2013-05-21, 16:07
Medlem
Vilken störd jävla fru! Hur fan kan man skriva så om en försvunnen person?
Citera
2013-05-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Om kroppen/kroppsdelarna var i en säck/påse, så kanske det var tungt att lyfta över och därför behövdes rampen för att dra över det?

Ett vittne hade ju sett 2 personer i en bil invid huset, kan tänkas att de lyfte ut säckar med kroppsdelar, släpade dem till huset och sen behövde ramp för att släpa dem in över fönsterkarmen..

Ytterst märkligt isåfall eftersom det uppenbarligen inte är en komplett kropp som hittats (fast i bitar)
och hela poängen med "transportstyckning" just är att få hanterbara bitar.

En annan teori kan ju vara att det inte alls är en ramp utan att luckan helt enkelt ramlat ner och hamnat så efter att GM misslyckats med att hänga tillbaka den för att dölja inbrottet.
Citera
2013-05-21, 16:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte vad det är hos mig som attraherar fåglar. Kan det vara mustaschen?

Senaste pippin berättade från Flottiljvägen 4 C att stället myllrade av polis och tidning.

Pippin stannade upp och hörde en granne berätta att han hörde skrik från KJ:s lägenhet 2 gånger dagarna före eller vid försvinnandet, och sen blev det tyst. Sen kom polisen och KJ gick mot sin bil på parkeringen, helt kyligt. Polisen hoppade in i bilarna och började skugga personen. Samtidigt så gick poliser in i hans lägenhet, som pippin förstod det då folksamlingen gick in i porten.

KJ har vid tidigare tillfällen haft problem med en hund som efter mystiska omständigheter försvann och troligen bars ut av KJ och någon annan i svartsäck då det efter den svartsäcken droppade blod ner från hans lägenhet i trappen och mot parkeringen. Denna kille är liten till växten men otroligt vapenfixerad. Skjuter luftpistol eller softgun inne i lägenheten mm.

Låter bisarrt. Den här "hunden" var det VB, eller? När inträffade detta? Skyllde han på en hund, eller fanns en hund?

Det här slafset kommer att fälla honom, om det nu är han. Som sagt, två röster i tråden, varav en pratat med polisen, påstår att han har aspergers. Om det är sant vet man inte, men det verkar ju som att han är något annorlunda. Vem packar in en hund i en svart plastsäck så att blodet droppar, om det nu är sant? Det låter tyvärr lika sant som resten av allt makabert som pågår. Empatistört om något, och en förmåga att klara av saker som en normal människa inte ens kan föreställa sig i sin fantasi utan att må dåligt.

Här är en binge med möjliga förklaringsmodeller som kommer att reta gallfeber på alla psykopater där ute.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Multiple-complex_Developmental_Disorder

Personer med McDD kan ha svårt med “känslan” I sociala relationer; känslor kan uttryckas allt för intensivt och det är vanligt med snabba humörsvängningar och svartvitt tänkande, bland annat i form av hatkärlekförhållande till föräldrar eller annan primärvårdare. Personer med McDD kan reagera hastigt med panik, glädje, ledsamhet eller bli snabbt uttråkade. De har också svårt för att göra skillnad mellan nära bekanta och främlingar och skillnaden I hur man skall bete sig I förhållande till relationen. Ibland kan de uppfattas svara konstigt på frågor, personer med McDD har en stark fantasi och de kan ha svårt att skilja verkligheten från fantasin. Ibland talar de om "hör röster" eller "personer" i huvudet, som kan styra dem utan att de kan motstå det. Termometern som reglerar tankar och känslor fungerar mindre bra.

Han kanske kände sig styrd att göra det här? Klart är väl att en normalt svartsjuk person inte gör så här, eller en klassisk narcissist. De stannar kvar hos offret och lider och menar att det är mest synd om dem som fått uppleva något så hemskt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-21 kl. 16:14.
Citera
Medlem
de400s avatar
Jag trodde först att det handlade om svartsjukedrama mellan karatetränaren, frun och vb. Men att skriva dessa saker frun gjort på facebook efter att ha styckat offret. Nej. Det är någon riktigt otäck mördare som haft det planerat (?)
Citera
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Borde inte det logiska valet vara att bränna ner huset för att röja undan eventuella spår? Lägger man liket i ett ödehus på det där sättet är det bara en tidsfråga innan det upptäcks.

