2013-05-24, 14:34
Medlem
lilltoes avatar
Hittade det här när jag gogoglade på Ki*ba:

Väderkvarnshöjden Boden 12/8
av Gen*cide » 1 augusti 2012, 23:15

Då tänkte jag bjuda in till spel i Boden. Vi har ju lyckats införskaffa nytt fint område!

Spelet äger plats på Väderkvarnshöjden i Boden, strax ovanför aldersjön.

http://goo.gl/maps/aFm9

Kolla länken.

Två olika lag, öken och skog (som vanligt)

Samling 11:30

Spelet startar klockan 12:00, då marscherar vi ut i strid så att säga.

Väderkvarnshöjden, kanske något att utforska.

Gen*cide = Ki*ba
Citera
2013-05-24, 14:34
Medlem
Var kan GM ha placerat händer och eventuellt armar? Varför placerades inte de i huset/gropen eller i närheten av den platsen? (man har sökt av hela det området som berör huset och gropen och man har även tagit bort avspärningen enligt kuriren.nu). För övrigt är placerandet av kroppsdelarna väldigt märkligt. Vem fan placerar ut kroppsdelar lite "random" i skogen 700 m(?) från platsen hon befann sig på sist... Antingen någon riktigt psyksjuk person som ville att andra skulle få syn på detta eller en person med mycket lågt intellekt.

Varför brändes till exempel inte kroppen mitt ute i de norrländska skogarna? Dessutom är väl inte styckning vanligt förekommande? har för mig att jag läste någonstans att det i Sverige sker 1-2 gånger per år i snitt. I de flesta mordfallen brukar man väl bara göra sig av med kroppen som den är eller har jag fel? Förstå hur extremt stark mentalt man måste vara för att kunna såga av ett huvud på en människa. Jag vill spy bara av att rensa fisk.

Skulle vara intressant att höra vad ni andra tror.
Citera
2013-05-24, 14:38
Medlem
Sockerarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Länk

På PK i morse så sade man att man tidigaste skulle kunna få en fastställd identitet imorgon. Det verkar lite snurrigt där borta.
Citera
2013-05-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Lust att visa bilden så man kan se om den dykt upp tidigare i tråden?

Jag tror den finns lite tidigare i tråden. När jag såg bilden på kompisens fb var KJ:s sida redan nerstängd. Han sitter på huk bredvid hunden. Väldigt tydlig och klar bild på både honom och hunden.
Kompisen har för övrigt tagit bort bilden nu.

Gissar dock att han är skyldig oavsett om han även är hundmördare eller inte.
Citera
2013-05-24, 14:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det är också så att en person som har Asperger kan lida av andra psykiska åkommor samtidigt och det förvärrar situationen. Någon jämförde det här med killen som dödade sina syskon och styvpappa för några år sedan, för han hade Aspergers, men vad man inte skrivit om i media är att han vid tillfälle också var svårt psykotisk. Han var ett vårdpaket utan verklighetsförankring länge och kanske är det fortfarande. Nu säger jag inte att KL är psykotisk då hade han väl varit inlagd på psyk, men han kan ju ha diverse personlighetsstörningar utöver Asperger.

Det jag tycker var intressant var att någon skrev att Aspergare inte ljuger, så jag hopas därför att han är Aspbergare och att det här med sanningsenlighet är ett generellt drag hos dem, även i sådana här situationer.

Precis, bra att du nyanserar för dårarna som nu uppsöker tråden med sin osorterade, paranoida rädsla för människor med handikapp. Tror att de här räddhågsna är farligare än folk med handikapp. Om personer med as varit farliga, hade man låst in dem. Så är inte fallet. De behöver stöd, det är därför man behöver en diagnos, för att samhällets hjälp ska bli tillgänglig.

Tror att sådana som Money22 orsakar stor skada med sin hysteri.

Det bästa vore om det inte var något stigma att berätta om det här handikappet, för då skulle folk med as få mer förståelse, och problemen minska. Läste en artikel nyligen om en tjej som faktiskt berättade, och fick allas stöd, en solskenshistoria. Givetvis har alla olika förutsättningar, olika grader, olika varianter, det är väl bara de mest lättkränkta som inbillar sig något annat...

Har hört att KJ jobbade som vaktmästare, stämmer det?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-24 kl. 14:47.
Citera
2013-05-24, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe

Då tänkte jag bjuda in till spel i Boden. Vi har ju lyckats införskaffa nytt fint område!

Kolla länken.

Gen*cide = Ki*ba

Det säger du? Så du menar att han sitter och skriver från polishuset?
Han har postat i dag 10:32...
Citera
2013-05-24, 14:40
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Tjejen kan ha försvarat sig genom att riva/klösa som en katt. GM har med tanke på eventuellt avlämnat hud avskrap från honom under hennes naglar vidtagit extra försiktighetsåtgärder. Torson var tänkt att eldas på FP2, men händerna på annat håll långt bort från FP2.

En teori utgående från att GM är begåvad i det han sysslar med.

Om det är så att händerna är avlägsnade och finns på en helt annan plats, så håller jag med dig att det måste finnas en hel del DNA under naglarna.

Då bör det ju också finnas märken på hans kropp? Någon som vet hur länge det kan tänkas ta innan sådana sår läker? Givetvis kan det variera från person till person, men om vi talar om en frisk ung person. Lär ha hunnit läka tills nu va? Och om de har läkt kan man se om de gjort det nyligen? Ärr vet jag iaf blir ljusare med tiden.

Kanske inte begåvad, men inte alltför dum heller.
Citera
2013-05-24, 14:41
Bannlyst
Här diskuteras Kibba på Airsoft-forum:
http://www.airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=14926&p=97537#p97537

Kanske dyker upp kompisuppgifter.
Citera
2013-05-24, 14:44
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det säger du? Så du menar att han sitter och skriver från polishuset?
Han har postat i dag 10:32...

Hoppsan! En öm tå.

Användarnamnet dök upp ett flertal ggr, även utan gruppkonstellationer, så jag TÄNKTE att det måste vara han. Sorry!

Men Väderkvarnshöjden kan vara intressant.
Citera
2013-05-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
OT men hur många med aspergers känner du? Funderar på det fetade i texten, att det "verkar vanligt" att personer med aspergers skulle vara lättkränkta.

Önskar att vi kan droppa diskussionerna om asperger, för oss som känner personer som är diagnostiserade med asperger så känns det mesta av det som foliehattarna i den här tråden skriver totalt främmande.
Håller helt med. Om ngn dock skulle vara intresserad och har funderingar och inte bara antaganden kan jag ställa upp och svara på frågor. Och ja jag har efarenhet och utbildning för det och har inte bara läst allt på Wikipedia.
Citera
2013-05-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe

Kolla länken.

Gen*cide = Ki*ba

Nej, det är inte Kib*a. G skriver på deras forum om hur han har blivit intervjuad i tidningar pga att han har träffat gm.
Citera
2013-05-24, 14:47
Medlem
Kroppsdelarna är identifierade.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16839355.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in