Om KJ och ME träffades kvällen 4 maj håller jag för mer troligt att de underhöll sig med varandra och bögade än att VB hade sex med någon av dessa äckel. Jag tror VB hade bespetsat sig på ett möte med MB, förmodligen förutsättningslöst men med förhoppningar/förväntningar, och att detta beslutades under MB:s familjeföreställning på restaurangen. Misstänker att MB, kanske i sällskap med AN, tog Vatchareeya nånstans, och att KJ och ME anslöt när VB var "riggad".
Frågan är om MBoch/ANs medhjälpare isåfall var KJ och ME? skulle snarare tro att de tog hjälp av någon familjemedlem, släkting eller någon annan nära vän.
Möjligen att exempelvis ME hjälpte till med utplacering några dagar/veckor? senare?
Om KJ och ME träffades kvällen 4 maj håller jag för mer troligt att de underhöll sig med varandra och bögade än att VB hade sex med någon av dessa äckel. Jag tror VB hade bespetsat sig på ett möte med MB, förmodligen förutsättningslöst men med förhoppningar/förväntningar, och att detta beslutades under MB:s familjeföreställning på restaurangen. Misstänker att MB, kanske i sällskap med AN, tog Vatchareeya nånstans, och att KJ och ME anslöt när VB var "riggad".
Som jag skrev i går; ME och VBs karatetränare i Luleå DB, facebook kommunikerade den 4 Maj, 2013, kl 17:07.
DB är ochså vänn med MB:
Här kopia av min post fråm i går:
ME är FB vänn med (finns möjligtvis flera connections):
Camill* Kn*chenhauer A*berg (*= a, o, x) Boden kvinna som det påståtts är älskarinna till MB (Vet ej om detta är sant)
Davi* Backtema* (*=d, n) som var VBs karatetränare i Luleå, DB är ochså vänn med MB, ME och DB Facebook kommunikerade den 4 Maj, 2013 kl 17:07
Pierr* Medfor* (*=e, s) Luleå kille som på FB skrev att hans bil (Mercedes) blivit stulen den 19 Maj och dagen efter skriver på FB att bilen hittats uppbränd.
Ingenting i den bevarade FB-konversationen tyder på några förestående möten/dater. Allting de sista dagarna andas bara hopplöshet, uppgivenhet och till viss del aggression från VB:s sida gentemot MB. Det är verkligen att koka soppa på en spik att tro att några sporadiska SMS från en familjemiddag skulle tyda på att MB lovade att komma och hämta upp henne nånstans med bil (efter att ha tagit fylletaxi hem från restaurangen)
Alldeles bortsett då från den allmänna orimligheten i din teori som du vid det här laget måste ha presenterat i minst ett tresiffrigt antal inlägg.
Intressant att se dock att flera personer hugger på ME. Ett gott uttryck för hur Flashbackpsykologin fungerar. Är du lite kufisk och förekommer i en brottsutredning så blir först din kufiskhet uppförstorad sisådär 5-10 gånger tills man har en fin "gärningsmannaprofil". Sen är det bara att sätta igång och börja misstänka sin egen påhittade bild av personen för att vara skyldig till/inblandad i brottet.
Andrea* Bill* Gri* Jönsso* (*= s,y,m, n) som var med i samma grupp som KJ (Och ME?) bor i samma trappuppgång som ME.
ABGJ är kompis med Petri* Hertzber* (*= k, g)
Diverse quotes från FUP:
Alla de dagar som ABGJ deltog i sökandet av Vatchareeya tillsammans med Missing
People så var även KJ närvarande.
Det var ABGJ som kom med historien om att han tyket det var skumt att han lånat ut en rosa tændare till KJ och fick en svart tändare tillbaka.
ABGJ uppfattning om KJs deltagande i sökandet är att KJ bara deltog och inte letade aktivt.
Till samtliga sökområden så åkte ABGJ med i KJs bil med KJ som förare.
Alla gånger som ABGJ åke i Kristoffers bil så åkte även Jannik* (*= e).
