2013-05-16, 23:25
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och det finns det inga som helst underlag på utan det ska väl ses som rena spekulationer.
Ja, det vet alla nu att det har skrivits i kommentarerna om du det nu ens är vederbörande.

Det finns det visst det. Karatetränarens fru har uttryckt i klara svenska ordalag sin avsky för den försvunna VB som du kunnat läsa i tråden. VB:s mamma har i sin tur uttryckligen sagt att denna kvinna är "elak".

Något tyder väl ändå detta på.
Citera
2013-05-16, 23:25
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det har framförts tidigare i tråden att föremålet för kärleken kan ha varit karatetränaren som är gift med den kvinna som kommit med förskräckliga kommentarer på MP:s Facebook kring hennes försvinnande och kallat VB för "kackerlacka" i en annan internetkommunikation.

Ja, jag har sett det, men jag är inte riktigt säker på att så är fallet (även om möjligen karatefrun tror det)...

Har fått uppfattningen att hon söker kärlek i fadersfigurer, och visst skulle det kunna vara tränaren som var föremålet för dikten, men om inte.....vem mer finns i hennes närhet som är omöjlig kärlek?

Vet inte hur länge hon tränat karate, men texten skrev hon för snart ett år sedan.
Citera
2013-05-16, 23:29
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Att K*bba skulle forslat bort VB i livlöst tillstånd anser jag osannolikt, då denne måste köra in bilen på gården och därmed väcker uppmärksamhet. Huset ligger med gaveln mot vägen.

Hallå där, är du vaken? Scenariot handlar om vad K*bba gjort i friluftsområdet där VB:s telefon varit uppkopplad.
Citera
2013-05-16, 23:30
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Ja, jag har sett det, men jag är inte riktigt säker på att så är fallet (även om möjligen karatefrun tror det)...

Har fått uppfattningen att hon söker kärlek i fadersfigurer, och visst skulle det kunna vara tränaren som var föremålet för dikten, men om inte.....vem mer finns i hennes närhet som är omöjlig kärlek?

Vet inte hur länge hon tränat karate, men texten skrev hon för snart ett år sedan.

På tråden har det framförts att hon är nybörjare i karate.
Citera
2013-05-16, 23:34
Medlem
Fick ett PM, vidarebefordrar det...det är allt.

Vem skyddar han?
Om det inte är X et som är skyldig så måste han ju täcka upp för någon annan mellan 16 och 21.
De flest verkar ju nu tro att hon dödades runt 1840 när telefonen skall ha befunnit sig uppe på berget. Varför skulle KJ skydda någon och vem är det han skyddar? Kan det ha något med kampsportsfamiljen att göra?
Citera
2013-05-16, 23:36
Medlem
slaskpacks avatar
...spekulerar vidare...

Angående de anmälningar hon gjort till polisen, så går mina tankar lite åt det hållet att det skulle kunna vara styvfadern hon anmält och att man hos dem avfärdat det som tonårsuppror?

Det är alldeles för tyst runt mamman och styvfadern....tror att det är dags att vända på dessa stenar nu och se vad som kryper fram.
Citera
2013-05-16, 23:38
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hur menar du nu?

Jo, jag menar - på ett ungefär - så här att på en liten ort som Boden där en tredjedel kör med hembränt, en tredjedel röker ganja och den återstående tredjedelen är normal så är den normala delen i minoritet och vågar inte säga sanningen.
Citera
2013-05-16, 23:43
Medlem
slaskpacks avatar
...fortsätter med egna funderingar...

Ljusen och blomman vid VB:s hyreshus, hårlocken i glasburken....thailändsk sätt att hedra en avliden?
Jag tror att mamman och styvfadern har en del att berätta....

Mamman kanske skyddar sin make på samma sätt som Bobby Äikäs mamma gjorde....vem vet?

Är det känt om dessa två har deltagit i sökningarna efter VB?
Om inte, ja då vet då jag vem jag ska sätta en slant på...
Senast redigerad av slaskpack 2013-05-16 kl. 23:46.
Citera
2013-05-16, 23:44
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Jo, jag menar - på ett ungefär - så här att på en liten ort som Boden där en tredjedel kör med hembränt, en tredjedel röker ganja och den återstående tredjedelen är normal så är den normala delen i minoritet och vågar inte säga sanningen.

Så liten ort är väl ändå inte Boden?
Det är ju ingen byhåla vi pratar om.
Citera
2013-05-16, 23:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det finns det visst det. Karatetränarens fru har uttryckt i klara svenska ordalag sin avsky för den försvunna VB som du kunnat läsa i tråden. VB:s mamma har i sin tur uttryckligen sagt att denna kvinna är "elak".

Något tyder väl ändå detta på.

Nej det finns inga underlag på rena gissningar om vem den försvunna kvinnan skulle vara kär i.
Polisen har inte verifierat uppgiften och den har ganska tunnsått med underlag, så ska man plantera något och påstå "det har det visst det" får man hosta upp lite fakta.
Just nu sitter du och pekar ut totalt oskyldiga människor som misstänkta det är ju helt galet.

Vet du vem som skrivit kommentarerna ? Har du bevis eller så.

Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Så liten ort är väl ändå inte Boden?
Det är ju ingen byhåla vi pratar om.
Beror på vad du jämför med.
Citera
2013-05-16, 23:48
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
...fortsätter med egna funderingar...

Ljusen och blomman vid VB:s hyreshus, hårlocken i glasburken....thailändsk sätt att hedra en avliden?
Jag tror att mamman och styvfadern har en del att berätta....

Mamman kanske skyddar sin make på samma sätt som Bobby Äikäs mamma gjorde....vem vet?

Vem placerade ut gravlyktan? Kan det har varit någon person som varit "elak"? Gravlyktan lär ha placerats ut på fel gavel av huset, i så fall för att den som gjorde det inte skulle ses av familjen?
Citera
2013-05-16, 23:48
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Beror på vad du jämför med.

Jämför med andra städer i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto