2013-05-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om KJ visar sig vara oskyldig, vilket jag tror at han mycket väl kan vara, så är detta en av mina teorier.
Det är helt OK om du tycker at detta är "far out", jag förstår det mycket väl, men ibland överträffar verkligheten fantasin.
Jag har researched mordfall i USA igennom ca 12 år, och i USA skulle denna teorien absolut inte anses för "far out".
Jag vet att detta er Sverige, MEN vad dom gör i USA kommer, på ett eller annat tidspunkt, till oss här i norden och vem vet, kanske detta är det fallet?

Fakta (enligt Facebook vennina till VB):

VB skriver på sin Facebook att hon har en "beundrare" som Hon inte gillar.
Hon säger till "beundraren" att hon inte är intresserad av honom.
Men "beundraren" ger inte upp.

VB hadde också, flera gånger, innrapporterat till polisen att hon kände sig hotad på något sätt, visst några månader innan hon försvann.
Vi vet inte med säkerhet vem hon kände sig hotad av?

Teori:
"Beundraren" är i verkligen en stalker.
Stalkern tänder på våld.
S ser våld porr och spela extrema våldsspel på nätet.
S har i längre tid, kanske flera år, fantiserat om våld, sexuellt våld, möjligen även kropps styckning.
S har förmodligen våldtäkt på sitt samvete, men har aldrig fångats.
Han hittar VB, antigen via webben / Facebook, eller någonstans i Boden / Luleå-området.
Han bestämmer sig för att det är VB som skall vara hans offer, att det är hon han skall förvärkliga sin fantasi med.
S Stalker VB igennom en viss tid och får information om hennes dagliga liv.
Kontaktar henne också i´verkligheten, i hemlighet och under falskt namn.
S lägger en plan som inkluderar att han måste ordna det så att en annan person blir misstänkt.
S blir medveten om VB: s förbindelser med KJ.
S researcher KJ, t.ex. på FB (kanske han är vän med KJ på FB under falskt namn? Han kanske låtsas att vara paintball kille?) Och tar reda på var KJ rör sig t.ex. när han spelar paintball i skogen upp nära fortet och den gula huset.
S bestämmer sig för att kidnappa VB i forbinndelse med hennes besök hos KJ.
S kidnappar VB när hon lämnar KJ's lägenhet, tar henne till fortet eller en av de bunkrar i närheten och realiserar sin grymma fantasi, inklusive kropps styckningen.
Sen plaserar S några mindre kroppsdelar i det gula huset, och torsoen och huvudet lite längre in i skogen eftersom toroen och huvudet är för tungt att bära upp genom fönstret i det gula huset.
De återstående kroppsdelar, som ännu inte har hittats, har han efterlämnat och möjligtvis poserat på stycknings/ mordplatsen.
Han är nu stolt och nøjd över att hela hans plan har lyckats.
Han realiserade sin fantasi och en annan oskyldig mann sitter i häket mistänkt för det fruktansvärdiga mord S har begått .

On another note;

Den silver färgade bil som blev annoncerad stulen i Luleå den den 19 Maj och därefter, i samma dygn, annoncerad hittad utbränd var en :

silver färgad Mercedes c 240 .

Den personen som ägde denna bil, personens initialer är PM, annoncerade sin bil stulen/bränd på sin FB den 19 Maj.
PM är FB venn med en av VB's FB venner, initialer DB, en karate kille, som postade på VB's FB den 4 Maj.
PM är fråm Boden och gick på samma skola som VB i Boden, Björknäsgymnasiet, PM är venner med 8 personer från det gymnasiumet.
PM är desutom FB venn med 8 personer som studerar på Luleå Tekniska Universitetet, samma ställe som VB studerade.

Ja jag vill veta mer om PM nåt skumt kan det vara med bilen, undanröjda spår?
Citera
2013-05-25, 00:22
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
visst låter det omoget med krigslekar och militärkläder.men många AS har specialintressen ex flygplanstyper,tåg och tidtabeller etc.
JKs specialintresse kanske är krigslekar och vapen?