ABGJ fick reda på under den första samlingen med Missing People vid Bodens
brandstation att KJ kände VB samt att hon varit hemma hos honom ock
pluggat kvällen som hon försvann.
ABGJ sökte aktivt.Han till och med införskaffade nya skogs-/vandrar kängor inför letandet.
ABGJ uppfattning är att alla i hans grupp letade aktivt medan KJ bara liksom deltog.
KJ verkade inte vara så intresserad.
Värkar som att ABGJ gjör vad han kan för att mistänksamgjöra KJ.
Undrar om och i så fall hur väl ABGJ och ME kjänner varandra iom att dom bo i samma trappupgång???
Andrea* Bill* Gri* Jönsso* (*= s,y,m, n) hans facebook kan hittas vid att google sök på hans fulla namn.
Ingenting i den bevarade FB-konversationen tyder på några förestående möten/dater. Allting de sista dagarna andas bara hopplöshet, uppgivenhet och till viss del aggression från VB:s sida gentemot MB. Det är verkligen att koka soppa på en spik att tro att några sporadiska SMS från en familjemiddag skulle tyda på att MB lovade att komma och hämta upp henne nånstans med bil (efter att ha tagit fylletaxi hem från restaurangen)
Alldeles bortsett då från den allmänna orimligheten i din teori som du vid det här laget måste ha presenterat i minst ett tresiffrigt antal inlägg.
Intressant att se dock att flera personer hugger på ME. Ett gott uttryck för hur Flashbackpsykologin fungerar. Är du lite kufisk och förekommer i en brottsutredning så blir först din kufiskhet uppförstorad sisådär 5-10 gånger tills man har en fin "gärningsmannaprofil". Sen är det bara att sätta igång och börja misstänka sin egen påhittade bild av personen för att vara skyldig till/inblandad i brottet.
Håller med om att VB de sista dagarna i livet andades hopplöshet och uppgivenhet - men inte alltid så, spår av annat tycker jag mig också ha konstaterat, hon ger trots motgångar och obesvarad kärlek ett obrutet intryck. Däremot tror jag "aggressionen" var spelad. Gissar att VB faktiskt var seriöst förälskad i MB och att det inte bara handlade om sex - oron för MB:s hälsa framkommer väl i sms-kommunikationen har jag för mig och rätt säkert betraktade hon MB som en fadersgestalt som hon avgudade, inte minst för hans karatetalanger.
Edit: Nej, ingenting i den bevarade sms-konversationen ger belägg för något avtalat möte kvällen/natten 4/5 maj, men det utesluter inte att detta kan ha förekommit - MB:s mobiltelefon är åtgärdad, dvs raderad, och VB:s har inte återfunnits.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-11 kl. 04:01.
Frågan är om MBoch/ANs medhjälpare isåfall var KJ och ME? skulle snarare tro att de tog hjälp av någon familjemedlem, släkting eller någon annan nära vän.
Möjligen att exempelvis ME hjälpte till med utplacering några dagar/veckor? senare?
KJ skaffade sig en hundvalp och den bet på en elkabel som gjorde att den dog. Den var ca 5 månader när den dog och det är vanligt att hundvalpar vill bita på någonting, sannolikt är det deras tänder som kliar när de växer. Därför är det vanligt att man ger valpen något speciellt ben som den får bita i. Jag skulle tro att KJ kände inte till så bra om hundar.
Men KJ hade varit mycket ledsen när hunden dog, som är förståeligt, han tog hundkroppen som också fått blod genom munnen och dumpade den i älven. Sedan skall det ha kommit någon droppe på loftingången från hundkroppen som sannolikt skedde när han förde den till älven.
Sedan har det varit otaliga omfattande fantasifulla spekulationer om den här hunden.
Efter att han blivit av med hundvalpen kom familjen dit för att städa och röja upp bostaden, som skall ha varit mycket rörig, blandannat därför hunden gjorde alla sina behov i bostaden.
De tog ut en massa saker som en säng, madrass någon trasig ryggsäck m.m. Det skall ha varit en massa bråte som åkte ut, med en grundlig rengöring för att få ordning på bostaden.
