2013-05-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Skrev i trådens början om människor som tagit livet av sig, en helt vanlig dag. Exempelvis en tjej som fick hjälp av en kompis att köpa ett nytt köksbord, och timmar senare tar hon livet av sig. Totalt oväntat. Sök så ser du några tragiska exempel på det helt oväntade, och till synes ologiska.

Ja ingen blir gladare en en eventuell gärningsman om alla tror att det är självmord. Polisen jobbar åt andra hållet. Finns det inget som styrker självmord så utgår man från att det är mord.
I det här fallet finns det inget. Jag kan säkert tänka mig att det finns folk som inte visat några tecken innan, men det kanske ändå skiljer sig från det här fallet på andra sätt.
Du berättar om en tjej som köpte ett nytt köksbord och att ingen anade något innan, men hur vet man då att det var självmord?
Citera
2013-05-19, 18:38
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Klarar du bara av att fantisera ihop information och samtidigt så blundar du för fakta, eller?

Missade du intervjun med polisen och Efterlyst?

Jag vill bara att du svarar på frågan, gör det i stället.

Du uttrycker dig nu som en mobbare, det går att svara på andra sätt. Varför håller du på så här? Du har uttryckt dig grovt flera gånger nu, uppenbarligen har du ont i en tå och jag ber dig förklara vilken och varför så att vi kan återgå till en trevligare ton framöver.
Citera
2013-05-19, 18:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Det var en tuff fråga att besvara, han har ju varit agressiv i sina tonår men tror han växt upp någorlunda nu. Om jag minns rätt körde han in sin moped i en mellanstadieskolas flaggstång så den gick av när han var typ 15. En riktig bråkstake då, men har jättesvårt att se honom skada någon utöver paintball/softairgun-nivå nuförtiden. Han har varit aktiv medlem i UNF länge men han har köpt ut åt mina kompisar så jag vet inte hur hans inställning till alkohol är nu.

Okej, men det var ett ganska tydligt svar ändå.

Visste du svaret på min andra fråga, om vem hon hade polisanmält?
Citera
2013-05-19, 18:41
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Ja ingen blir gladare en en eventuell gärningsman om alla tror att det är självmord. Polisen jobbar åt andra hållet. Finns det inget som styrker självmord så utgår man från att det är mord.
I det här fallet finns det inget. Jag kan säkert tänka mig att det finns folk som inte visat några tecken innan, men det kanske ändå skiljer sig från det här fallet på andra sätt.
Du berättar om en tjej som köpte ett nytt köksbord och att ingen anade något innan, men hur vet man då att det var självmord?

Även om polisen tycker att det är en brottsutredning, kan man inte utesluta självmord. Jag inser att en ev. GM blir "glad", jag tror att det är svårt att leva med ett brott på sitt samvete, förr eller senare brister bubblan.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag vill bara att du svarar på frågan, gör det i stället.

Du uttrycker dig nu som en mobbare, det går att svara på andra sätt. Varför håller du på så här? Du har uttryckt dig grovt flera gånger nu, uppenbarligen har du ont i en tå och jag ber dig förklara vilken och varför så att vi kan återgå till en trevligare ton framöver.

Problemet är att du svämmar över tråden med massa tyckande baserat på ingen fakta alls samtidigt som du ifrågasätter faktisk information som alla i denna tråd borde ha, om de hade följt med ärendet ordentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Det var en tuff fråga att besvara, han har ju varit agressiv i sina tonår men tror han växt upp någorlunda nu. Om jag minns rätt körde han in sin moped i en mellanstadieskolas flaggstång så den gick av när han var typ 15. En riktig bråkstake då, men har jättesvårt att se honom skada någon utöver paintball/softairgun-nivå nuförtiden. Han har varit aktiv medlem i UNF länge men han har köpt ut åt mina kompisar så jag vet inte hur hans inställning till alkohol är nu.
Du verkar ju ganska ärlig än så länge och du verkar ha kontakter i Boden. Jag bara undrar om du kan berätta något on Chr*st*an S*lb*rg *=iiee och R*ck*rd *nbom *iaE. Är det folk du känner till?
Vet du något om karatefamiljen?
Citera
2013-05-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ang att VB kan svara emot" mobbare ect,,
Stämmer bra.

