2013-05-24, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Operatörerna är skyldiga att spara och lämna ut varifrån och vart SMS går, inklusive mobilernas position.

Ja, men jag syftade mer på innehållet. Å andra sidan; har hon sms:at med folk som faktiskt gillar henne lär dom väl kunna återge vad som stod i sms:en.
Citera
2013-05-24, 19:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Just nu hinner jag inte läsa igenom tråden, så förlåt om det skrivits.
Det är intressant att personer hämtats till förhör efter åklagarbeslut. Det är också ett tvångsmedel som man normalt aldrig använder med exempelvis förhör med misstänkta. Då kallas man till förhör eller så hålls förhör på plats. Jag blir mycket förvånad om inte fler anhålls, sannolikt senast i morgon bitti.

Så kan det vara. En annan tänkbar förklaring kanske är att beslutet rörde familjemedlemmar till KJ som kunde misstänkas vara ovilliga att inställa sig till förhör.

Medgärningsmän kan förstås inte uteslutas dock, inte heller ev. medhjälpare till att skaffa undan kroppen. Den som funderar på "flera mördare-scenariot" bör dock hålla i minnet att det är ovanligt, för att inte säga väldigt ovanligt med flera män som tillsammans dödar en kvinna. De flesta kvinnliga mordoffer dödas som bekant av en ensam gärningsman som de har eller har haft en nära relation till. Jag tror inte att professor LGWP skulle vara beredd att satsa många kronor på att flera gärningsmän är inblandade här heller, åtminstone inte på i tråden kända fakta.

Urspårade fester med softairgun/nördgänget som ledde till en gemensam vålds- och mordorgie tycker jag i princip hör hemma under avdelningen foliehatt.
Citera
2013-05-24, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, men jag syftade mer på innehållet. Å andra sidan; har hon sms:at med folk som faktiskt gillar henne lär dom väl kunna återge vad som stod i sms:en.
Som sagt, operatörerna får inte spara innehållet i SMS. Så det gäller att polisen kan lägga vantarna på endera mobilen, eller att innehavaren talar sanning om innehållet.
Citera
2013-05-24, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Då är det möjligtvis någonting som han saknar i sin ägo som de misstänker finns i det garaget, eller har funnits. Vad kan det vara för något, några spekulationer? Presenning, verktyg såsom såg? Kan det finnas något annat av intresse förutom att de bara är där och kollar för säkerhets skull?

Det är möjligt att jag överanalyserar detta...

Det är rimligt ändå att man går igenom verktyg och liknande. Både det man hittar och möjligen sånt som saknas om det i övrigt finns fulla uppsättningar.
Men dom flesta brukar väl ha lite blandade prylar, så det kanske inte säger så mycket.
Citera
2013-05-24, 19:39
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Det måste ju räknas som gravt efterblivet att leka med soft air guns och gå runt i kamouflage-kläder. Många bokstavskombinationer där.

Nej inte nödvändigtvis- men vår gärningsman hade en gode man, så mycket tyder på att han nog var en aningen barnslig.
Citera
2013-05-24, 19:40
Bannlyst
Citat:
Som sagt, operatörerna får inte spara innehållet i SMS. Så det gäller att polisen kan lägga vantarna på endera mobilen, eller att innehavaren talar sanning om innehållet.

Precis. Och är mottageren ägare till en nyare mobil så finns det en god chans att den har sms kvar och kan uppvisa. Jag har själv en iPhone 4s och jag tror jag har kvar alla sms som skickats och tagits emot sen jag skaffade den. Det är nog ganska vanligt också.

Så välvilliga personer som varit i kontakt med VB kan säkert ha en del att tillföra.
Citera
2013-05-24, 19:44
Medlem
Varför blir jag inte förvånad om KJ är släkt med AN?

Det har mordet är riktigt obehagligt, allvarligt och måste redan ut ordentligt så fort som möjligt!

Storyn bakom måste nystas ut..
Citera
2013-05-24, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Så kan det vara. En annan tänkbar förklaring kanske är att beslutet rörde familjemedlemmar till KJ som kunde misstänkas vara ovilliga att inställa sig till förhör.

Medgärningsmän kan förstås inte uteslutas dock, inte heller ev. medhjälpare till att skaffa undan kroppen. Den som funderar på "flera mördare-scenariot" bör dock hålla i minnet att det är ovanligt, för att inte säga väldigt ovanligt med flera män som tillsammans dödar en kvinna. De flesta kvinnliga mordoffer dödas som bekant av en ensam gärningsman som de har eller har haft en nära relation till. Jag tror inte att professor LGWP skulle vara beredd att satsa många kronor på att flera gärningsmän är inblandade här heller, åtminstone inte på i tråden kända fakta.

Urspårade fester med softairgun/nördgänget som ledde till en gemensam vålds- och mordorgie tycker jag i princip hör hemma under avdelningen foliehatt.
Jag skulle snarare tro skyddande av brottsling, eventuellt också brott mot griftefriden. Att någon hjälpt till att skaffa undan V.
Som du skriver skulle det kunna vara familjemedlemmar, men de brukar man inte göra ett häfö på. Föräldrar, syskon och ev fru kan ju inte tvingas vittna.
Citera
2013-05-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nej inte nödvändigtvis- men vår gärningsman hade en gode man, så mycket tyder på att han nog var en aningen barnslig.

Godman är ju då inget man får för att man är barnslig, dock kan det vara så att h*n inte kan handha pengar, fixa att betala räkningar (då det finns massa roligare saker att göra för pengarna), Handla mat mm.

Godman kan utses om du är/var missbrukare, har någon bokstavskombination och inte har full koll, blivit sjuk i någon sjukdom så att du måste ha någon som kan hjälpa dig att hämta ut pengar och betala (likt jag skrev ovanför). I det stora hela så handlar godmanskap att hjälpa att ta till vara på ens rättigheter och även hjälpa med ens skyldigheter.
Citera
2013-05-24, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Varför blir jag inte förvånad om KJ är släkt med AN?

Det har mordet är riktigt obehagligt, allvarligt och måste redan ut ordentligt så fort som möjligt!

Storyn bakom måste nystas ut..

Jag tror polisen gör just det. Känns som lite öppna dörrar slås in.
Citera
2013-05-24, 19:47
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Absolut är det så och GW har många bevingade ord under jaktvästen. Dock kvarstår att inget fastställt ger vid handen att sällskapet VB/KJ inte kunnat förflytta sig från lgh någon gång under em/kväll. Lika lite som det finns vittnen på att VB gått därifrån kl 21 lika lite har någon öht sett någon intressant komma till eller lämna området.

Sen är det intressant hur sensationsjournalistiskt du uttrycker "gemensam vålds- och mordorgie" när det i det närmsta är fastställt att det förekommit både mord och våld. Löpsedelsordet "orgie" får i detta fall stå för dig.
Citera
2013-05-24, 19:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Men kan de inte återskapa, som i Knutbyfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in