2014-01-22, 22:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Då tycker jag du ska ta tänka till lite, styckningen var slarvigt utförd och med det antar jag att det sågats /huggits så det lär nog skvätt en del omkring sig. Och då lyckats städa upp det och sen få det att se ut som normal/ostädat anser jag orimligt .
Å med detta i åtanke lär hon ju fraktas ut på något sätt , såvida hon inte gick ut själv

Kanske gjorde det på en presenning i klädkammaren då, inplastade väggar, där var väl inte hundarna och nosade? Fanns ingen anledning att skura golvet då det var skyddat av t ex. plast.

EDIT;Tejpen i håret kan ju komma ifrån att KJ tejpade upp plast, tejpen fäster bra på bl a plast, så står det i domslutet iaf.
Senast redigerad av OY 2014-01-22 kl. 22:42.
Citera
2014-01-22, 22:43
Medlem
Citat:
Men snälla nån hur orimligt är det inte att han skulle huggit av ben å händer på VB utan att lämna mer spår efter sig, ser det som helt ute slutet. Mord i lägenhet ja , styckning NEJ.
Duschdraperiet har ju används som hjälpmedel att forsla bort HELA kroppen i.
Nu blöder ju en människa avsevärt mindre som död än levande eftersom hjärtats pumpande upphört. Enligt mig går det inte alls att utesluta styckning i badkaret och att kroppsdelarna lindats in i det saknade duschdraperiet som tejpats ihop. Har inte testat men gissar att en benlös kropp ryms i en större ryggsäck.
Kom på en sak precis nu. Kan bara utgå från mig själv men vem tar ner och slänger ett duschdraperi utan att först ha köpt ett nytt? Ungefär som att slänga den gamla toasitsen utan att ha köpt en ny.
Citera
2014-01-22, 22:43
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Felaktiga uppgifter från en nära anhörig, skulle det vara sensationellt menar du?

"Sängspåret" diskuterades ju intensivt här innan rättegången inleddes. Vittnesmål i förundersökningen berättade om två sängar som var ställda intill varandra, men bilderna visade tydligt att det bara fanns en säng när KJ greps. Detta öppnade för möjligheten att mordet skett i sängen, som sen plockats isär och transporterats bort (här fanns också stöd från det vittnesmål om föremål som bars bort och ljud från lägenheten). Men enligt pappans vittnesmål togs sängen bort i samband med en städning tidigare under våren. Han var tvärsäker på den punkten. Ljög han om sängen kan han mycket väl ha hjälpt sonen med andra saker. Men, nej, jag tror inte att det är så. För det första är det en farlig sak att ljuga om eftersom andra kan vittna om motsatsen, för det andra är det en rätt magstark tanke och en mycket allvarlig anklagelse.
Citera
2014-01-22, 22:46
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske gjorde det på en presenning i klädkammaren då, inplastade väggar, där var väl inte hundarna och nosade? Fanns ingen anledning att skura golvet då det var skyddat av t ex. plast.

Tror du på fullaste allvar att denna KJ är så metodisk och rationell för att sen glömma att å paketera väl å spilla blod i bilen och inte nog med det lämna kvar vantar i bilen, Nja.

Jag tror som en del andra sagt/antytt att han har strypt henne och sen fått panik å huggit henne för att övertyga sig om att hon är död.
Citera
2014-01-22, 22:46
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Skärp dig, dumbo. Det är inte under hela dagen jag ifrågasätter huruvida KJ befunnit sig hemma i sin bostad, det handlar om den kritiska tiden ur alibisynpunkt som är avgörande för trovärdigheten i KJ:s påstående. Alltså eftermiddagen/kvällen fram till 21+ när brorsan tog över alibit för KJ

Vet du inte vad du själv skriver? Så här: "Men ingen har som sagt sett vare sig KJ eller VB i KJ:s bostadsområde under eftermiddagen/kvällen den 4 maj."
Vittnet såg KJ på eftermiddagen. Det var bl a det jag försökte förklara för dig. Men mot dumhet kämpar gudarna förgäves.

Till sist, kalla mig inte dumbo en gång till
Citera
2014-01-22, 22:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
"Sängspåret" diskuterades ju intensivt här innan rättegången inleddes. Vittnesmål i förundersökningen berättade om två sängar som var ställda intill varandra, men bilderna visade tydligt att det bara fanns en säng när KJ greps. Detta öppnade för möjligheten att mordet skett i sängen, som sen plockats isär och transporterats bort (här fanns också stöd från det vittnesmål om föremål som bars bort och ljud från lägenheten). Men enligt pappans vittnesmål togs sängen bort i samband med en städning tidigare under våren. Han var tvärsäker på den punkten. Ljög han om sängen kan han mycket väl ha hjälpt sonen med andra saker. Men, nej, jag tror inte att det är så. För det första är det en farlig sak att ljuga om eftersom andra kan vittna om motsatsen, för det andra är det en rätt magstark tanke och en mycket allvarlig anklagelse.

