2014-01-31, 00:34
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag är osäker på vad du är ute efter, men som Quarrel skrev har det inte gått att återskapa sms:n mellan VB och MB. Ingen (om vi utesluter att MB döljer nåt) vet vad de skrev till varandra. Det är ett stort problem för det här fallet och en stark anledning till alla spekulationer kring karatetränaren. Om jag förstått rätt (rätta mig om jag har fel den som kan) finns det fortfarande möjligheter att återskapa dem, men det är en stor affär som inte ansetts nödvändig.

Ok vi försöker igen då , visa för mig i fup var det står att det INTE går att återskapa detta, står ingenstans om det man går bara på vad han säger i sina förhör.

Är enbart intresserad av var det skulle stå i FUP var man tydlig ör detta att de INTE går att återskapa sms mellan VB och MB 4 maj mellan klockan 17:00 och 20:00.
Citera
2014-01-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Ok var står det i FUP?
Jag påstår att du fabulerar.

FUP 1105 och framåt.
Citera
2014-01-31, 00:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Hur vet du det, har du läst dom?
Du kan inte säga att någon ljuger bara för att du tror det, kan förstå att han inte läste så noga och bara slängde iväg något eller några sms genom att han var i den situationen han var.
Att han raderade sms'en är heller inget konstigt då han hade en affär, att KJ raderade sms'en är mer konstigt då det inte fanns en anledning för honom att göra det.

Fanns det inga sparade sms i hans mobil efter det datumet, märkligt i så fall, precis lika uppseendeväckande som att KJ raderade i sin mobil tycker jag.

Är det slumpen som avgjorde att allt raderades efter den här kvällen? Och om han har raderat manuellt, det kan vara så vad jag har förstått, så var han ju såklart så smart så att han raderade allt han hade för att inte göra samma blunder som KJ och bara radera sms från W*ss.

Och om han har raderat för att dölja konversationer med VB den kvällen så bör han också känna till lydelsen i de raderade sms:en, måste ha varit väldigt komprometterande information misstänker jag.
Citera
2014-01-31, 00:43
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Ok var står det i FUP?
Jag påstår att du fabulerar.

Den 6 maj skriver MB meddelande till VB på FB mitt fettade :

Micke uppger att han troligtvis på måndagen den 6 maj skickade ett SMS till Ploy och skrev
"hej hur är det vad gör du". Micke tillfrågas om varför han skickade detta SMS. Han gjorde
detta för att Ploy verkade ha varit upprörd och att hon ville prata. Micke trodde att hon var sur
på honom eftersom han hade svarat så kort på lördagen. Detta SMS skickade Micke under
förmiddagen. Han är inte helt säker på detta. Han skickade även ett meddelande till henne på
Facebook och skrev "ha ha ha nu dissade du mig, plugga hårt". Micke uppger att det är Ploy
som använder ordet "dissa" mot honom när han inte svarar på hennes SMS.
Citera
2014-01-31, 00:48
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fanns det inga sparade sms i hans mobil efter det datumet, märkligt i så fall, precis lika uppseendeväckande som att KJ raderade i sin mobil tycker jag.

Är det slumpen som avgjorde att allt raderades efter den här kvällen? Och om han har raderat manuellt, det kan vara så vad jag har förstått, så var han ju såklart så smart så att han raderade allt han hade för att inte göra samma blunder som KJ och bara radera sms från W*ss.

Och om han har raderat för att dölja konversationer med VB den kvällen så bör han också känna till lydelsen i de raderade sms:en, måste ha varit väldigt komprometterande information misstänker jag.

sidan 994 säger han också igen i förhör att han tror det handlar om att : Vb skulle vara upprörd över sin mor!!
Citera
2014-01-31, 00:50
Moderator
OYs avatar
FUP

W*lliam ombads att beskriva Vatchareeya som person. W*lliam uppgav att han upplever
Vatchareeya som framfusig socialt sett. W*lliam ombads att berätta vad han menar med detta.
W*lliam uppgav att hans kompis H*mpus tog Vatchareeya kontakt med genom att utan att
känna honom sedan tidigare säga: -Hej, vill du plugga med mig efter skolan? H*mpus
tackade ja till detta, men han spelade spel och Vatchareeya pluggade på golvet bredvid
honom. W*lliam har känslan av att Vatchareeya gillade att vara bredvid någon när hon
pluggar. W*lliam tycker att Vatchareeya var en mycket trevlig tjej.

