Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det är också så att en person som har Asperger kan lida av andra psykiska åkommor samtidigt och det förvärrar situationen. Någon jämförde det här med killen som dödade sina syskon och styvpappa för några år sedan, för han hade Aspergers, men vad man inte skrivit om i media är att han vid tillfälle också var svårt psykotisk. Han var ett vårdpaket utan verklighetsförankring länge och kanske är det fortfarande. Nu säger jag inte att KL är psykotisk då hade han väl varit inlagd på psyk, men han kan ju ha diverse personlighetsstörningar utöver Asperger.
Det jag tycker var intressant var att någon skrev att Aspergare inte ljuger, så jag hopas därför att han är Aspbergare och att det här med sanningsenlighet är ett generellt drag hos dem, även i sådana här situationer.
Precis, bra att du nyanserar för dårarna som nu uppsöker tråden med sin osorterade, paranoida rädsla för människor med handikapp. Tror att de här räddhågsna är farligare än folk med handikapp. Om personer med as varit farliga, hade man låst in dem. Så är inte fallet. De behöver stöd, det är därför man behöver en diagnos, för att samhällets hjälp ska bli tillgänglig.
Tror att sådana som Money22 orsakar stor skada med sin hysteri.
Det bästa vore om det inte var något stigma att berätta om det här handikappet, för då skulle folk med as få mer förståelse, och problemen minska. Läste en artikel nyligen om en tjej som faktiskt berättade, och fick allas stöd, en solskenshistoria. Givetvis har alla olika förutsättningar, olika grader, olika varianter, det är väl bara de mest lättkränkta som inbillar sig något annat...
Har hört att KJ jobbade som vaktmästare, stämmer det?