Att ljuga om sängen kan vara hans sätt att hjälpa sonen, inte orimligt alls. Stackars familj att drabbad av det här, kan tänka mig vad en far är beredd att göra för sina barn.
Citera
2014-01-22, 22:48
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Nu blöder ju en människa avsevärt mindre som död än levande eftersom hjärtats pumpande upphört. Enligt mig går det inte alls att utesluta styckning i badkaret och att kroppsdelarna lindats in i det saknade duschdraperiet som tejpats ihop. Har inte testat men gissar att en benlös kropp ryms i en större ryggsäck.
Kom på en sak precis nu. Kan bara utgå från mig själv men vem tar ner och slänger ett duschdraperi utan att först ha köpt ett nytt? Ungefär som att slänga den gamla toasitsen utan att ha köpt en ny.

Ja duschdraperiet har säkert används , men att stycka i badkaret lär ju slamra en del, eller?
Citera
2014-01-22, 22:51
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad menar du gör saken - mord eller dråp - diffus ?

Ja alltså, det som väger för mord är ju att han styckat, och försökt göra sig av med kroppen. Det som jag tycker väger lite för dråp är att det knappast var planerat utan att det hänt mer spontant (om man nu kan uttrycka sig så). Vad tror du själv? Jag har faktiskt inte läst själva domen än utan bara större delen av FUPen.

Han verkar hur som helst vara en jävligt speciell person, får lite Anders Eklund-vibbar av att läsa förhören. Rättspsykiatrisk vård hade kanske också varit ett alternativ.
Citera
2014-01-22, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tror du på fullaste allvar att denna KJ är så metodisk och rationell för att sen glömma att å paketera väl å spilla blod i bilen och inte nog med det lämna kvar vantar i bilen, Nja.

Jag tror som en del andra sagt/antytt att han har strypt henne och sen fått panik å huggit henne för att övertyga sig om att hon är död.

Var skedde det då? Varför stycka henne om det inte var i lägenheten? Inga fibrer i såren, troligen bar överkropp, sannolikt var de inomhus.
Citera
2014-01-22, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Ja alltså, det som väger för mord är ju att han styckat, och försökt göra sig av med kroppen. Det som jag tycker väger lite för dråp är att det knappast var planerat utan att det hänt mer spontant (om man nu kan uttrycka sig så). Vad tror du själv? Jag har faktiskt inte läst själva domen än utan bara större delen av FUPen.

Han verkar hur som helst vara en jävligt speciell person, får lite Anders Eklund-vibbar av att läsa förhören. Rättspsykiatrisk vård hade kanske också varit ett alternativ.
Inte en chans för dråp. Det är ett utdraget dödsförlopp där han haft möjlighet att besinna sig. Att han styckat efteråt utesluter däremot inte dråp, eftersom det skett efter döden.
Citera
2014-01-22, 22:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache

Om KJ har styckat och försökt göra sig av med offrets likdelar, eller inte, har ju ingen som helst koppling till om brottet skall rubriceras som mord eller dråp. Hur tänkte du där ?

Edit: Nej, rättspsykiatrisk vård är inget alternativ eftersom RPU:n slog fast att KJ inte är psykiskt sjuk - eller var psykiskt sjuk när brottet begicks.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-22 kl. 23:12.
Citera
2014-01-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmisch
Tidigare i FUp säger han att han raderade Vatchareeyas sms på söndagen (5/5) eller måndagen (6/5).
Men KJ erkänner på sidan 1754 i FUP att han raderade dem på söndagen:

F: Ja, hur det har gått till?
H: Hur det har gått till när jag raderat
F: Jaa, när och så vidare.
H: Ja, men det är ju bara…på Iphone så är det ju enkelt så jag bara
F: Mmm.
H: …trycker på ändra och så radera.
F: Mmm. Men kan du utveckla det mera hur…
H: Nää…
F: …när du har gjort det och…
H: Jaa, jag gjorde väl kanske på söndag.
F: Mmm.
H: Tror jag.
Det betyder att han är skyldig annars varför skulle han göra det. På söndag eller måndag, hade ingen meddelat honom att VB var försvunnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in