Citat:
Ursprungligen postat av
Dearheart
Nåen annan skrev här innan att vi borde hjälpas att hitta vilken typ av sko det sista avtrycket tillhört.
Detta låter ju som en super-idé. Någonting som skulle föra denna tråd lite framåt kanske.
Jag jobbar på ett militärt förråd så jag har tillgång till dom flesta typer av kängor. Är det någon här som har utländska strids kängor kanske??? Han, alltså Kristoffer J hade ju utländska uniformer så han kanske hade kängor oxå???
Jag kan jämföra sjökängor, jungel, öken, vanliga 90 och vinter-90 fast jag tror att de har ganska lika mönster pga samma tillverkare.
Många soldater köper Magnum kängor så någon som har dom kan ju jämföra.
Jag har tagit upp detta tidigare. Det finns en bild i Fup på det fotspår som man inte har kunnat härleda till en person. Det är inte gjort av någon polis, tekniker, MPS person i alla fall och fotspåret är säkrat från samma plats där VB's avkapade ben låg, därför anser jag att man bör priotera vidgade undersökningar för en identifiering av detta fotspår.
Fotspåret ligger trots allt på en fyndplats gällande ett styckmord och skulle det visa sig att skoavtrycket är gjort av samma fabrikat som tex. MB brukar använda är detta en viktig pusselbit som kan ha stor betydelse inför ett eventuellt överklagande till HR.
Skulle det visa sig att KJ är en person som är ägare/har varit ägare till skor gjorts av samma fabrikat som skoavtrycket i ödehuset är detta ytterligare besvärande omständigheter för honom att förklara. "Hur kommer det sig att ditt/dina skoavtryck är säkrade från en fyndplats rörande ett styckmord på din vän VB"?
(Ja, jag är medveten om att han redan sagt att han varit inne i ödehuset vid MPS söken, men s
kulle skoavtrycket identifieras och det sedan skulle visa sig att det tillhör någon annan person är det till en fördel för KJ vid ett överklagande).
Ytterligare indicier, visst, men med tanke på den trots allt svaga tekniska bevisningen som hittills har presenterats av ÅK är detta ytterligare ett bevis som talar för att rätt/fel GM sitter i förvar/fri i Boden.
Måste återigen säga att det är märkligt att man inte lagt ned mer resurser till att identifiera det okända skoavtrycket i ödehuset.