2013-05-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Inte omöjligt scenario,grabben i stockholm som föll ner i ett schakt o dog skulle nog hittats tidigare om man kollat alla ue möjligheter.
Nu verkar ju försvinnandet skett sent på kvällen. Kl 21 ca anger ju polisen att telefon signalen försvann. Känns som sent påkommet att ensam börja utforskningar av gamla fort.
Citera
2013-05-10, 20:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Och återigen har flashbackmobben bestämt sig för en huvudmisstänkt, vad gör denne T så speciell mer än att en anonym bodengrabb varit in och namedroppat i tråden? Att ni aldrig lär er, idioter

Det är lätt att ryckas med i ett drev, sticker inte under stol med att även jag gör det ibland. Det är viktigt det du lyfter, att behandla alla som oskyldiga tills motsatsen kan bevisas. Dock kan jag inte se att någon här har anklagat något som skyldig till något brott, det har mer handlat om att ifrågasätta vissa uppgifter kopplat till person. Det är väl ett steg i att närma sig en gemensam sanning att resonera kring, det är min uppfattning.

Tyvärr blev Bodengrabb:s uppgifter snabbt en trådsanning, trots att vissa här klart och tydligt ifrågasatt äktheten i informationen hen delgivit oss. Självklart undrar man då vad syftet är med att gå ut med sådan information som blandar in personer som kanske inte har med saken att göra? Självklart riktas strålkastaren mot en sådan person, som någon menade, sätter sig själv i händelsernas centrum.
Citera
2013-05-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilja26
Tompy har INTE bett mig bemöta detta.. Valde det själv. Han sitter och pratar med allt från Aftonbladet till lokal media pga av detta.. Hoppas han som hängde ut honom vet vad han har ställt till med

Genom att på Facebook framställa sig som en person som kan tillföra söket viktig kunskap om fortifikationer och andra försvarsinstallationer i Boden, så utger man sig samtidigt för/antyder/inbillar sig själv att man besitter kännedom om dessa anläggningar som är likvärdiga med, eller överstiger de som hemvärnet, tillsynspersonal och övriga inblandade människor har.

Klart media blir intresserade av sådant i brist på andra uppslag..
Citera
2013-05-10, 20:58
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Du verkar då känna alla i Boden. Du har ju även skrivit inlägg här på Flashback när 41-åringen greps för våldtäkt i slutet av 2012. Var du inte bekant med någon av de inblande då också?

Dock rätt vanligt fenomen när man bor här uppe som vi gör.
Citera
2013-05-10, 20:59
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nu verkar ju försvinnandet skett sent på kvällen. Kl 21 ca anger ju polisen att telefon signalen försvann. Känns som sent påkommet att ensam börja utforskningar av gamla fort.
Vem fan vet med dagens unga, lite varmare ute o vips skall sommarnatten utforskas. men gör man ngt sådant själv kan det gå hemskt fel.

Mordteorin om ngn bekant tror jag inte på, mer då en total främling som tagit sina mörka lustar i akt när tillfället gavs.
Citera
2013-05-10, 21:00
Medlem
highfives avatar
Visst finns det vissa likheter? Lördag kväll/natt, närliggande område/vägsträckan. Vad jag kunnat läsa mig till greps initialt en 39-årig mörk man, cirka 185 lång som sedan släpptes eftersom han hade alibi. Enligt hon som utsattes för väldtäktsförsöket 2011 var den misstänkte kortare än 185. Det verkar inte som någon skyldig blev tagen för detta.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=6440800
Citera
2013-05-10, 21:01
Medlem
Är det så illa att vi hamnade i en "catfight"? Bodengrabb hängde ut den här stackaren oskyldigt?

Vem är nu den här mannen hon har varit hos då?
Citera
2013-05-10, 21:03
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Är det så illa att vi hamnade i en "catfight"? Bodengrabb hängde ut den här stackaren oskyldigt?

Ja det undrar jag med.
Citera
2013-05-10, 21:03
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia

Det är det vi inte vet.
Citera
2013-05-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyZamioc
Vi vet väl inte ens om något ex är inblandad.
Även det var väl uppgift från Bodengrabb.

Tack! Bra att du orkade
Citera
2013-05-10, 21:05
Medlem
Vilken jävla soppa, som vanligt när folk kommer in och rör om i grytan utan att göra det rätt.
Citera
2013-05-10, 21:05
Medlem
habets avatar
Jag tror den här tråden skulle må bra av om allt som berör T*mpy, gula plastpåsar och Bodsvedjan lämnades därhän. Helt klart är det desinformation som dumpats här i tråden och bara strulat till det. Släpp allt sådant och börja om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in