Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Är det vanligt att försvarsmakten i dagsläget avslår sökanden till militärtjänst? Någon som vet? Borde väl finnas statistik över sådant. Det känns som att det måste ha varit något utav det extra ordinära som fick dem att neka honom.
För min egen del så vet jag ett par tokiga jävlar som beviljats militärtjänstgöring fast de inte har någonting där att göra.
Det får mig att undra hur pass noggranna deras undersökningar verkligen är? Någon som vet mer om detta? Vad ställer de får typ av frågor o.s.v.
Mycket vanligt, det är en minoritet som faktiskt blir antagna.
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
någon i hans bekantskapskrets hade hört honom säga att han ville veta hur det kändes att döda någon. Jag tror inte att han var fullt så ointelligent som folk tror. Tror att han länge tänkt på att göra det här, nånstans i bakhuvudet och när det uppstod konflikt så "passade han på"....en stundens ingivelse. SÅ en kombination av planering och impuls tror jag på. Men kan också vara mer planerat än vad som förefaller, kan vara fler inblandade. Det tror jag också på.
Eller så har någon i hans bekantskapskrätts hört honom säga "Undra hur det skulle kännas att döda någon" eller "Hur känns det för folk som har dödat någon" i en filosofisk diskussion runt detta ämne.
Vad en bekants bekant har hört, för länge sedan, är inte särskilt relevant i detta fall, särskilt då det uppkommit efter att han misstänks för ett brott, då kan det han sagt förändras ganska fort.
Därför jag inte lägger så mycket vikt i de "kvinnoskrik" som hörts, dels för att det uppkommit först 3 veckor efteråt, vilket gör det svårt för vittnen att veta exakt när och dels för att dessa skrik hördes under en period då Sverige spelade i ishockey VM.