2013-05-21, 15:06
Medlem
why123s avatar
Om ni tittade på Aftonbladets chat fanns det en person som återkom med frågan "kan hon vara frivilligt försvunnen"? Mycket märklig fråga, då det med största sannolikhet är VB, och frågan om ett mord!
Reportern svarade ngt typ "det går naturligtvis inte att utesluta". Varför ställer man en sådan fråga när det är i det närmast uppenbart att hon blivit mördad, det var säkert inte ett lillfinger heller de hittade!
Senast redigerad av why123 2013-05-21 kl. 15:11. Anledning: ..
Citera
2013-05-21, 15:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Där behöver du inte ens gräva för det finns flera hundra färdiggrävda gropar (skyttevärn) i området, möjlighet till att snabbt täcka över är bra, skyffla ner bröstvärnet. Nu kan det vara så att andra delar finns ikring Boden i olika militärområden som GM känner till och det kan vara områden du anger. Området är välbesökt av diverse ljuskygga och det dumpas en och annan bil på sydsidan av älven. (P49 som exempel.

Något helt annat, vet du om denna mast täcker upp även exets bostad?

Citat:
Spaningarna efter den 20-åriga kvinnan koncentrerades länge till en helt annan del av Boden sedan signaler från hennes mobiltelefon fångats upp av masterna vid Sävastklinten samma dag som försvinnandet.
Citera
2013-05-21, 15:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Där behöver du inte ens gräva för det finns flera hundra färdiggrävda gropar (skyttevärn) i området, möjlighet till att snabbt täcka över är bra, skyffla ner bröstvärnet. Nu kan det vara så att andra delar finns ikring Boden i olika militärområden som GM känner till och det kan vara områden du anger. Området är välbesökt av diverse ljuskygga och det dumpas en och annan bil på sydsidan av älven. (P49 som exempel.

Jag var och sökte vid Aldersjön förra veckan på eget bevåg. På högra sidan längst in, sett från parkeringen fanns ett litet skyddsrum av något slag i form av en fyra meter hög kulle med uppstickande rör och lock. Ärligt talat kände jag en dålig lukt när jag var där, men jag fick känslan av att lukten kom från den bakomliggande tjärnen där det var myrmark. Vinden låg på från denna lilla tjärn. Någon närmare koll gjorde jag aldrig eftersom luckan inte var öppen och jag uppfattade att lukten inte kom från skyddsrummet/kullen, men det kan ju vara på något sådant ställe som delar av kroppen förvaras. Jo jag vet att det är långsökt.
Citera
2013-05-21, 15:10
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Om ni tittade på Aftonbladets chat fanns det en person där som återkom med frågan "kan hon vara frivilligt försvunnen"? Mycket märklig fråga, då det med största sannolikhet är VB och frågan om ett mord?
Reportern svarade ngt typ "det går naturligtvis inte att utesluta". Varför ställer man en sådan fråga när det är i det närmast uppenbart att hon blivit mördad, det var säkert inte ett lillfinger heller de hittade!

De fann kroppsdelarna genom att titta in genom ett fönster i ett låst rum/utrymme. De är knappast några djur som styckat henne.
Citera
2013-05-21, 15:11
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Detta är bara något gammalt militärförråd. Används inte.
Det används inte förutom till att dumpa lik i.
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
summering av möjligt skick på kroppen så här långt:
styckad, sprängd, bränd, åverkan från djur
(urk, känner mig hemsk...)
Du gottar dig säkert likt de flesta här i tråden. Det är jäkligt många här som vill ha alla smaskiga detaljer och är sura på polisen därför att de inte lämnar ut just den informationen.
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jo kan ju varit VB också, att hon levde ett tag... Men det hela känns ologiskt.
Det kanske är VB som är den som har dödat någon. Det hade säkert chockat alla i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Av vilka utredningstekniska skäl vill inte polisen avslöja exakt vad man har hittat? De har hittat någon/några delar av en kropp...
Det kanske är den felande länken de hittat?
Citera
2013-05-21, 15:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Å, fan är det som gamar eller? Så hur var detta packat? Är det tejp och säckar igen?
Så badrum eller köket är väl det som är mest troligt. Det spelar nog ingen roll hur väl dom städar för dom hittar alltid lite ändå. Och då scenariot är mord bör väl denna tråd hamna i AB&K snart.

