2014-01-17, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Kul att vara överens, för en gångs skull!

Nej, KJ är en helt annan, mycket mer komplex sort, som jag ser det.
Sådana som MB har vi alla stött på i våra liv, och ofta skadats av när det hänt, men en sådan som KJ är det inte lika många som har erfarenhet av (det är därför jag tror MB har en så stor antiklubb i tråden). KJ som gärningsman innebär en mycket mer irrationell, känslobefriad och - på många sätt - skrämmande motivbild (här ger jag Mboudine rätt, allt är möjligt!) och en större möjlighet att förneka, kapsla in och tro på att det "egentligen aldrig hände". Jag tror den starkaste känslomässiga drivkraften hos KJ inte är svartsjuka, men att han blivit känslomässigt kränkt.

Genom sina drag den där veckan, lyckades VB väcka två demoner; MBs svartsjuka och KJs bottenlösa hål. Den tekniska bevisningen säger oss att det var KJ som gjorde det, men det unika med fallet är kanske att det här fanns två fullt potentiella mördare, om vi bara ser till motiv.

Verkligen

Jag förstår vad du menar här också. Genomgående kan jag tycka att samtliga (KJ, MB, AN etc) borde ha fått fler och tuffare frågor i förhören!

Jag utesluter inte MB eftersom hans hus, bilar och restaurang aldrig undersöktes- tänk så fanns där en massa teknisk bevisning? Jag tror som sagt att MB har mer att berätta och att han måste utredas vidare.

Blodet i KJs bil är naturligtvis mycket anmärkningsvärt! men det går ju inte utesluta planteringsteorin (och det säger jag inte för att försvara KJ)
Citera
2014-01-17, 02:46
Medlem
Citat:
Se mitt inlägg precis före ditt. Det är två helt olika typer av jävelskap.

Genom sina drag den där veckan, lyckades VB väcka två demoner; MBs svartsjuka och KJs bottenlösa hål. Den tekniska bevisningen säger oss att det var KJ som gjorde det, men det unika med fallet är kanske att det här fanns två fullt potentiella mördare, om vi bara ser till motiv.

Om KJ skulle vara GM- vad har han lagt VBs kropp innan han besöker brodern den 4 maj?

Hur kan han vara helt oberörd?

Han var där ända till kl 05.00 den 5 maj (om brodern talar sanning), om hennes kropp legat i bagageluckan så länge?

och såklart den eviga frågan oavsett om det är MB eller KJ- var styckades hos?
Senast redigerad av giveawayyourlove 2014-01-17 kl. 02:49.
Citera
2014-01-17, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Blodet i KJs bil är naturligtvis mycket anmärkningsvärt! men det går ju inte utesluta planteringsteorin (och det säger jag inte för att försvara KJ)

Och nu blev allt som vanligt igen. Vi är INTE överens!

Om man studerar de där blodspåren i bilen i detalj, och försöker tänka sig att någon planterat dem, på just det sättet, på just de ställena och ändå utan att tillräckligt naila KJ - så blir det bara Mats Alm av det för mig, dvs helt jävla orimligt tvivel överallt. Det är så supersofistikerat och samtidigt dåligt gjort (planteringen "gör inte sitt jobb", dvs sätter inte tillräckligt tydligt dit KJ, vilket diskussionerna här i tråden är ett bevis på). Varför riskera allt för sån en halvmesyr? Och hur skulle det gått till, rent praktiskt?
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-17 kl. 02:58.
Citera
2014-01-17, 02:52
Medlem
Citat:
Om KJ skulle vara GM- vad har han lagt VBs kropp innan han besöker brodern den 4 maj?

Hur kan han vara helt oberörd?

Han var där ända till kl 05.00 den 5 maj (om brodern talar sanning), om hennes kropp legat i bagageluckan så länge?

och såklart den eviga frågan oavsett om det är MB eller KJ- var styckades hos?

Att vara oberörd tror jag är hans absolut minsta problem i den här världen. Oavsett vilket. Han var där ca 30-60 min, och större delen av tiden ute och rotade och fixade. Min tro är att han hämtade grejer han behövde, kanske rentav mordvapnet, om hon inte redan var död. Hon kan mycket väl befunnit sig i bilen (i hjälplöst tillstånd). Så kall tror jag han är. Agerandet vid rättegången tyder på det (lyssna på förhören!)
Citera
2014-01-17, 02:53
Medlem
Citat:
Och nu blev allt som vanligt igen. Vi är INTE överens!

Om man studerar de där blodspåren i bilen i detalj, och försöker tänka sig att någon planterat dem, på just det sättet, på just de ställena och utan att tillräckligt naila KJ - så blir det bara Mats Alm av det för mig, dvs helt jävla orimligt tvivel överallt. Det är så supersofistikerat och samtidigt dåligt gjort (planteringen "gör inte sitt jobb", dvs sätter inte tillräckligt tydligt dit KJ, vilket tråden är ett bevis på). Varför riskera allt för sån en halvmesyr? Och hur skulle det gått till, rent praktiskt?