Har ingen betydelse om du röjer undan spår eller ej om du inte bor i stan, för när folk hittar kvarlevorna så sitter du säkert antingen i en annan kommun eller troligen i ett annat land. Sedan om du inte känner offret överhuvudtaget så behöver du inte bekymra dig nämnvärt.
Citera
Medlem
Vanills avatar
Sorry men jag är nog lite bakom.... sitter MB i rullstol? Sedan när? På alla bilder står han upp
Och han ska kanske ha haft ett förhållande med VB? Och vara tillsammans med den där Nordstr...(fan jag vet inte ens hur man gör en stjärna!!)??
Citera
2013-05-21, 16:09
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de400
Jag trodde först att det handlade om svartsjukedrama mellan karatetränaren, frun och vb. Men att skriva dessa saker frun gjort på facebook efter att ha styckat offret. Nej. Det är någon riktigt otäck mördare som haft det planerat (?)

Fantasier i vanlig ordning, förövaren känner inte offret överhuvudtaget. Varför skulle de överhuvudtaget känna varandra?
Citera
2013-05-21, 16:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
men kan man få fram DNA från fadern om fostret är borttaget?

Nej
Citera
2013-05-21, 16:11
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Precis. Jag tror att om hon var gravid så är det motivet till styckmord.

Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Ja, så kan det vara. Var hon gravid med helt fel person tro? Nån som kanske hade fru osv. I och med att alla kvinnliga delar är borta då dom inte kan säkerställa könet. Förmodligen hela mittpartiet borta.

Nu tror ju dock inte jag att hon var gravid. Däremot är det enligt mig en viss övervikt till att det är exet/pluggkompisen som är den skyldige (Visst är detta samma person?)

Det har väl tidigare i tråden skrivits att det var han som gjorde slut med BO? Kanske har han vid flera tillfällen försökt närma sig henne igen, gjort närmanden osv men blivit avvisad gång på gång. Detta har till slut lett fram till att han efter att blivit avvisad för xxx-gången, den kvällen VB försvann, fick en total härdsmälta i hjärnan...

Dock så avfärdar jag inte karatetränaren helt men kompisen/pluggkompisen känns helt klart mest intressant.
Citera
2013-05-21, 16:12
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Varför åker KJ från Bodsvedjan till en plats max 1 km från där han är uppvuxen och nyttjar detta som dumpningsplats/styckningsplats? Känns som det är någon annan som nyttjat denna kännedom?

Han har ju kvar släktingar där än.

Det verkar inte som att kroppsdelarna har legat i stugan särskilt länge. KJ har förhörts av polisen och jag antar han inte vill dra mer misstankar mot sig, ifall han nu är GM.

Så anledningar till att han skulle dumpat det i stugan:
1. Det hade varit misstänksamt om han hade försvunnit iväg med sin bil i flera timmar, utan någon visste var han var.
2. Han har kanske bra koll på området där stugan är. Han vet när det är folk där m.m. Den kännedom kanske han inte hade haft på ett annat ställe.

Vem GM än är, är det förmodligen någon som har bra kännedom om stället.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Någon som vet om karatetränaren har jägarlicens eller om det är möjligt att på något sätt kolla upp detta?
Visserligen måste man oavsett vara riktigt sjuk i huvudet för att döda och stycka en människa, men steget kanske är något, något mindre om man tidigare har erfarenhet av att döda och stycka större däggdjur?

Har det inte tidigare i tråden förekommit inlägg från en eller fler personer som tränat på karateklubben? Vad jag funderar kring är om tränaren de senaste veckorna tränat normalt, haft sina klasser som vanligt, varit "sjuk", kanske något eller mycket annorlunda mot normalt eller kanske till och med precis som vanligt?
Har någon "träningskompis" postat något det senaste?

----------------------
Jag har tränat där men det var ett tag sedan.. Har en polare som tränar där, som sa att
han betett sig normalt. Men att han inte varit där senaste tiden så mycket.
Men annars så hade han uppträtt normalt.
Citera
Bannlyst
Mysig tjej MB är gift med: http://tinypic.com/view.php?pic=2wnczeb&s=5

Han har knullat henne. Inget snack om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in