Den här storstädningen skedde i februari och jag skulle tro att den ryggsäcken som många yrat om fanns med i bråten.
Lyssna på inspelade förhöret i TR samt lär dig läsa varje rad i FUP och inte varannan, det skulle göra dig gott för du är liksom en del i tråden fullständigt insnöade och kan inte ta eller läsa fakta i målet.
Annan person än KJ hade span på sig 13-19 maj 2013, det framgår med önskvärd tydlighet i inspelade förhör under ed i TR Piteå med polisman Se*lin. (spaningsledare av insatsen).
Jag kan peka på fler felaktigheter i dina poster men jag ids inte för du har "NOLL" trovärdighet.
Alltså de är inte värt att ens läsa utan bara spola förbi. Kryp ner under stenen igen.
Vad jag har framfört är att KJ hade ingen spaning på sig mellan 18-20 maj, spaningen på KJ började den 8/5 och fortatte framåt för att plötsligt upphöra mellan 18-20 maj, den 20 maj påbörjade spaningen igen tills han blev häktad den 23 maj.
Spaningsledaren kunde inte dra bort spaningen från KJ, utan det måste åklagarna ha gjort, därmed kommer frågan vad var motivet för det ?
Åklagarna vad jag kan förstå har haft den uppfattningen att KJ är den skyldige, som de aldrig vikit från, därför fanns det väl ingen orsak att dra bort spaningen av skäl att han ansågs som oskyldig av dem.
Åklagarnas agerande vad gäller spaningen på KJ blir mystisk, går inte att komma ifrån.
VB lämnar KJ:s bostad kl 21.00 och sedan är det ett kvinnligt vittne som sitter i bil och möter en asiatisk kvinna vid 21.30 tiden , hon skall ha haft mörka långbyxor och långt svart hår och övrigt mörkklädd. Enligt vittnesuppgift går VB hemifrån i svarta långa jymparbyxor och mörk jacka.
Därför kan inses att det kan inte vara någon annan än VB som gick där på vägen. Hon gick ensam mot Sävast som inte är i den riktning som hennes hem var, men under kvällen hade hon sänt ett flertal SMS, som kan vara förklaringen att hon skulle träffa någon i den riktningen mot Sävast.
Sedan kan inses den här tiden på året var det inte mörkt i Boden den tiden på dygnet.
KJ han uppger i vittnesförhör att han drack ett antal starköl efter att VB hade lämnat hans bostad.
Efter att han hade druckit ölen åker han för att besöka sin yngre bror D och han påstår att han åker iväg vid 22.00 tiden.
Den yngre brodern D sitter med en kompis W och dricker några öl innan de skall börja spela med musikinstrument som de har med sig.
Brodern D säger i vittnesförhör att KJ kommer vid 22.00 tiden och besöker honom, hans kompis W intygar också att KJ kom den tiden och stannade en timma och åker iväg sedan. Här kan man solklart inse att KJ har alibi från 21.00 till 23.00 och det medför han har ingenting att göra med mordet på VB.
När VB går ensam efter vägen mot Sävast, där händer någonting som blir VB:s öde, men det finns absolut ingen orsak att blanda in KJ i mordet på VB.
Vad får dig att förutsätta - "inse" - att VB mördades mellan 21:00 - 23:00 den 4 maj ?
Eftersom MB hade haft ett längre förhållande med VB och hon sänder den kvällen ett flertal SMS till MB, som han sedan påstås ha raderat ut och kommer ingenting ihåg vad de innehöll.
Det är självklart att många anser det är något skumt med mannen att det finns någonting som han försöker dölja, som är besvärande för honom.
Vad jag anser är underligt att det inte går att återställa SMS när man vet varifrån de sänts och den som mottagit dem. Jag anser om SMS hade kommit fram, ett av dom kommer han ses om inblandad på något sätt, eller också att han har ingenting med hennes försvinnande att göra.
Vad som nu sker, det kommer att bli spekulationer mot honom, som är ofrånkomligt.