Precis samma sak frågade hon KJ. Antingen var hon en mycket störd person eller raka motsatsen. Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon hade inlett in karriär som prostituerad(Hon frågade MB om det finns horor i Sverige), det här var hennes sätt att närma sig potentiella kunder. Långsökt? Inte ett dugg tycker jag, märkligare saker har hänt.
Citera
2014-01-31, 00:53
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ok vi försöker igen då , visa för mig i fup var det står att det INTE går att återskapa detta, står ingenstans om det man går bara på vad han säger i sina förhör.

Är enbart intresserad av var det skulle stå i FUP var man tydlig ör detta att de INTE går att återskapa sms mellan VB och MB 4 maj mellan klockan 17:00 och 20:00.

FUP 953 IBAS
Citera
2014-01-31, 00:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
En försvunnen person som polisen och MP söker efter. Tvår gravlyktor placeras strax efteråt på gavlarna till huset där den som är försvunnen bodde med sin familj.

En gravlykta betyder att en person är död och att den som placerar ut en sådan har kännedom om det.

Elementär matematik säger mig att två gravlyktor kan signalera att två personer vet det.

Min t-e-o-r-e-t-i-s-k-a slutsats blir följande:

1) Det finns 2 GM.

2) Då den försvunna VB kunde försvarsteknik genom karate kan vi räkna med att minst en av GM fått sig en karatefot i skallen och kan ha tjongat in i en bergvägg och skadat sig.

Finns det rapport om ngn i Boden som uppsökt ett sjukhus för att sy skallen?

Det här skrevs den 17/5. Skulle KJ vara den som satte ut gravljuset, vem visste att hon var död redan innan benen hade hittats? Och är det en svensk tradition att sätta ut gravljus?
Citera
2014-01-31, 01:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Om jag förstod IBAS rätt så är datat borta för alltid, men dom erbjöd sig att göra en större utredning för att se "hur" det hade rensats.

Jag har sett det nånstans att IBAS sa att det skulle bli väldigt dyrt och kanske inte var värt det. Jag antar att smsen eller delar av dem ligger i oordning så man får pussla ihop dem.
Hade man inte hittat ett raderat SMS nu i Marinafallet?
Citera
2014-01-31, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Hur vet du det, har du läst dom?
Du kan inte säga att någon ljuger bara för att du tror det, kan förstå att han inte läste så noga och bara slängde iväg något eller några sms genom att han var i den situationen han var.
Att han raderade sms'en är heller inget konstigt då han hade en affär, att KJ raderade sms'en är mer konstigt då det inte fanns en anledning för honom att göra det.

nej tyvärr har jag inte läst de smsen men jag har läst FUP.

17:28 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:42 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:43 Bangsuan skickar SMS till Berg
17:46 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:47 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:07 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:13 Berg skickar SMS till Bangsuan
18:21 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:40 Bangsuan skickar SMS till Berg
19:31 Berg skickar SMS till Bangsuan
20:32 Bangsuans telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen
20:38 Bangsuans telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen
23:48 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)
23:52 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)

MB fick en fråga av förhörsledaren angående varför hans smsande och samtalskontakt med VB varit ovanligt hög perioden innan 4 maj..
Citera
2014-01-31, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag har sett det nånstans att IBAS sa att det skulle bli väldigt dyrt och kanske inte var värt det. Jag antar att smsen eller delar av dem ligger i oordning så man får pussla ihop dem.
Hade man inte hittat ett raderat SMS nu i Marinafallet?

det kan vara värt mödan..
Citera
2014-01-31, 01:09
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
FUP 1105 och framåt.

Det som står är: Annika uppger att hon har sett att
Vatchareeya har skrivit på Micaels Facebook. Hon upplevde Vatchareeya som märklig för att
hon var så privat sina frågor. Förhörsledaren ber Annika att ge exempel. Annika säger att
Vatchareeya kunde skriva saker som "vad gör du?" och "jag ska äta på din restaurang varje
dag". Micael sa till Annika att Vatchareeya var lite speciell och kontaktsökande, Micael sa att
även andra av karatetränarna i klubben hade märkt detta.

Är detta ditt bevis?
Nä du drar egna slutsatser av något som inte är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in