2013-05-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Vad jag vet och läst så har folk här skrivit att om hon nu skulle ligga i älven så skulle hon kunna dyka upp i Luleå skärgård, man vet inte riktigt hur långt man kan fara. Så att dyka vore väldigt svårt, men i vikar och ställen där man kommer ner med bil borde man söka igenom.

Vet man med säkerhet att det är hon som skrivit det sista inlägget på Facebook? Skickat SMS:et? Någon skrev att sista inlägget på FB var olikt allt annat hon skrivit, att kuppa sig in på Fejan är väl inte så svårt?
Citera
2013-05-10, 18:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Logiskt, jag tänker också så, dock kan det inte uteslutas att en spionerande GM haft tillgång till bil, och att den ödsliga platsen nere vid vattnet i höjd med gruppboendet är en dumpningsplats, kroppen har drivit iväg med strömmen, just därför hittas inte VB på land trots stora eftersöksinsatser.
De flesta GM lämnar offret på BP. Likaså gör olyckor.
Citera
2013-05-10, 18:23
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Nej det tror jag inte men samtidigt, mina föräldrar på den tiden blev inte direkt oroliga ifall de visste att jag skulle sova hos en vän eller stanna där ett par dagar. Dessutom verkade den eftersökta vara ganska skötsam av sig. Måste föräldrar bli mer än oroliga ifall ett barn som studerar på högskola inte hör av sig på ett par dagar, om vi nu säger att barnet ifråga kan ha sagt att det skall stanna där ett par dagar?

Du tror inte att mamman hade nämnt det för polisen om hon sagt på lördagen att jag drar nu å e borta några dagar, Det enda som nån verkar veta är det hon skrivit på FB om det ens är hon som skrivit det
Citera
2013-05-10, 18:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Hon har motionerat i sängen med expojkvännen och sen pluggat innan hon försvann

Såg du det genom ett fönster när du spionerade eller är det något du inbillade dig? Du berättade tidigare att media skrev en artikel om signalementet efter det att du hade skrivit om det. Såg du VB gå ut från lägenheten och därmed hur hon var klädd och därför visste innan media skrev om det? För mig står det helt klart att du är den siste som såg VB i livet, det anonyma vittnet som såg VB lämna vännen vid 21 tiden.
Citera
2013-05-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Du tror inte att mamman hade nämnt det för polisen om hon sagt på lördagen att jag drar nu å e borta några dagar, Det enda som nån verkar veta är det hon skrivit på FB om det ens är hon som skrivit det
Detta har den sk. mamman skrivit på MPS på fb:
คัทลีย* *คท Hon sa till sin mamma att hon skulle plugga hos en kompis i lörsdag . Vem veta nära kompis som hon ofta umgås och bor i Sävast.eller i Boden. Nu hennes mamma är stor chock.
Gilla · Svara · Igår kl. 07:25

Tycker det är märkligt, först skriver samma person att den är glad att alla letar efter dottern, sen verkar det som att någon annan skrivit på profilen? Eller skriver hon om sig själv i 3:e person?
Citera
2013-05-10, 18:28
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Vet man med säkerhet att det är hon som skrivit det sista inlägget på Facebook? Skickat SMS:et? Någon skrev att sista inlägget på FB var olikt allt annat hon skrivit, att kuppa sig in på Fejan är väl inte så svårt?

Att hacka någon på facebook är inte så svårt, nä. Speciellt inte om du har lösenordet.
Pratar vi om samma meddelande, är det denna om att hon skulle "springa och plugga hos en kompis ^^" Eller de 'humoristiska' meddelandet?
Menar du ifall man fått tag på IP? Vet inte riktigt om det går, kanske går att kolla historik.
Citera
2013-05-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Värdet av dina uppgifter devalveras i snabb takt med tanke på att du också "bedriver konstgjord andning" på ryktet om att detta T-shirt fynd skulle ha med den försvunne att göra.
POLISEN HAR IDAG KLART DEMENTERAT DETTA!

Du inser väl vad detta innebär för värdet av dina övriga uppgifter?

Tror vi härmed kan avfärda att du ö.h.t ingått i skallgångskedja/sök

Tror vi härmed kan avfärda att plastpåsen var gul
Tror vi härmed kan avfärda att den hon besökte var ett ex

Tror nu helt enkelt att vi kan avfärda hela dig!
Kan tycka att bodengrabb skulle sätta sig ner en 15-20 minuter och försöka göra ett sammanfattande inlägg över sina inlägg. Där man tydligt kan uppfatta vad som menas vara fakta och tydligt framgår vad som är eget resonemang.

Innehållande tex t-shirt grejen. Påståande om ex pojkvän, vars bor han, varför skulle det inte överensstämma med folkbokföring etc etc
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Detta har den sk. mamman skrivit på MPS på fb:
คัทลีย* *คท Hon sa till sin mamma att hon skulle plugga hos en kompis i lörsdag . Vem veta nära kompis som hon ofta umgås och bor i Sävast.eller i Boden. Nu hennes mamma är stor chock.
Gilla · Svara · Igår kl. 07:25

Tycker det är märkligt, först skriver samma person att den är glad att alla letar efter dottern, sen verkar det som att någon annan skrivit på profilen? Eller skriver hon om sig själv i 3:e person?

Det kan hända att hon skriver om sig själv i 3:e person, ser inte ut att kunna språket fläckfritt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Bodengrabb: Hur i hela friden kan du veta så mycket om honom? Allt från hur han haft sex till att han inte ändat folkbokföringsadress. Ni träffades två vilt främmande människor på en skallgång och så berättar han allt detta för dig?

Att han dom haft sex som motion det var en gissning då jag skulle tycka det var vidrigt om min tjej ej bytte kläder efter hon motionerat

Och då jag vet att Tompy inte bor kvar på den adress som skrevs på Flachback så måste den gamla adressen ligga kvar pga att folkbokföringen inte ändrats
Citera
2013-05-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Det kan hända att hon skriver om sig själv i 3:e person, ser inte ut att kunna språket fläckfritt.
och om det är så, så visste ju mamman detta då, och då får vi hoppas mamman upplyste det till polisen.
Citera
2013-05-10, 18:34
Medlem
Jamenherreguds avatar
TP har nu bytt namn till "S*röm S*röm på FB... Ser så ut på det där om könsdiskrimineringen... Men jag kanske har missat något?
Citera
2013-05-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem menar du har sett VB sist?

den personen hon var hos på kvällen var väl en kille? Han såg henne sist, alltså borde han närmare granskas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in