2013-05-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Kan någon ge en "hint" om KJ namn? Ett par bokstäver till. Tack på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
KJ = Krist*ffer K*bba J*hansson (o, i, o)
Hennes ex och "pluggkompisen", den person hon sist sågs hos.

Det borde vara denna snubbe eller? Massa bilder på vapen och han verkar skum, varningsklockorna ringer!! https://www.facebook.com/kristoffer.k.johansson.3
Senast redigerad av zerx 2013-05-21 kl. 17:14.
Citera
2013-05-21, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vet du om det är gångavstånd eller körde KJ till sin bror?
Det är mer än gångavstånd. Brorsan bor nära FP.
Citera
2013-05-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det var nog en ensam person, mest troligt. Och han behöver inte ens vara en sjuk jävel utan en person som hade lite otur och blev tvungen att göra sig av med en kropp.

Om du menar smitningsolycka så skulle vi säga mycket osannolikt. Gör man på det här sättet är man nog ganska sjuk i vilket fall som helst. De allra flesta smitare kör nog bara ifrån olycksplatsen, men om man drar in kroppen i bilen med allt blod och sedan åker till skogen och styckar kroppen så är man nog inte helt normal.
Citera
2013-05-21, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Hmm.. Har ingen betydelse, klart det är smaklöst. Men ta gärna en titt på andra Facebook-konton så kan du där läsa att det kryllar av människor som är hjärtlösa och gottar sig i det mesta. Detta betyder inget samband.. Stora du.

Det är dock ganska ovanligt att folk skriver direkt vidriga saker om försvunna människor inför deras vänner och bekanta, offentligt och i eget namn.
Speciellt när man själv är gift med en person som är ledare för den grupp som den försvunna personen tränar i.

Det hittar du inte många exempel på. Det är direkt sjukt.
Citera
2013-05-21, 17:08
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Otroligt magstarkt. Kan hon ha blivit facerape:ad för att vilseleda?

Jag är ganska säker på att det är hon själv som har skrivit det.
Hade hon blivit facerape:ad är det väldigt konstigt att varken hennes nära (vänner eller familj) eller hon själv går ut med att det inte var hon som skrev det. Att det inte kommit något uttalande om det, gör att det högst sannolikt var hon själv som skrev det. Hon tog bort sin Facebook efter det (blev väl för många meddelanden som skällde ut henne). Hon sitter väl hemma i sin skam nu.
Citera
2013-05-21, 17:08
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
De flesta kvinnor dödas av någon de har en nära relation till. Att det skulle handla om en seriemördare vet jag inte var du får ifrån?

Har tyvärr inte antytt något om att denna person är en seriemördare. Jag tog som exempel, en seriemördare är nog vad vi känner till som de största psykopaterna med en dragning till att mörda, av olika anledningar som de själva känner vid.

Exemplet följer: Om man är en psykopat, exempelvis en seriemördare, så är det högst osannolikt att du mördar en närstående då risken att åka dit är väldigt stor.

Plockar du däremot en random människa "längs vägen" så är det allt som oftast du kommer undan med det. Det är mer sannolikt att en familjemedlem eller bekant har begått brottet om det sker i hemmet.
Nej då, det är en för henne främmande människa, det mesta pekar på det.
Citera
2013-05-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Han skulle ju i teorin kunna ha strypt henne, gått och spelat tv-spel och sen spenderat hela natten med att göra av med kroppen.
I teorin.
I teorin ja, jag är inte helt säker på tiden över hela kvällen då det bara var det jag fick höra av KJs bror.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Om du menar smitningsolycka så skulle vi säga mycket osannolikt. Gör man på det här sättet är man nog ganska sjuk i vilket fall som helst. De allra flesta smitare kör nog bara ifrån olycksplatsen, men om man drar in kroppen i bilen med allt blod och sedan åker till skogen och styckar kroppen så är man nog inte helt normal.

Nej, jag menar inte att GM är random person utan en för BO känd person, ex eller liknande.

Det finns ingenting som talar för att detta är en smitningsolycka, mycket på grund av det du själv tog upp i detta inlägg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och på journalistens fråga, om hur bodensarna ska förhålla sig till detta, svarade han att de nog inte behöver vara oroliga.
Varför? För att de vet mer än de säger.

Hur har det sett ut med självmord i Boden på sistone?
Citera
2013-05-21, 17:10
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att det är hon själv som har skrivit det.
Hade hon blivit facerape:ad är det väldigt konstigt att varken hennes nära (vänner eller familj) eller hon själv går ut med att det inte var hon som skrev det. Att det inte kommit något uttalande om det, gör att det högst sannolikt var hon själv som skrev det. Hon tog bort sin Facebook efter det (blev väl för många meddelanden som skällde ut henne). Hon sitter väl hemma i sin skam nu.

Eller också är det hon som är mördad
Citera
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Jag var helt seriöst en hårsmån från att skriva ett argt facebookmeddelande till idioten.

Vad heter denna kvinna och vad är det hon har skrivit?

Mvh

AN alltså
Citera
Medlem
Otroligt att polisen fick in tips på just detta stället mkt tidigt i utredningen men prioriterade det inte. Även de stirrade sig blinda på var hon försvann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in