2013-05-20, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om CS bor i en sådan bostad faller han inom ramen för en person som kan ha det svårare att uttrycka sig.
Det kan också innebära att han är rörelsehindrad. Hur tror du det påverkar brottsmisstankarna?
Citera
2013-05-20, 09:48
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kan ta reda på resultaten själv om du tror att det kan ha med försvinnandet att göra. Men redovisa inte resultaten här, om VB kommer tillbaka blir det inte roligt att se dem här i allas åsyn.

Jag vill inte ringa till skolan, du får gärna göra det. Jag har inte planerat att lägga ut hennes studieresultat, det tycker jag inte alla bör känna till, om det inte är av vikt. Har hon inte tagit ett enda poäng, eller säg, bara fem poäng eller så, är det klart att det säger något. Finns det någon som känner sig manad att ta reda på det här?
Citera
2013-05-20, 09:51
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
På 73 D finns en gruppbostad

Hela huslängan tillhör Bredåkra, alltså gruppbostaden/servicehuset.
Citera
2013-05-20, 09:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag vill inte ringa till skolan, du får gärna göra det. Jag har inte planerat att lägga ut hennes studieresultat, det tycker jag inte alla bör känna till, om det inte är av vikt. Har hon inte tagit ett enda poäng, eller säg, bara fem poäng eller så, är det klart att det säger något. Finns det någon som känner sig manad att ta reda på det här?

Jag tycker det har framkommit att hon trivdes och att det gick bra på skolan. Att hon ofta satt med skolböckerna tolkar jag som att hon tog studerandet seriöst, även om det var en lördagskväll så valde hon att plugga.
Citera
2013-05-20, 09:53
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
Hela huslängan tillhör Bredåkra, alltså gruppbostaden/servicehuset.

Kan du berätta mer om Bredåkra? Vad för slags "hyresgäster" har man?
Citera
2013-05-20, 09:57
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Kan du berätta mer om Bredåkra? Vad för slags "hyresgäster" har man?

Mestadels begåvningshandikappade, ibland missbrukare eller lite äldre bybor i behov av mer omsorg.
Citera
2013-05-20, 10:03
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
Mestadels begåvningshandikappade, ibland missbrukare eller lite äldre bybor i behov av mer omsorg.

Ja, som sagt, det stämmer in på det jag tänkt vad gäller eventuellt dråp. En GM med något begåvningshandikapp drivs in i en situation som blir svår att hantera... men från det, till att dölja ett brott? Det verkar kanske inte heller troligt?
Citera
2013-05-20, 10:05
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ja, som sagt, det stämmer in på det jag tänkt vad gäller eventuellt dråp. En GM med något begåvningshandikapp drivs in i en situation som blir svår att hantera... men från det, till att dölja ett brott? Det verkar kanske inte heller troligt?
Menar du att begåvningshandikappade på något vis skulle vara överrepresenterade vad gäller våldsdåd?
Citera
2013-05-20, 10:11
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Tack. Vet du hur media rapporterade om det denna dagen, var kom nyheten först ut? Hur kunde CS veta så tidigt?

Om du kollar runt lite, upptäcker du strax att det finns fler S*lb*rg som har VB som vän på fb.
Om någon försvinner uppmärksammas det garanterat av dem som känner henne, de kommunicerar med varandra.
Citera
2013-05-20, 10:17
Medlem
Quarrels avatar
Enligt Transportstyrelsen har CS inget körkort. Det gör det osannolikt att det var han som hämtade VB vid bostaden.
Citera
2013-05-20, 10:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är du spåkärring, eftersom du vet att hon ligger i floden? Fått fram det i kaffesumpen tillsammans med resten av teorierna du kommer med, samtidigt som du anser dig vara förmer än alla andra i tråden?

Luleälven är så jäkla ström, att det är väldigt osannolikt att hon ligger i den. Jämfört med en sjö eller å brukar man dyka upp mycket snabbt i strömma vatten. Eller vet du var hon ligger? Tipsa gärna polisen i så fall.
MVH
Smålandtintin

PS. Grattis till att du var populärast i klassen! Hoppas att din "konstiga" klasskompis uppskattar att få vara med på Flashback!
PS2. Du råkar ofta få texten fetad. Om du trycker en gång till på B-knappen slipper vi andra se de irriterande tjocka bokstäverna.

Okej, med din journalistiska slutledningsförmåga påstår du att en människa är lätt att hitta i strömt vatten. Grattis.

Kan tala om för dig att i Stockholm hittades en kille nyligen drunknad, efter att ha hoppat i i strömt vatten. Själva Strömmen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholms_ström

Man draggade resultatlöst. Det tog två månader innan han flöt upp. Han ansågs inte vara självmordsbenägen, det intygade hans bror och vänner. Jackan hittades i vattnet, ändå vägrade folk att inse.

Jag tror att vi får se samma sak här. VB kommer att hittas i vattnet, och hon har begått självmord. Det är min tro.

Om nu VB hittas hoppas jag att alla som mobbat henne får en rejäl tankeställare, liksom folk som tror att människor trivs med att vara utanför/annorlunda. De flesta vill vara med, annars säger man att man vill vara i fred. Så gör folk, och man ska lyssna på människor. Ingen söker bekräftelse till max om man vill vara i fred. VB sökte, fick ingenting tillbaka. Det är sorgligt.

Precis som i denna tråden fungerar gruppdynamik som så att om en tar sig friheten att hoppa på en annan, tar sig fler samma frihet, de som har behov av det, folk med mindrevärdeskomplex. Om VB var en duktig tjej, intresserad av skolan, kan man bara gissa hur det slutade, fast vi behöver inte gissa, vi vet. Hon fick inte vara med och "leka".
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 10:30.
Citera
2013-05-20, 10:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin

Luleälven är så jäkla ström, att det är väldigt osannolikt att hon ligger i den. Jämfört med en sjö eller å brukar man dyka upp mycket snabbt i strömma vatten.

Det här är en mycket intressant uppgift, hur fungerar det i älven, den verkar väldigt ström men det finns väl även vad jag förstår en damm i älven.

Härom dagen nämnde Hamilkar något om en plats som kallades Likskär.

Kan man utifrån dessa uppgifter tolka det som att hon med stor sannolikhet inte har hamnat i älven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in