Jag uppfattar inte dessa (allra oftast killar då AS hos tjejer brukar visa sig på andra sätt) som enstöringar utan tvärtom har de kompisar inom sitt speciella gebit. Klasskompisar kan se dem som ensamma då specialintressekamraterna kanske går på andra skolor osv. Nämnde Ragnar var en poppis tonårskille, hans stora grej var aktieaffärer (!) men han tränade också mycket och hade gympolare. Den unge Vollsjömördaren saknade inte heller kompisar. Du kan ha många vänner och vara populär bland dessa - utan att för den skulle uppfattas som det minsta social av resten av omgivningen, utanför gruppen.
Citera
2013-05-25, 00:23
Bannlyst
Jag sätter en hela vargtass på att KJ viker ned sig under helgen. Nån som sätter emot?
Citera
2013-05-25, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det något vettigare? Vad skulle det i så fall vara, studera kanske?

KJ är störd, och det säger jag inte för att nedvärdera, det är fakta i min värld. Hans exceptionella vapen och militärintresse samt uppträdande är ett tydligt tecken på att han inte har alla hönsen på samma pinne, socialt handikappad, och det har troligen bidragit till att hamnat i den situation han nu befinner sig i.

kan du bevisa att han har "excptionella intressen för vapen och militärintresse" källa?

att han är nörd och gillar airsoft är inte samma sak, potatisskalle!
Citera
2013-05-25, 00:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
VB försvann från KJs fejja efter hon försvann den 4:e om jag förstått det rätt. Vilket känns märkligt om han är oskyldig. Men nu har ju hela KJs fejja lagts ner, så man vet ju inte vad som hände/r men hans kompisar.

Kan det vara i samband med att mamman var inne och pillade i VBs konto?
Citera
2013-05-25, 00:24
Medlem
Woolyhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
VB försvann från KJs fejja efter hon försvann den 4:e om jag förstått det rätt. Vilket känns märkligt om han är oskyldig. Men nu har ju hela KJs fejja lagts ner, så man vet ju inte vad som hände/r men hans kompisar.

Minus på kontot för KJ med andra ord, behöver inte betyda att han har gjort det, men han vet garanterat att något illa har hänt..
Citera
2013-05-25, 00:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Jag uppfattar inte dessa (allra oftast killar då AS hos tjejer brukar visa sig på andra sätt) som enstöringar utan tvärtom har de kompisar inom sitt speciella gebit. Klasskompisar kan se dem som ensamma då specialintressekamraterna kanske går på andra skolor osv. Nämnde Ragnar var en poppis tonårskille, hans stora grej var aktieaffärer (!) men han tränade också mycket och hade gympolare. Den unge Vollsjömördaren saknade inte heller kompisar. Du kan ha många vänner och vara populär bland dessa - utan att för den skulle uppfattas som det minsta social av resten av omgivningen, utanför gruppen.

Precis, det har jag sett. De söker sig till varandra.
Citera
2013-05-25, 00:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Det var väntat

Polisen lägger ut villospår?
Citera
2013-05-25, 00:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Du vet att det är ett styckmord vi snackar om? Skulle vilja påstå att det vore ett under om de inte hittade blodspår hos GM.

Noep man hittade inget i Örebrofallet utan i det sista skedet i fallet bröt man upp golvet där låg blod.
Och sen kom SKL analysen med DNA osv på dumpningspaketen.

Så det är inte i sig konstigt inte ännu i alla fall. Det tar tid med tekniken så som tex SKL.
Däremot ska man ha något på fynden, men vad vet man inte än.
Citera
2013-05-25, 00:27
Medlem
Citat:
Utan normalbegåvade soldater ur Försvarsmakten, flera förbandstyper, hade inte torson hittats, Polisen sökte av området i ungefär ett halvt dygn utan att hitta något, personal ur försvarets förband hittade kroppsdelar som polisen inte hittade.

