2013-05-20, 20:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja nu får ju alla skeptiker säga vad man vill..
Jag vill inleda följande med att säga
( JAG är ingen knäppgök som vänder mig till spåkärringar stup i kvarten, o sitter med husligt stora telefonräknings skulder föranlett av samtal till betalspåkärrungar.

MEN... Det här är intressant.

Jag förstår om man som anhörig griper efter alla halmstrån.
Men de däringa sierskorna kör med säkra kort, sånt som kommer att passa in i de flesta försvinnanden. De luskar ut en massa info utan att du ens märker det, de är proffs på det.
Men som sagt, jag har full förståelse om en djurägare, en mamma eller en pappa anlitar ett medium/en sierska för att hitta en saknad familjemedlem, jag skulle antagligen ta till det själv.

Och om VB hittas i livet, så är det väl skit samma om hon är i en lgh istället för en stuga, om kvinnan är rödhårig istället för mörkhårig, eller hur?
Citera
2013-05-20, 20:54
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Anders är min gamla lärare också )

Tror inte på han, men jag kan inte helt utesluta han heller, det är ju inte precis kriminellt" de dom håller på med isånnafall (om teorin skulle stämma),
Omoraliskt ja,,
Vem vet, vilken 40-50-60-70 årig man skulle kunna bli less på livet o sitt äktenskap.
21 årig fräsch o spontan tjej, kan konkurrera ut det mesta

(Sett ur en "gubbes" ögon

Nu känner jag ju inte honom annat än som lärare till mig (på den tiden Adam gick i kortbyxor) och sedan mina barn, men jag har bara uppfattningen att han är väldigt trevlig och har ett professionellt förhållningssätt gentemot sina elever. Därmed inte sagt att han inte skulle kunna drabbas av en sådan förälskelse, det skulle kunna hända vem som helst, men jag har bara svårt att se honom i det scenariot.
Citera
2013-05-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag förstår om man som anhörig griper efter alla halmstrån.
Men de däringa sierskorna kör med säkra kort, sånt som kommer att passa in i de flesta försvinnanden. De luskar ut en massa info utan att du ens märker det, de är proffs på det.
Men som sagt, jag har full förståelse om en djurägare, en mamma eller en pappa anlitar ett medium/en sierska för att hitta en saknad familjemedlem, jag skulle antagligen ta till det själv.

Och om VB hittas i livet, så är det väl skit samma om hon är i en lgh istället för en stuga, om kvinnan är rödhårig istället för mörkhårig, eller hur?

Javisst är det ju så. Men det är onekligen lite spännande att 2 olika sierskor är inne på samma "spår" h
Citera
2013-05-20, 20:56
Medlem
Citat:
Oj, det är många gifta män. Dock så underströk min" sierska att Frun inte är orolig. Kan han ha sagt till sin fru att han är borta på jobb/ åkt för att fixa i sommarstugan/ fiska ect, så ringer han o pratar med sin fru varje dag som om ingenting. Såklart misstänker ju då ingen i närheten vad som pågår..

Jag tror inte på teorin att hon håller sig borta av egen vilja. Hon verkar vara mån om sin familj/vänner. Hennes kompis i Efterlyst beskriver henne som omtänksam och hjälpsam. Jag tror inte att hon skulle utsätta familjen för en sådan oro.
Citera
2013-05-20, 20:58
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ps Anders är pensionerad ! han brukar hälsa på min morsa här i Boden

Det var nästan det jag anade. Började räkna efter i mitt huvud hur gammal han rimligtvis kunde vara och med tanke på att jag fick honom som lärare när min instrumentala bana började på mycket, mycket tidigt 80-tal torde han vara runt pensionsålder.
Citera
2013-05-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aisofala
J*nath*an menar jag alltså, han hittades av mps står det i tidningen iallafall.

Jo jag menade också honom. Det stod i tråden om honom på sidan 14 att det var en kille med hund som hittade kroppen, hittar inte igen vilken tidning nämligen.
Citera
Medlem
~Milla~s avatar
Hej i tråden.. Har inte gjort måna inlägg i denna, men följt den från dag ett.

Några reflektioner från mig, utan att lägga några värderingar i akrobatens synska vän:

Den första jag tänkte på när jag läste om kompisen med svart hår var "kusinen" NuB3lle, och frun som "inte var orolig" skulle isf va mamma F@nta. Det kan ju faktiskt va så att VB och "pappa J@nn3" kärat ner sig i varandra? J@nn3s och F@ntas relation kanske inte var bra (ej bekräftade gifta på fb, eller ens vänner? bl.a) de kan ha varit ett "arrangerat" äktenskap t.ex.

Man ser te.x inte F@nta på några av bilderna från resan till Thailand som VB har på sin FB?

Finns säkert det som talar emot detta också, men det var bara det första jag tänkte på när jag läste aktobatens inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag tror inte på teorin att hon håller sig borta av egen vilja. Hon verkar vara mån om sin familj/vänner. Hennes kompis i Efterlyst beskriver henne som omtänksam och hjälpsam. Jag tror inte att hon skulle utsätta familjen för en sådan oro.

VB har försvunnit förr

Dock endast 3 dagar.. Men ändå, kan man 1 gång kan man absolut 2 gånger
Citera
2013-05-20, 21:03
Medlem
Cinnabars avatar
VB är en uppkopplad person. Hon är inte hemlig av sig. Hon har mejladress och foto på hitta.se, hon är registrerad på ett antal sajter, hon berättade vad hon gjorde på nätet. Att helt dra ut kontakten tyder på att hon inte är i livet, eller bortrövad mot sin vilja. Att hon frivilligt skulle hålla sig undan tror jag ändå är osannolikt om man tänker efter hur hon levt fram tills nu, om inget annat kommer fram.
Citera
2013-05-20, 21:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
VB har försvunnit förr

Var var hon då? Det är ett rykte som florerat, men är det sant?
Citera
2013-05-20, 21:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Det här börjar bli både sanslöst och pinsamt när ni nu ska granska alla lärare i Boden på grund av en siares uttalanden.

Det finns ingen som helst grund för att hon överhuvudtaget skulle vara i livet, det är även konstaterat av polis. Att hon skulle sitta och mysa med någon gammal och gift lärare i någon stuga är ju helt uppåt väggarna, hör ni inte själva hur idiotiskt det låter.

En siares uttalande är inte en teori då det uttalandet saknar förankring i de händelser som föregick hennes försvinnande, det är rena gissningar.

Att Rikskrim nu är inkopplat talar för att polisen anser att det sannolikt ligger ett brott bakom hennes försvinnande. Hade den misstanken inte funnits så hade Rikskrim aldrig blivit inblandade.

Det är bättre att skapa en tråd under konspirationsforumet där man kan diskutera spåren som siare ger och försöka hålla denna viktiga tråd med fakta och teorier som har någon stöd i verkligheten.
Citera
2013-05-20, 21:08
Medlem
Citat:
VB har försvunnit förr

Det var intressant information! Varifrån kommer den? Var var hon då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in