Han låste sällan sin bil.. förmodligen pga asbergerdiagnosen.

Hade planteringen(om vi förutsätter att det är en sådan..) varit "bättre gjord" hade det å andra sidan varit för uppenbart ju....
Citera
2014-01-17, 02:57
Medlem
Citat:
Han låste sällan sin bil.. förmodligen pga asbergerdiagnosen.

Hade planteringen(om vi förutsätter att det är en sådan..) varit "bättre gjord" hade det å andra sidan varit för uppenbart ju....

Jamen, kom igen! Om du tar den risken? Nog vill du att det ska vara entydigt?
Dessutom: hitta en handske, göra den genomblöt, lägga den under allt annat, utan att du väter ner bagagemattan. Det GÅR inte! Nej, allt tyder på att de tre blodspåren avsatts på olika sätt, kanske rentav vid olika tillfällen (orkar inte upprepa alla argumenten, men de finns i tråden). Ingen plantering!

EDIT: Dessutom låste han OFTAST sin bil, eftersom den oftast innehöll airsoftvapen och eftersom en kompis kört sönder den en gång tidigare
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-17 kl. 03:06.
Citera
2014-01-17, 02:58
Medlem
Citat:
Att vara oberörd tror jag är hans absolut minsta problem i den här världen. Oavsett vilket. Han var där ca 30-60 min, och större delen av tiden ute och rotade och fixade. Min tro är att han hämtade grejer han behövde, kanske rentav mordvapnet, om hon inte redan var död. Hon kan mycket väl befunnit sig i bilen (i hjälplöst tillstånd). Så kall tror jag han är. Agerandet vid rättegången tyder på det (lyssna på förhören!)

Ja så kan det ha varit.

Brodern påstod att han kom tillbaka:
"H. Nej, han kom som in och satt och lyssnade och så sa jag vad gör du här och så pratade vi
lite och sen så gick han ut och sedan kom han in igen, vi fortsatte och spela och vi spelade till
kl 05.00 på morgonen."
Citera
2014-01-17, 03:03
Medlem
Citat:
Ja så kan det ha varit.

Brodern påstod att han kom tillbaka:
"H. Nej, han kom som in och satt och lyssnade och så sa jag vad gör du här och så pratade vi
lite och sen så gick han ut och sedan kom han in igen, vi fortsatte och spela och vi spelade till
kl 05.00 på morgonen."

Nja. Brodern och kompisen satt till kl 5. KJ drog efter 30-60 min (läs de andra förhören med DB och med kompisen)
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-17 kl. 03:08.
Citera
2014-01-17, 03:07
Medlem
[quote=SanLiTun|47082875]
Citat:

Nja. Brodern och kompisen satt till kl 5. KJ drog efter 30-60 min (läs de andra förhören med DB och med kompisen)

okej. jag läste fel, tolkade det som att KJ var med till 05.

Jag har lyssnat på förhören med KJ, AN och MB.

Men finns det fler ljudfiler med KJ från själva rättegången?
Citera
2014-01-17, 03:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt min bok "triggar" det mer MB än KJ. Han hade mest att vinna.

Att KJ skulle agera utifrån att MB var en rival, den tanken tänkte han aldrig.

Enligt mig.

EDIT. KJ visste att han inte fanns på "spelplanen" alls.

KJ är inte den svartsjuka typen - han drevs av annat i det här, och MB kan omöjligen ha blivit svartsjuk på tönten KJ om han visste vem och hur KJ är. Och det visste han, inte minst genom det VB berättat för honom. VB kan både ha provocerat och hotat sin kk och tillika karatetränare som hon kände sig både fysiskt och känslomässigt dragen till. Kanske använde hon en kombination av kvinnlig list och hot för att få det hon ville, väl medveten var MB:s svaga punkter satt, bland annat sex på hans villkor, en inte oväsentlig faktor för den som beskrivs som häradsbetäckare. Beroende som han ville bli kvitt - men inte kunde. Jag tror att MB kände sig ha kommit till vägs ände och medel att ta VB av banan var att göra precis som han hotat med i ett annat sammanhang aktualiserades: "jag dödar den som hotar min familj, eller ser till att någon annan gör det" Det ligger mycket i det uttalandet/hotet och kan rent av vara pudelns kärna beträffande vad som hände Vatchareeya när Bergs fördämning brast. Det fatala misstag jag tror Vatchareeya gjorde var att inte ta MB:s hot på fullt allvar, dom knullade ju. Det straffade sig.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-17 kl. 03:26.
Citera
2014-01-17, 03:15
Medlem
Citat:

okej. jag läste fel, tolkade det som att KJ var med till 05.

Jag har lyssnat på förhören med KJ, AN och MB.

Men finns det fler ljudfiler med KJ från själva rättegången?

Ljudfiler finns här!

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-01-17, 03:19
Medlem
Citat:
Ljudfiler finns här!

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Ok det är de som jag har lyssnat på många gånger- men ska lyssna en gång till bara för att dubbelkolla några saker. Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in