Jag har träffat henne flera ggr, under vilka omständigheter tänker jag inte gå in på för då spekuleras det för mkt och min identitet blir röjd. Men jag kan lugnt och fint säga att det gäller normala vardagliga aktiviteter, inget smaskit" - kriminellt eller wierd som många kanske hoppats på att spekulera om.

VB ÄR en speciell tjej. Hon är tuff, jävligt intelligent och hon har svar på tal. Hon är dock ingen TYPISK 20- årig tjej.. Hon har svårt för att inleda relationer mes tjejer - skaffa tjejkompisar o liknande, eftersom hon är blyg o lite egen. Hon håller sällan ögon - kontakt med andra personer o hon är inte den typisk tjejen som gillar att snacka om nagellack, väskor o bästa sex position.
VB är en kill - tjej. Och vad jag menar är att hon inte verkar ha så jäkla stort intresse för att skaffa sig tjej - polare. Hon är helt enkelt inte intresserad. Dock så är hon något naiv, lite virrig" av sig o uppfattas andra som jävligt blyg / försiktig. Men hon kan låta när man trampar på henne !

Så alla som funderar. Ja hon är speciell, lite egen o lite udda. Detta beror enligt mig till stor del på att hon är sjukt intelligent i kombination med hennes kultur o att hon är uppfostrad på ett visst sätt. INTE PGA AV ATT HON är efterbliven, har Aspergers el nå annat idiotiskt påstående..

Tar upp detta igen eftersom ämnet är uppe igen. Så kan vi lämna det !
Ps, det här styrker föregående inlägg som postats av en tidigare klasskompis till VB. Nu finns det alltså 2 källor som kan beskriva VB
Citera
2013-05-19, 18:42
Medlem
Citat:
Okej, men det var ett ganska tydligt svar ändå.

Visste du svaret på min andra fråga, om vem hon hade polisanmält?

Det vet jag inte, tvivlar på att det är KJ då det var han som gjorde slut med henne (vad jag uppfattat från hennes fb då de var tillsammans och gjorde slut, några år sen).
Citera
2013-05-19, 18:43
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16779334.ab

Här har vi källan till att någon rubricering rör olaga hot.
Citera
2013-05-19, 18:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Problemet är att du svämmar över tråden med massa tyckande baserat på ingen fakta alls samtidigt som du ifrågasätter faktisk information som alla i denna tråd borde ha, om de hade följt med ärendet ordentligt.

Jag kan kanske påminna dig om att Poky bekräftade det jag "svämmat över" med. Jag har rätt att skriva och tycka vad jag vill så länge som jag inte bryter mot någon regel.

Även polisen är intresserad av VBs person, om det är det som du inte klarar av att läsa om. Nu vill jag inte se mer moderering av dig. Sluta upp med både aktiv och passiv aggressivitet i tråden. Tack ska du ha.
Citera
2013-05-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Du verkar ju ganska ärlig än så länge och du verkar ha kontakter i Boden. Jag bara undrar om du kan berätta något on Chr*st*an S*lb*rg *=iiee och R*ck*rd *nbom *iaE. Är det folk du känner till?
Vet du något om karatefamiljen?

Jag känner inte dem personligen, men har 4 gemensamma vänner med dem på facebook. De är ju lite äldre än mig så är väl därför jag inte har någon koll på dem. Har ingen koll alls på karatefamiljen, kan tilläggas.
Senast redigerad av poky 2013-05-19 kl. 18:49.
Citera
2013-05-19, 18:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag kan kanske påminna dig om att Poky bekräftade det jag "svämmat över" med. Jag har rätt att skriva och tycka vad jag vill så länge som jag inte bryter mot någon regel.

Även polisen är intresserad av VBs person, om det är det som du inte klarar av att läsa om. Nu vill jag inte se mer moderering av dig.

Det är bara bekräftat i din fantasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in