2014-01-22, 23:02
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var skedde det då? Varför stycka henne om det inte var i lägenheten? Inga fibrer i såren, troligen bar överkropp, sannolikt var de inomhus.

Om jag visste var hade jag ringt polisen för länge sen
Inga spår av fiber säger du, ok så det skulle det inte blivit om hon legat på en presenning eller i en säng. Och alternativ badkar då men det låter som en klumpig och bullrig plats att stycka på.
Citera
2014-01-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ja duschdraperiet har säkert används , men att stycka i badkaret lär ju slamra en del, eller?
Nja, inte med en vass kniv, dämpa slamret med ett lakan. Skrev för läääänge sedan att styckning oftast sker av praktiska skäl, det är svårt att diskret smuggla ut en avliden person från en hyreslägenhet. Har för mig att man vid ett mord i Umeå förde ut liket i en soffa (grusgropsmordet) men då var det flera gärningsmän som kunde bära. Även i färska mordet på Ida misstänks väl att gm tillkallade kamrater främst för att få hjälp med liket ut från lägenheten.
Citera
2014-01-22, 23:10
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Nja, inte med en vass kniv, dämpa slamret med ett lakan. Skrev för läääänge sedan att styckning oftast sker av praktiska skäl, det är svårt att diskret smuggla ut en avliden person från en hyreslägenhet. Har för mig att man vid ett mord i Umeå förde ut liket i en soffa (grusgropsmordet) men då var det flera gärningsmän som kunde bära. Även i färska mordet på Ida misstänks väl att gm tillkallade kamrater främst för att få hjälp med liket ut från lägenheten.

Därför tror jag att han inte var själv att bära ut kroppen. Å hade de inte kollat avlopp efter blodrester?
Citera
2014-01-22, 23:11
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Att ljuga om sängen kan vara hans sätt att hjälpa sonen, inte orimligt alls. Stackars familj att drabbad av det här, kan tänka mig vad en far är beredd att göra för sina barn.

Det är en sak att förvränga bilden av en anhörig i syfte att skydda personen. Det sker säkert omedvetet i viss utsträckning. Men en uppenbar lögn i en så här viktig fråga?
Citera
2014-01-22, 23:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om jag visste var hade jag ringt polisen för länge sen
Inga spår av fiber säger du, ok så det skulle det inte blivit om hon legat på en presenning eller i en säng. Och alternativ badkar då men det låter som en klumpig och bullrig plats att stycka på.

Inte nödvändigtvis fibrer i såren från en säng, kroppsdelarna var tvättade, det är när man sticker igenom textil och in i kroppen som fibrer kan följa med in i såret.
Citera
2014-01-22, 23:13
Medlem
Citat:
Därför tror jag att han inte var själv att bära ut kroppen. Å hade de inte kollat avlopp efter blodrester?
Är ingen expert men gissar att efter tre veckor och eventuellt massor med vatten och klorin finns det inte mycket blodrester att hitta.
Citera
2014-01-22, 23:14
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Inte nödvändigtvis fibrer i såren från en säng, kroppsdelarna var tvättade, det är när man sticker igenom textil och in i kroppen som fibrer kan följa med in i såret.

Är ju sant.
Citera
2014-01-22, 23:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det är en sak att förvränga bilden av en anhörig i syfte att skydda personen. Det sker säkert omedvetet i viss utsträckning. Men en uppenbar lögn i en så här viktig fråga?

Han kan alltid hävda att han mindes fel, han hade troligen blivit trodd, någonstans kommer KJ dåliga minne ifrån. Eller, äpplet faller inte långt från trädet, tolka det som du vill.
Citera
2014-01-22, 23:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Är ingen expert men gissar att efter tre veckor och eventuellt massor med vatten och klorin finns det inte mycket blodrester att hitta.

Googla på BlueStar, du kommer att förvånas.
Citera
2014-01-22, 23:18
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Han kan alltid hävda att han mindes fel, han hade troligen blivit trodd, någonstans kommer KJ dåliga minne ifrån. Eller, äpplet faller inte långt från trädet, tolka det som du vill.

Klart att KJ fått hjälp med bort forsling av VB.
Citera
2014-01-22, 23:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Klart att KJ fått hjälp med bort forsling av VB.

Inte självklart, men jag tror att det kan vara så. Har också redovisat en tänkbar kandidat.
Citera
2014-01-22, 23:22
Medlem
ballobass avatar
Det mest besvärande för KJ är egentligen hunden som han säger att han slängde i älven och samma natt googlar hundars anatomi.
Å han blir upprörd under förhör å frågar vad det har med mordet och göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in