få ett utbrott över en människa som hon just mördat. I princip be polisen att göra husrannsakan och att inte finna ett endaste spår av mordet. Inga hårstrån, ingen DNA, ingen blodfläck, inga fingeravtryck någonstans, varken hemma, på kläder, i bilen eller fyndplatsen. Inga eventuella vittnen. Det måste vara en av Sveriges kallaste brottslingar. Det perfekta mordet! MB och AN var så kalla att de inte ens brydde sig om att hitta på en gemensam story och alibi tillsammans.
Även om det går att få det till att AN kan ha velat ta död på VB, så går det knappast att få ihop din teori med alla turer kring KJ.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-03-08 kl. 15:57.
Citera
2014-03-08, 16:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det är nästan i samma klass som om man frågar MB själv. Var det du som gjorde det? -Nej. -OK. Grattis du har Alibi. Frågar frun också för säkerhets skull. Var det MB som gjorde det? -Nej, -OK.
Väldigt bra alibi, må jag säga.

Paret har INTE kunnat presentera ett hållbart Alibi var de befann sig efter de kom hem från restaurangen. De ger varandra Alibi, vilket är NOLL värde.

Att de var på restaurangen kan vi nog anta. Men vad de gjorde senare har de inte bevisat. TROTS att det är ganska enkelt för MB att i alla fall visa på att han besvarade 3-4 mail den kvällen, även fast det inte skulle gett ett fullgott Alibi, så är det ju en bit på vägen.

För er som inte hänger med, så ska jag förklara;
MB påstår att han satt och besvarade en del mail på kvällen, då AN gick och lade sig.
Varken polis eller åklagare har kontrollerat den uppgiften (så vitt vi vet). MB har heller inte lämnat in bevis för detta.
I rätten ändrar han historien, från att ha BESVARAT en del mail, till att ha använt datorn och surfat lite. Antagligen för att han läste FB och insåg att han var snärjd.

Tror kroppen med benen placerades vid FP2. Det regnade ganska mycket kring 5-17 maj och benen kanske låg längst upp i högen. Sen tror jag faktiskt KJ hittat henne, och av någon konstig anledning tar benen till Gula huset.

Kommer det ett erkännande från KJ nu i HR så är det nog så det gått till.
Notera hur han i alla förhör STENNEKAR till att han har mördat henne. Men inte samma tyngd på flytt av benen.

Kommer inte erkännande om lite inblandning, griftefrid, så kan det även vara så att KJ varit mer inblandad i hela mordet och MB/AN inte alls inblandade.

Då tror jag mer på KJ och brorsan faktiskt.

Det är polisens och åklagarnas fel att MB/AN spåret inte är mer utrett så man kan lägga detta huvudspår nummer två åt sidan. När det är två huvudmisstänkta i VBs närhet så MÅSTE man utreda båda spåren. Det finns inte ett enda bevis för att KJ verkligen har mördat och styckat VB, och ändå kollar man inte huvudspår nummer två. Man TROR att han gjort det för de blodspår som finns. Problemet är att de redan innan fyndet av blodspåret slutat leta hos MB.

Sen får man inte glömma bort ANs svartsjuka. En svartsjuka som kan ta sig olika former med alkohol i kroppen, som hon enligt egen uppgift hade då VB försvann. Svartsjuka och alkohol kan ställa till mycket problem.

AN kände till VB, hon bråkade säkert med MB om detta många gånger. Det enda hon ville är ju att VB slutade kontakta MB. Man planerar inte ett mord. MEN absolut finns det inga spärrar i vissa situationer som uppstår vid konfrontation och direktkontakt mellan FRUN och ÄLSKARINNAN.

Sorry, för att jag tog upp space i denna kommentar till ditt inlägg Quarrel

Om AN i ett vredesutbrott huggit VB i ryggen skulle dessa skador se annorlunda ut, de är alldeles för grunda för att vara resultat av hugg i raseri. Och det var ju inte huggen i ryggen (ett betydande antal, förvisso) som dödade Vatchareeya, utan de två välplacerade sticken i "hjärtörat" enligt obducenten. Du menar att MB har hjälpt AN med dessa ? Nej, det här scenariot tror jag inte på för ett ögonblick.
Citera
2014-03-08, 16:29
Medlem
PeterNosters avatar
VBs sista mejl till MB:
1. Jag är med barn och det är ditt. Vi måste prata.
2. Svara då annars......

Obs, min teori.
Citera
2014-03-08, 16:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
VBs sista mejl till MB:
1. Jag är med barn och det är ditt. Vi måste prata.
2. Svara då annars......

Obs, min teori.
Du menar SMS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in