2014-02-22, 01:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
KJ är dömd i TR i ett indiciemål. Låt oss se vad HR tycker om den bevisningen och dess juridiska hållbarhet.
Där tycker man nog att det håller bra där också.
Så att de följaktligen fastställer domen och norrländske pågen får grundligt lära känna
insidan på en sån där anstalt någonstans.

Sedan hjälper det nog föga för somliga att skrika sig hesa om en påstått otillräckligt utredd
karatetränare med benägenhet för otrohet emellanåt.

Kanske KJ gömmer en sån här inom sig:

http://www.youtube.com/watch?v=kq7cpx_ixPw

edit: Hur mycket var förresten klockan på kvällen när man i grannskapet uppmärksammade
det där skriket inifrån Kristoffers lägenhet?
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-22 kl. 02:05.
Citera
2014-02-22, 02:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
KJ är dömd i TR i ett indiciemål. Låt oss se vad HR tycker om den bevisningen och dess juridiska hållbarhet.

Brott mot griftefriden, på sin höjd, det tror jag att hovrätten tycker är rimligt mot framlagd bevisning. Åklagarens bevisning är inbördes motsägelsefull, finns ingen indiciekedja kopplad till händelser och platser som KJ kan knytas till utom rimligt tvivel tycker jag. En enig hovrätt kommer antingen att fria eller att döma för brott mot griftefriden, helt övertygad, allt annat är en skymf mot rättssäkerheten tycker jag.
Citera
2014-02-22, 03:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Förhoppningsvis kommer även hovrätten till slutsatsen att 'kibba' Johansson är skyldig till VB-mordet - men skärper straffet till livstids fängelse, vilket gärningen är kvalificerad för. Detta tror jag blir ett incitament för KJ att lägga upp korten på bordet, händer inte detta kommer "Fallet Vatchareeya Bangsuan" in i en fas där en lösning av mordet troligtvis blir en omöjlig uppgift. Än så länge har rättskiparna tillräckligt på hand, men missar man möjligheten och friar Kristoffer Johansson har man ingenting kvar. Det känns så, och jag tror det är så.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-22 kl. 04:00.
Citera
2014-02-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag instämmer till 100 % och tycker också att det är jävligt konstigt att de inte letat hos MB.. blir riktigt upprörd och jag ser mycket allvarligt på detta- ett MYCKET allvarligt misstag har begåtts!

Jag har varit inne på detta tidigare och säger det igen. Du har någor personligt emot MB. Du ser din chans att sätta dit honom och du skiter faktiskt i om han skulle vara oskyldig!!
Om du är seriös, anmäl detta till JO och polisanmäl utredningen. Kom igen i tråden när du gjort detta.
Citera
2014-02-22, 13:41
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Jag har varit inne på detta tidigare och säger det igen. Du har någor personligt emot MB. Du ser din chans att sätta dit honom och du skiter faktiskt i om han skulle vara oskyldig!!
Om du är seriös, anmäl detta till JO och polisanmäl utredningen. Kom igen i tråden när du gjort detta.

Det är inget personligt.

Det är väl bara bra om hans bostad/sushirestaurang/karateklubb/bilar/sommarstugor undersöks OM nu MB är oskyldig? Hade jag varit i MBs kläder och varit oskyldig hade jag välkomnat en sådan utredning om jag inte haft något att dölja.
Citera
2014-02-22, 13:42
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Att händerna sparats för att kunna utföra planteringen i KJs bil? Kan det vara så? Eller bara för att GMs DNA fanns under VBs naglar?

Kan ju vara både och. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2014-02-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förhoppningsvis kommer även hovrätten till slutsatsen att 'kibba' Johansson är skyldig till VB-mordet - men skärper straffet till livstids fängelse, vilket gärningen är kvalificerad för. Detta tror jag blir ett incitament för KJ att lägga upp korten på bordet, händer inte detta kommer "Fallet Vatchareeya Bangsuan" in i en fas där en lösning av mordet troligtvis blir en omöjlig uppgift. Än så länge har rättskiparna tillräckligt på hand, men missar man möjligheten och friar Kristoffer Johansson har man ingenting kvar. Det känns så, och jag tror det är så.
Är det någon i tråden som har kvar bilder från en av KJ vänners facebook sida som visar ett gäng killar som håller på med filminspelning? På dessa bilder finns även en asiatisk kvinna inlindad i genomskinlig plast, liggandes på ett trägolv, död och blodig. Det är sannolikt en docka, men... ME som gick in i det gula huset upplevde benen som om de var overkliga. Långsökt, men bilderna är intressanta.
Citera
2014-02-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att benen måste tas bort för att en likstel kropp ska få plats i bilen, det är rätt givet. Men händerna kunde sitta kvar, de var inte i vägen.

Mitt fett.
Det är nog inte alldeles givet; under huf fick pol-teknikern DL frågan från adv EMF om VB:s kropp skulle rymmas i skuffen och DL var övertygad om det.
Även vid likstelhet: "Den går att bryta". (Detta enl NSD live-rapport).

Som bekant bedömde LeffeGWP det annorlunda i Veckans Brott, uppgav (ung); " Allt tyder på en trp-styckning, styckning har skett 10-12 t efter döden då likstelheten inträffat, då får han inte in kroppen i skuffen."

Sedan är det nog en sak att den (generellt) går att bryta, frågan blir hur svårt det var i detta specifika fall/vilken kraft som krävdes. Kanske blev styckning ett "enklare" alternativ beroende på övriga yttre (ev även mentala) omständigheter.
Citera
2014-02-22, 15:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot

Det än nog en lätt överdrift, tycker du inte ? Hur skulle någon användare på Flashback kunna sätta dit någon som man personligen tycker verkar misstänkt ? Åsikterna på Flashback är förmodligen helt okända för landets domstolar, förmodligen känner man inte till trådens existens eller Flashback överhuvudtaget.
Citera
2014-02-22, 16:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Mitt fett.
Det är nog inte alldeles givet; under huf fick pol-teknikern DL frågan från adv EMF om VB:s kropp skulle rymmas i skuffen och DL var övertygad om det.
Även vid likstelhet: "Den går att bryta". (Detta enl NSD live-rapport).

Som bekant bedömde LeffeGWP det annorlunda i Veckans Brott, uppgav (ung); " Allt tyder på en trp-styckning, styckning har skett 10-12 t efter döden då likstelheten inträffat, då får han inte in kroppen i skuffen."

Sedan är det nog en sak att den (generellt) går att bryta, frågan blir hur svårt det var i detta specifika fall/vilken kraft som krävdes. Kanske blev styckning ett "enklare" alternativ beroende på övriga yttre (ev även mentala) omständigheter.

Och för att få ner torson med armar i ryggsäcken så kapades händerna bort, en plastpåse över huvudet, vips så såg det ut som vilken jägarpackning som helst.
Citera
2014-02-22, 16:05
Medlem
Mammatongs avatar
Citat:
det är han inte heller!

Nej jag tror inte heller han är skyldig.
Citera
2014-02-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det än nog en lätt överdrift, tycker du inte ? Hur skulle någon användare på Flashback kunna sätta dit någon som man personligen tycker verkar misstänkt ? Åsikterna på Flashback är förmodligen helt okända för landets domstolar, förmodligen känner man inte till trådens existens eller Flashback överhuvudtaget.

Jo, det är sant. Dock tror jag inte att den användaren jag kommenterade, kommer att göra anmälan, utan ser sin chans att "ge igen" på någon gammal relationshändelse med MB.
Du försöker i alla fall motivera dina åsikter, även om jag inte håller med, det uppskattas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in