2013-05-21, 10:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
jaha ja
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7668023
Citat:
Hon gick förbi stuga redan den 15 maj. Då observerade hon en mörk bil inbackad vid huset.
Flyttad inför ett sök. Var sökte man den 18:e?
Citera
Medlem
korrekturlacks avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6845357

Citat:
Norrbottens-Kurirens fotograf Petra Isaksson var som första fotograf i natt på plats vid fyndplatsen mellan Norra Svartbyn och Erikslund.
- Det var både läskigt och spännande, berättar hon.

Ursäkta men vad är det här för jävla uttalande? Även om det nu kändes så, vilket jag förstår så har jag ingen förståelse hur man kan uttrycka sig så mtp anhöriga osv. Hon får det att framstå som att hon gått i spökhuset på Gröna Lund eller sett en bra film för hennes egna höga njutnings skull.

Vad är det här för blockmongo? Blond?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Känner inte till området. Björn eller dylikt är helt uteslutet?
Måste vara inne i huset inte utanför..då hundar ha släppts så sent som i söndags utanför huset
Citera
2013-05-21, 10:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myllfuglien
Jag försöker hitta vad MBs fru skrev om VB efter försvinnandet men hittar det inte. Kan någon förbarma sig?

https://www.flashback.org/sp43398219
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
mycke intressant två personer inblandade

VB+Nån annan =2
Citera
Medlem
Citat:
mycke intressant två personer inblandade

Brukar det inte vara minst 2 personer inblandade vid mord, jag tror det kallas SM else.
Citera
Medlem
Citat:
jaha ja
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7668023

Citat:
Ett vittne har tidigare observerat en mörk bil nära platsen.
Hmm var det inte någon i tråden vars vänner hade varit uppe med bil i området för att plocka en geocache (eller liknande)

Citat:
På söndag förmiddag var det en man som släppte sina båda schäfrar vid det gula huset, uppger Lisbeth Larsson. Men hundarna reagerade inte alls.

Söndags FM och på Måndag kväll hittar MPS något. OM jag varit polis hade jag nog haft ett par välmotiverade frågor att ställa till dem.. Hade det funnits lik(delar) utanför eller i huset på söndagen så borde någon av hundarna hittat dessa eller i vart fall verkat intresserade. (jag förutsätter att huset stod öppet om det var så att fyndet gjordes I huset)
Citera
2013-05-21, 10:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Skulle vara intressant o0ch tacksamt ifall någon ville göra en sammanfattning på vad som hänt lite. Bakgrunden till varför hon kände sig hotad och vad hon sagt i polisanmälningarna. Karatetränaren och hans fru?

Jag har läst lite löst i tråden men det är så himla många sidor och mycket är ju bara lösa rykten och funderingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Flyttad inför ett sök. Var sökte man den 18:e?

Ja det kan vara en variant. Vi har tänkt detta många gånger att mördaren kan flytta kroppen.
Nu kanske MPS sökte i detta område utan att på något sätt avslöjad detta. Det kan ha varit det som var avgörande. Det är nog aldrig klokt att gå ut med vilka områden som skall genomsökas eller som har genomsökts när mord misstänks.
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Det är inte troligt. Har man styckat en kropp så går man inte och lägger ut delar på olika ställen i alla fall inte om man är smart. Detta skulle ju bara öka risken för upptäckt.
Jag skulle tro att man har hittat kroppen men att den på något sätt är svårt sargad. Den kan exempelvis vara bränd eller så kan djur ha ätit av kroppen så att den är svåridentifierad.
I sådana fall får man oftast gå på tandkort.
Är det någon som vet om fynden gjordes i byggnaden eller utanför?

De som har sett TV-serien Dexter. Vad brukade han göra med sina offer?

Styckade, satte dom i svarta sopsäckar och dumpade i havet..
Citera
2013-05-21, 10:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Hmm var det inte någon i tråden vars vänner hade varit uppe med bil i området för att plocka en geocache (eller liknande)

Söndags FM och på Måndag kväll hittar MPS något. OM jag varit polis hade jag nog haft ett par välmotiverade frågor att ställa till dem.. Hade det funnits lik(delar) utanför eller i huset på söndagen så borde någon av hundarna hittat dessa eller i vart fall verkat intresserade. (jag förutsätter att huset stod öppet om det var så att fyndet gjordes I huset)

När de sprang på siarnas uppgifter i Pierrefallet så var MPS utrustade med yxor och skulle hugga sin in i varje hus som hade en speciell färg.
Citera
2013-05-21, 10:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf

Har huset fönster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in