2013-05-20, 21:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
Hej i tråden.. Har inte gjort måna inlägg i denna, men följt den från dag ett.

Några reflektioner från mig, utan att lägga några värderingar i akrobatens synska vän:

Den första jag tänkte på när jag läste om kompisen med svart hår var "kusinen" NuB3lle, och frun som "inte var orolig" skulle isf va mamma F@nta. Det kan ju faktiskt va så att VB och "pappa J@nn3" kärat ner sig i varandra? J@nn3s och F@ntas relation kanske inte var bra (ej bekräftade gifta på fb, eller ens vänner? bl.a) de kan ha varit ett "arrangerat" äktenskap t.ex.

Man ser te.x inte F@nta på några av bilderna från resan till Thailand som VB har på sin FB?

Finns säkert det som talar emot detta också, men det var bara det första jag tänkte på när jag läste aktobatens inlägg.

Kan du posta bilderna? Jag har läst i en tråd om en knepig relation far-dotter som slutade med att dottern dödade sin far, högg honom med kniv efter en dejt (?!) i en bar på södermalm. Vad som slog mig var att deras semesterbilder var väldigt annorlunda. Med på resan var mor, far och dotter. Fadern fotograferar, men bara dottern. Frun syns bara till på en bild och då i bakgrunden. Bilderna fadern tog på sin dotter påminde mer om de bilder en förälskad kille tar på sin tjej, det var många, många närbilder. Dottern var skum, alltid svartklädd, och umgicks bara med sin far, och dennes vänner. Bara av att titta på bilderna förstod man att något var väldigt fel.
Citera
2013-05-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här börjar bli både sanslöst och pinsamt när ni nu ska granska alla lärare i Boden på grund av en siares uttalanden.

Det finns ingen som helst grund för att hon överhuvudtaget skulle vara i livet, det är även konstaterat av polis. Att hon skulle sitta och mysa med någon gammal och gift lärare i någon stuga är ju helt uppåt väggarna, hör ni inte själva hur idiotiskt det låter.

En siares uttalande är inte en teori då det uttalandet saknar förankring i de händelser som föregick hennes försvinnande, det är rena gissningar.

Att Rikskrim nu är inkopplat talar för att polisen anser att det sannolikt ligger ett brott bakom hennes försvinnande. Hade den misstanken inte funnits så hade Rikskrim aldrig blivit inblandade.

Det är bättre att skapa en tråd under konspirationsforumet där man kan diskutera spåren som siare ger och försöka hålla denna viktiga tråd med fakta och teorier som har någon stöd i verkligheten.

Vadå viktigt fakta ?
Finns Flashback till för att lösa brott ?

Teorin baserat på sierskor är väl lika mkt en teori som nån annan teori här.. Kort sagt att hon håller sig borta frivilligt.

Bara för att man nämner ett pip om en spåkärring så är det helt uppåt väggarna ?
Citera
2013-05-20, 21:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad håller du på med??? Vem har påstått det????????????????
Jag skulle kunna anmäla ditt inlägg för spridande av vilseledande uppgifter, men jag avstår. Hur mår du? kan man fråga sig, med fog.

Du är inte riktig när du skriver om hasch, knulla äldre män med mera.

VB var och är en romantisk tjej, duktig i skolan, eventuellt mobbad till döds på grund av låg självkänsla som utvecklats till eventuell depression. Att det finns mobbade i tråden är jag säker på nu, då de försöker "ge igen" för oförrätter nätledes. Sök hjälp för era tidigare upplevelser, ta det inte i tråden eller på flashback!

Om du har en issue och bor utomlands för att du röker på (???) kan jag inte hjälpa dig. Ha kul i Holland med din penningpåse. Herregud! Jag tror att du rökt på innan du skrev ditt inlägg, sjukt! Ja, jag har skrivit i andra trådar att droger är fel, och att man inte ska röka cannabis, men vad har det med VB att göra?????? Och vem har påstått att hon knullade äldre män????? Ta nu alla dina alteregon och sök hjälp. Sprid inte lögner! Smutskasta inte någon i tråden fortsättningsvis.

Och du, det stavas aspergers. Lär dig det en gång för alla!
Så här ligger det till: VB har troligen inte detta, efter att hennes klasskamrat berättat lite om henne. Att jag ställer frågor om hennes person är för att just kunna klargöra vad allt handlar om. Hade hon ett handikapp och blev mobbad på grund av det, eller blev hon mobbad av tusen andra skäl och utvecklade låg självkänsla som kan vantolkas för andra saker, exempelvis klängighet och bekräftelsebehov. VB spred värme, fick is tillbaka!

VB blev troligen söndermobbad, söndermobbad. Hör du det, och ni andra! Sitta med näsan i en bok hela högstadiet ensam (enligt klasskompisen), i gymnasiet fortsätter mobbingen (folk luktar sig till låg självkänsla!) och när hon är försvunnen blir hon kallad kackerlacka, av en mor till till en kompis! En vuxen, som borde veta bättre! VB ligger troligen drunknad i älven, tack vare mobbing och utstötning i åratal! Ta det till er någon gång!

Hon sökte stöd och trygghet hos äldre män! Och så skriver Pastakrydda att jag påstått att hon knullade äldre män! Pastakrydda gör sig skyldig till grovt påhopp, grovt spridande av lögner och det var nog det värsta jag tagit del av på Flashback so far. Att en knarkliberal ger sig in i denna ömkansvärda tråd med det motivet. Groteskt! Sjukt. Fult. Otroligt!

