2013-05-21, 11:40
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Tror mycket på karatetränaren och han fru . Har läst tråden och det har ju varit folk här inne och försvarat de här personerna. Vad säger att det inte är dom själva? Fruns uttalanden på facebook är ju så jävla sinnessjukt det bara kan bli. Måste vara fullproppad med hat och ondska.

Vore märkligt trevlig och ärlig och lär ut att inte använda våld.
Och om hans fru vore inblandad, så skulle hon knappast uttala sig så korkat på fb.
Ni är nog inne på helt fel spår.
Citera
Medlem
Är det här KJ? http://sprend.com/download.htm?C=f6d07f4e7afe4920b4aa82c273757dbd Har inte förstått hur han kan vara inblandat. Skriv gärna och förtydliga detta.
Citera
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
FYI för Cinnabar har bara ett mord i modern tid skett i Boden. Och det var av en dansk man.

Nja, det var väl ett par år sedan som det skedde ett mord i en lägenhet. Har för mig att det handlade om missbrukare. Sedan så var det ju någon tokpelle som klappade ihjäl frun och svärföräldrarna också om jag inte missminner mig. Fick rikstäckande uppmärksamhet. Det har skett fler mord sedan det taximord 1957 du åsyftar.
Citera
2013-05-21, 11:42
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
När staden är omringad av skjutbanor för det militära, så är det väl inte så konstigt att man inte reagerar på skott
Finns inget vackrare än att höra ljudet av en kulspruta i fjärran

Haha, ja nu när du beskriver det så. Men om du nu bor där, kan du tänka dig att det utvecklats en knepig kultur med kass människosyn?
Citera
2013-05-21, 11:42
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
FYI för Cinnabar har bara ett mord i modern tid skett i Boden. Och det var av en dansk man.

1990 mördades en psykläkare på Kungsgatan, men det är ju som sagt några år sedan.
https://www.flashback.org/t918893
Citera
2013-05-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Nja, det var väl ett par år sedan som det skedde ett mord i en lägenhet. Har för mig att det handlade om missbrukare. Sedan så var det ju någon tokpelle som klappade ihjäl frun och svärföräldrarna också om jag inte missminner mig. Fick rikstäckande uppmärksamhet. Det har skett fler mord sedan det taximord 1957 du åsyftar.

Det hade jag helt glömt bort, men känner inte igen det andra. Iallafall är mordstatistiken inte skyhög direkt.
Citera
2013-05-21, 11:44
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Haha, ja nu när du beskriver det så. Men om du nu bor där, kan du tänka dig att det utvecklats en knepig kultur med kass människosyn?

Nej.
Citera
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokademakaroner
MB sitter ju fan i rullstol... hur ska han ha kunnat mörda någon?

Ehh. Nej det gör han inte, om han inte skadat sig nyligen.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Är det nån som tror att vi får veta mer på presskonferensen än vad vi redan fått veta?
Jag tycker att VI borde få vara med och ställa frågor där..
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokademakaroner
MB sitter ju fan i rullstol... hur ska han ha kunnat mörda någon?

Du blandar ihop, inte den killen, utan karatetränaren MB.
Citera
Medlem
Presskonferansen kommer sändas på lokala 24Norrbotten.
Kan även följas på nätet, startar 11.55:

http://www.kuriren.nu/24norrbotten/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s
Citera
2013-05-21, 11:45
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Tror mycket på karatetränaren och han fru . Har läst tråden och det har ju varit folk här inne och försvarat de här personerna. Vad säger att det inte är dom själva? Fruns uttalanden på facebook är ju så jävla sinnessjukt det bara kan bli. Måste vara fullproppad med hat och ondska.

Nu vet jag inte bakgrunden till hur bråket har startat men visst har det nämnts nåt om att den försvunna haft sex med mannen? Var mannen otrogen med VB eller hur var det? Jag vet ju själv hur jag skulle reagera om någon hade sex med min fru, jag hade inte lagt en tår om den jäveln berövades livet... även om det förstås inte hade gjort mig glad eller helt oberörd. Jag försvarar inte frun, jag menar bara att frun KANSKE inte riktigt menade vad hon sa vid tidpunkten för kommentarerna. Ibland tänker vi irrationellt när vi är som mest förbannade.

Dessutom tror jag att hon inte skulle uttryckt sig så om hon varit inblandad i flickans försvinnande och framförallt inte hennes död. Att hon är oberörd är en annan sak. Men så dum kan hon väl inte vara att hon gör sig själv till huvudmisstänkt redan innan VB är hittad om hon nu är inblandad.

Som sagt tragiskt fall och även om fyndets identitet ännu är obekräftad kan man nog med säkerhet säga att det är VB... fyfan för anhöriga att få höra dessa nyheter. Omständigheterna gör det ju ännu värre. Stackars flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in