Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Just nu hinner jag inte läsa igenom tråden, så förlåt om det skrivits.
Det är intressant att personer hämtats till förhör efter åklagarbeslut. Det är också ett tvångsmedel som man normalt aldrig använder med exempelvis förhör med misstänkta. Då kallas man till förhör eller så hålls förhör på plats. Jag blir mycket förvånad om inte fler anhålls, sannolikt senast i morgon bitti.
Så kan det vara. En annan tänkbar förklaring kanske är att beslutet rörde familjemedlemmar till KJ som kunde misstänkas vara ovilliga att inställa sig till förhör.
Medgärningsmän kan förstås inte uteslutas dock, inte heller ev. medhjälpare till att skaffa undan kroppen. Den som funderar på "flera mördare-scenariot" bör dock hålla i minnet att det är ovanligt, för att inte säga väldigt ovanligt med flera män som tillsammans dödar en kvinna. De flesta kvinnliga mordoffer dödas som bekant av en ensam gärningsman som de har eller har haft en nära relation till. Jag tror inte att professor LGWP skulle vara beredd att satsa många kronor på att flera gärningsmän är inblandade här heller, åtminstone inte på i tråden kända fakta.
Urspårade fester med softairgun/nördgänget som ledde till en gemensam vålds- och mordorgie tycker jag i princip hör hemma under avdelningen foliehatt.