Herregud, tagga ner lite lilla vän. Du har kommit med så många teorier att man blir mörkrädd. Jag håller med om att kvinnan som skriver "kackerlacka" osv beter sig helt galet. Men det säger ju mer om henne än om VB, eller hur? Jag skrev även att du kan beta av en teori i taget. Eller vi alla för den delen. Det blir så rörigt när det kommer upp olika teorier och vissa delar har blivit trådsanningar.

Jag efterlyste en källa på att VB var mobbad i nutid. Att du upplever henne som mobbad betyder inte att det är sanningen.

Jag har följt dina inlägg i andra trådar med, och tidigt i denna tråd skrev du att VB visade ett klart tecken på Aspberger på en grund som är helt löjeväckande. DET är att sprida desinformation.

Vidare varken röker jag på eller bor i Holland, om det nu angår dig eller någon annan.

Och nej,, det stavas ASPBERGER. Lär dig det DU.

Var/är VB romantiskt lagd? Var hittar du det någonstans?

Och vem smutskastar vem här egentligen?

Ska vi återgå till ämnet nu?
Citera
2013-05-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vadå viktigt fakta ?

Teorin baserat på sierskor är väl lika mkt en teori som nån annan teori här.. Kort sagt att hon håller sig borta frivilligt.

Bara för att man nämner ett pip om en spåkärring så är det helt uppåt väggarna ?

Och kan du SNÄLLA nämna nån teori som är förankrad med sk verkligheten i detta fall !? VI VET JU INGET NÅN AV OSS. Så alla spekulationer är DE FACTO teorier tills motsats, bevis framlägges
Citera
2013-05-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Det var intressant information! Varifrån kommer den? Var var hon då?

Karate kretsar
Citera
2013-05-20, 21:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Det här börjar bli både sanslöst och pinsamt när ni nu ska granska alla lärare i Boden på grund av en siares uttalanden.

Det finns ingen som helst grund för att hon överhuvudtaget skulle vara i livet, det är även konstaterat av polis. Att hon skulle sitta och mysa med någon gammal och gift lärare i någon stuga är ju helt uppåt väggarna, hör ni inte själva hur idiotiskt det låter.

En siares uttalande är inte en teori då det uttalandet saknar förankring i de händelser som föregick hennes försvinnande, det är rena gissningar.

Att Rikskrim nu är inkopplat talar för att polisen anser att det sannolikt ligger ett brott bakom hennes försvinnande. Hade den misstanken inte funnits så hade Rikskrim aldrig blivit inblandade.

Det är bättre att skapa en tråd under konspirationsforumet där man kan diskutera spåren som siare ger och försöka hålla denna viktiga tråd med fakta och teorier som har någon stöd i verkligheten.
I fredagens "Blåljus" sa FUL att det inte finns nåt som tyder på ett frivilligt försvinnande.

Stugteorin är ju bara en helgardering från en spågumma/spågubbe. Om hon är i livet så är chansen stor att hon är/har varit i ett hus.
Citera
2013-05-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Var var hon då? Det är ett rykte som florerat, men är det sant?

Inte 100 % inte av mig iaf.. Via karatekretsar
Citera
2013-05-20, 21:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vadå viktigt fakta ?

Siare har aldrig någonsin bidragit till att något brott som diskuterats på Flashback har blivit löst. Tvärtom har det ställt till mycket oreda i trådarna i stället.

Ta bara exempelet att någon sett VB tillsammans med två killar i en stuga vid älven, det är många som trodde att hon setts där av någon, vilket genombrott det hade varit. Men nu var det någon som satt på kammaren och hade en syn.

En teori är alltid förankrad i någon form av fakta. Inre syner och drömmar är inte en teori, det är något helt annat och hör hemma under paranormala fenomen.
Citera
2013-05-20, 21:28
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Inte 100 % inte av mig iaf.. Via karatekretsar

Då tycker jag att du ska kolla upp om det stämmer och be om fakta, om någon medvetet sprider lögner om VB kan det tjäna ett syfte. Kolla om det finns någon som gör det...
Citera
Medlem
J-ssons avatar
Efter några dagars vila och frånvaro, så jag jag fortfarande starkt på att hon kastat in veven och hoppat i älven. Ingen verkar veta någonting, och inget vittne kan ge en "säker" lösning. Tror det blir svårt att hitta henne..
Citera
Medlem
Citat:
Siare har aldrig någonsin bidragit till att något brott som diskuterats på Flashback har blivit löst. Tvärtom har det ställt till mycket oreda i trådarna i stället.

Ta bara exempelet att någon sett VB tillsammans med två killar i en stuga vid älven, det är många som trodde att hon setts där av någon, vilket genombrott det hade varit. Men nu var det någon som satt på kammaren och hade en syn.

En teori är alltid förankrad i någon form av fakta. Inre syner och drömmar är inte en teori, det är något helt annat och hör hemma under paranormala fenomen.

Anser du ja. Din åsikt, inte heller fakta
Citera
Medlem
Citat:

Håller fullständigt med, att en siare får fart i tråden av diverse troll och nya personer misstänks och pekas ut visar bara på att man sett för mycket Twin Peak.

Akrobaten hade istället kunna ge hundringen till de kringfarande utländska "dövstumma" som svärmar över landet, för tror man på en sierska så är nivån densamma att tror dessa bedragare är "dövstumma".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in