Ja, de har tydligen cirkulerat över platsen där man fann kroppsdelarna i en vecka, enligt ett tips. Kanske dessa kan ge vägledning till var andra kroppsdelar finns, om det finns gott om korpar.

Ingenting har framkommit om kroppsdelarna var förpackade eller inte.
Citera
Medlem
Hubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
En person med aspergers är ofta rutinfixerad och återvänder hellre än söker sig till nya platser. KJ har anknytning till platsen, och det låg paintboll-bollar vid Gammelängsfortet, något som någon tipsade om redan 13 maj i tråden. Att inte avsluta utan bara halvt utföra något, är väldigt typiskt en person med aspergers.

Har sett hur en person med detta handikapp tappade en tub kaviar ur kylen, den blev liggandes på golvet... det är sådana små detaljer som skiljer ut den här gruppen. Att låta en ramp vara kvar känns typiskt då.

Alltså, jävla amatörpsykolog, vad yrar du i? Du kastar ur dig den ena gissningen efter den andra angående AS och det är inte mycket du sagt som stämmer. Aspergare är förbannat fokuserade och avslutar det mesta dom tar sig för med en närmast tvångsmässig noggrannhet. Vill du ha ett funktionshinder som får folk att inte avsluta vad dom påbörjar är det snarare ADHD/ADD du är ute efter. Du sitter ju och sprider felinformation, din nöt. Vet man inget bör man vara tyst så inte det märks så jävla tydligt.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jag antar att du i det här fallet tänker dig att fadern(läs gärningsmannen) i detta hemska scenario, valt att "abortera" fostret? Allt för att det inte skall gå att göra en dna-sökning på fostret för att på så sätt spåra honom?

Precis. Jag tror att om hon var gravid så är det motivet till styckmord.
Citera
2013-05-21, 15:16
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, de har tydligen cirkulerat över platsen där man fann kroppsdelarna i en vecka, enligt ett tips. Kanske dessa kan ge vägledning till var andra kroppsdelar finns, om det finns gott om korpar.

Polisen har även fått tips om korpar utmed E4:an, de som just_a_girl såg mellan Töre och Råneå, måndagen efter att VB försvann.

Edit; det blir en lång sträcka det, Töreboda - Råneå.
Töre menade jag förstås.

(J-a telefon, den lever sitt eget liv).
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-21 kl. 16:04.
Citera
2013-05-21, 15:16
Medlem
CloneWars avatar
Någon som vet om karatetränaren har jägarlicens eller om det är möjligt att på något sätt kolla upp detta?
Visserligen måste man oavsett vara riktigt sjuk i huvudet för att döda och stycka en människa, men steget kanske är något, något mindre om man tidigare har erfarenhet av att döda och stycka större däggdjur?

Har det inte tidigare i tråden förekommit inlägg från en eller fler personer som tränat på karateklubben? Vad jag funderar kring är om tränaren de senaste veckorna tränat normalt, haft sina klasser som vanligt, varit "sjuk", kanske något eller mycket annorlunda mot normalt eller kanske till och med precis som vanligt?
Har någon "träningskompis" postat något det senaste?
Citera
2013-05-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Precis. Jag tror att om hon var gravid så är det motivet till styckmord.

Ja, så kan det vara. Var hon gravid med helt fel person tro? Nån som kanske hade fru osv. I och med att alla kvinnliga delar är borta då dom inte kan säkerställa könet. Förmodligen hela mittpartiet borta.
Senast redigerad av tusenfia 2013-05-21 kl. 15:19.
Citera
2013-05-21, 15:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Hmm funderar på det här olyckliga kärleksdramat som hon skrev om, och då en som va upptagen.
Är det möjligen samma scenario här en som tar vänsterprasslet av daga och styckar för att få ut kroppen.

De andra delarna om dom nu skulle legat ute är väl inte så intakta med tanke på vilda djur osv.
Det gäller nog att rappa på här om man ska finna mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in