Vad jag inser är att folk har endast två alternativ till den som mördade VB och det är KJ eller MB, jag anser det är ingen av dem som mördat VB, utan det finns en tredje part.
Senast redigerad av Lagro 2014-01-11 kl. 05:18.
VB lämnar KJ:s bostad kl 21.00 och sedan är det ett kvinnligt vittne som sitter i bil och möter en asiatisk kvinna vid 21.30 tiden , hon skall ha haft mörka långbyxor och långt svart hår och övrigt mörkklädd. Enligt vittnesuppgift går VB hemifrån i svarta långa jymparbyxor och mörk jacka.
Därför kan inses att det kan inte vara någon annan än VB som gick där på vägen. Hon gick ensam mot Sävast som inte är i den riktning som hennes hem var, men under kvällen hade hon sänt ett flertal SMS, som kan vara förklaringen att hon skulle träffa någon i den riktningen mot Sävast.
Sedan kan inses den här tiden på året var det inte mörkt i Boden den tiden på dygnet.
KJ han uppger i vittnesförhör att han drack ett antal starköl efter att VB hade lämnat hans bostad.
Efter att han hade druckit ölen åker han för att besöka sin yngre bror D och han påstår att han åker iväg vid 22.00 tiden.
Den yngre brodern D sitter med en kompis W och dricker några öl innan de skall börja spela med musikinstrument som de har med sig.
Brodern D säger i vittnesförhör att KJ kommer vid 22.00 tiden och besöker honom, hans kompis W intygar också att KJ kom den tiden och stannade en timma och åker iväg sedan.
Här kan man solklart inse att KJ har alibi från 21.00 till 23.00 och det medför han har ingenting att göra med mordet på VB.
När VB går ensam efter vägen mot Sävast, där händer någonting som blir VB:s öde, men det finns absolut ingen orsak att blanda in KJ i mordet på VB.
Ja, din skarpsinnighet förnekar sig inte nu heller...
Men tro det eller ej - berörda mordutredarna, åklagarteam samt en viss tingsrätt tyckte
faktiskt att unge herr Johansson visst hade med flickans extremt grymma hädanfärd
att göra. Så ser det ut alltså.
Man ser uppenbarligen inte det du ser utan nu är det fängelse gå som strax gäller för
grabben med ovanan att föra in ölflaskor där bak.
"Absolut" är läget kärvt för honom.
Ifall inte kommande hovrättsledamöter välsignas med samma slags skarpsinne som det
du visar prov på här så är det nog bye, bye som gäller för commander Johansson och
en framtid med goda utsikter...
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-11 kl. 05:29.
Brodern D säger i vittnesförhör att KJ kommer vid 22.00 tiden och besöker honom, hans kompis W intygar också att KJ kom den tiden och stannade en timma och åker iväg sedan.
Här kan man solklart inse att KJ har alibi från 21.00 till 23.00 och det medför han har ingenting att göra med mordet på VB.
Nu ska vi testa din "logik" på ett annat, hypotetiskt scenario.
Någon har bajsat på golvet på skoltoaletten. Det finns ett vittne som sett någon gå in på toaletten. Av andra skäl kan det misstänkas att Kalle är den som bajsat på golvet. Men Kalle säger att det är Pelle som gått in på toaletten och bajsat. Ergo: Det måste vara Pelle som vittnet har sett gå in på toa för att bajsa på golvet.
Det här är givetvis bara struntprat och i princip ett rent cirkelresonemang. Det finns inget annat än den åtalades uppgifter som styrker att offret ska ha lämnat lägenheten klockan 21. Givetvis kan vi inte utgå från att en person i vars bil blod efter den mördade har hittats talar sanning om att hon lämnade hon ensam och levande. Därmed kan det inte heller användas som "bevis" för att det måste ha varit offret som kvinnan på Lejonbacksvägen såg i ett par sekunder genom en bilruta. Det kan ha varit vem som helst - beskrivningen är väldigt allmän och bevisar inte på långa vägar att det var VB.