Utan det här forumet hade inte den där indianhövdingen från MPS haft något att stoltsera med i media, helt övertygad om det.

MPS består över tid troligen av ett tvärsnitt av svenska folket, snickare, nagelfilare, poliser, hysteriska klimakteriekärringar med blodtörstande knähundar samt troliga styckmördare. Dock är min bestämda uppfattning att i det här fallet och i många andra hade MPS inte rönt framgång utan information utanför sin egen organisation, särskilt inte i det här fallet.

Hade MPS slutledningsförmåga varit av samma kaliber som flashbackdetektivernas så hade kroppsdelarna hittats cirka en vecka tidigare än vad som är fallet. Att gå på magkänsla och intuition är i mitt tycke av samma kaliber som klärvoajans, det är inget dåligt betyg.

Det var OY som nämnde Gammelängsfortet först (sen var det väl nedanför Mjösjöfortet fynden gjordes men de ligger ju så nära varandra att det är svårt att veta om man inte bor här) men bara en stund tidigare hade samma användare dissat alla platser som var sådana där många människor rörde på sig.

Citat:
Fick tips om Gammelängsfortet, där skjuts det tydligen med soft air gun, källan säger att hen hittat kulor där. Så har man inget annat för sig kan det vara ett uppslag.

https://www.flashback.org/sp43406044
Citat:
Om jag skulle ut och leta efter VB hade jag valt ett något mindre objekt, behöver inte vara bergrum och bunkrar, räcker med löpgravar, skyddsgropar, mindre byggnader och hinder, typ. Och det skall ligga ödsligt till, ingen genomfartstrafik, inget rekreationsområde, sällan besökt av friluftsmänniskor. Finns det någon sådan anläggning tror jag att det är en idé att kolla där först och främst.

Gammelängsfortet/Mjösjöfortet med tillhörande berg nedanför ligger inte direkt avsides, bara några 100-tals meter från ett bostadsområde, det går att fara genom området med bil och många bilar rör sig där men visst det är inte en allfartsled. Men när man motionerar där så är det mer än en bil som passerar. Det är ett rekreationsområde (motion, ridning, hundpromenader, geocaching) och friluftsmänniskor vistas där. Går även skoterleder igenom området på vintern.

Så med FB-logik borde FP vara uteslutet snarare än ett ställe som borde vara högprioriterat i söket. Inga av våra fortifikationer är direkt ödeplatser och ute på Södra Skjutfältet som är populärt SA-ställe rör sig en hel del militärer.

Sen så tror jag inte ett dugg på magkänsla/intuition utan mer på ett välriktat tips (om än då mer uppe i ett av forten snarare än nere vid vägen) annars hade de SMS:at och försökt få ihop en större skallgångskedja eftersom de ansåg att ca 10 var för få på helgen. Nu valde de att bara åka upp "innersta kretsen". Det kan ju också ha berott på FB-tråden att de insåg att KJ kanske är skyldig trots allt och inte kallat samman styrkorna för att slippa ha med honom igen.

Sen är det ju helt självklart att de inte skall vara med och söka något mer när man vet att det är kroppsdelar man letar.

Edit: stavfel
Citera
2013-05-25, 00:27
Medlem
Grymt nyfiken nu på vart mordet och styckningen egentligen ägde rum. Lägenheten, sommarstugan, bilen, skogen? Troligast är nog lägenheten ändå. I alla fall för mordet.
Citera
2013-05-25, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Noep man hittade inget i Örebrofallet utan i det sista skedet i fallet bröt man upp golvet där låg blod.
Och sen kom SKL analysen med DNA osv på dumpningspaketen.

Så det är inte i sig konstigt inte ännu i alla fall. Det tar tid med tekniken så som tex SKL.
Däremot ska man ha något på fynden, men vad vet man inte än.

Ja, man hittade såklart blod där.
GM där var bra mycket mer samlad och planerad än KJ verkar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in