2013-05-20, 09:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
Och Norra Bredåker 73 A tillhör en gruppbostad, så då kanske man kan anta att adressen på Batterivägen tillhör en eventuell förmyndare?
På 73 D finns en gruppbostad
Citat:
Verksamhetsbeskrivning
Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att driva gruppbostad, för måttligt och lindrigt förståndshandikappade med särskilda behov, vari medlemmarna bereds arbete.
Citera
2013-05-20, 09:25
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Fel. Jag har kommit fram till vem VB är och hennes situation genom att en klasskompis berättat hur hon hade det. Du ägnar dig bara åt personangrepp nu, och det är osnyggt i en tråd som mycket riktigt handlar om en flickas försvinnande. Min tes är att hon blivit söndermobbad eller i andra hand, dräpt. Du är välkommen att delta i diskussionen, precis som alla andra.

Nej du har ingen aning om vem hon är. Man känner inte en person genom att läsa några rader om vad en okänd människa tycker,tänker och tror om en annan. Det finns ingenting som talar för att hon blivit söndermobbad. Det finns något som talar för att hon och en annan tjej varit osams för tre år sedan, men också att VB inte bara godtog taskig behandling utan gav tillbaka. Alltså blev hon inte söndermobbad, så sluta med den lögnen nu.
Citera
2013-05-20, 09:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är bra att du sätter nivån på diskussionen med invektiv, så vi slipper uppträda som vuxna människor. Det är så jobbigt, mycket roligare att kasta sand.

Jag har pratat med LTU. VB är inskriven på civilingenjörsutbildning, teknisk fysik, andra terminen.
Ingen av de unga männen (< 30 år) på Flottiljvägen 4 C är inskriven, inte heller CS eller AF.

Mycket bra. Kan du undersöka om hon tog sina poäng också? Låg hon i fas med studierna? Hade hon en svår tenta på gång?
Citera
2013-05-20, 09:28
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
På 73 D finns en gruppbostad

Om CS bor i en sådan bostad faller han inom ramen för en person som kan ha det svårare att uttrycka sig. Hur var kontakten mellan CS och VB nu igen? Han hörde väldigt tidigt av sig på hennes facebook, vid 12-tiden, och undrade om hon var försvunnen. Var det innan mps annonserade ut att hon var försvunnen? Jag är bra nyfiken på om han var irritationsmomentet? Kände de varandra?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 09:32.
Citera
2013-05-20, 09:31
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Det heter aspergers. Eftersom du inte är påläst om varken mobbing eller handikapp tar jag mig inte tid att diskutera mer med dig. Läs hennes klasskompis inlägg i tråden och fundera. Jag tycker att du har låg debatteknik, och förvrider allt i syfte att förstöra tråden. Sluta med det nu. VB var mobbad, punkt slut enligt sin klasskomis Poke, enligt bloggaren och enligt AN. Alla runt henne beskriver hur VB blev annorlunda till sist. Utanförskap kan leda till döden. Nu slutar vi sammanstråla mer i tråden.

Ps. Jag var populärast i klassen och hade lyckan att gå i en klass där en kille som var "annorlunda" fick vara i fred. Vi frågade om han ville vara med, men han ville inte, hans mamma hade förbjudit honom att smutsa ned sig. Det om det.

Misstänker att dina klasskamrater inte hade något val annat än sätta dig på piedestalen.

Han kanske trivdes i det du kallar utanförskap. Alla vill inte vara jordens medelpunkt.

Det brukar oftast vara så att när någon försöker vara något de inte är de märks. VB hade nog inga problem i sitt varande, snarare kan det vara trycket att passa in som sågs avvikande. Att vara som alla andra.

Sluta kasta skit på alla och håll dig till ämnet!
Citera
2013-05-20, 09:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Misstänker att dina klasskamrater inte hade något val annat än sätta dig på piedestalen.

Han kanske trivdes i det du kallar utanförskap. Alla vill inte vara jordens medelpunkt.

Det brukar oftast vara så att när någon försöker vara något de inte är de märks. VB hade nog inga problem i sitt varande, snarare kan det vara trycket att passa in som sågs avvikande. Att vara som alla andra.

Sluta kasta skit på alla och håll dig till ämnet!

Om du skulle göra så som du själv förespråkar? Jag kastar inte skit på "alla". Vrid till det, du. Vi hade inga piedestaler i vår klass, att jag råkade vara populär berodde på att jag enade olika grupper. Tänker inte gå mer in på det, ditt lilla rötägg.

VB sökte kontakt med människor, hon ansågs bekräftelsetörstande. Hon sken upp när klasskompisen bad om hjälp. Varför tar du dig friheten att påstå att människor trivs i utanförskap? Lågt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 09:43.
Citera
2013-05-20, 09:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Mycket bra. Kan du undersöka om hon tog sina poäng också? Låg hon i fas med studierna? Hade hon en svår tenta på gång?
Nej, även om jag får del av hennes studieresultat kan jag inte avgöra det. Och jag har svårt att sätta det i samband med försvinnandet.
Citera
2013-05-20, 09:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, även om jag får del av hennes studieresultat kan jag inte avgöra det. Och jag har svårt att sätta det i samband med försvinnandet.

Kan du redogöra för resultaten här då, eller skicka PM. På universitetet handlar det om att ta tillräckligt många poäng för att få csn, exempelvis. Det är en liten stress alla studenter har, att klara det målet.

Om hon misslyckats med sina studier kan det mycket väl ligga bakom försvinnandet. Orsaken till ett eventuellt misslyckande kan återfinnas i personliga problem, någon grad av depressivitet.
Citera
2013-05-20, 09:42
Medlem
Citat:
Om CS bor i en sådan bostad faller han inom ramen för en person som kan ha det svårare att uttrycka sig. Hur var kontakten mellan CS och VB nu igen? Han hörde väldigt tidigt av sig på hennes facebook, vid 12-tiden, och undrade om hon var försvunnen. Var det innan mps annonserade ut att hon var försvunnen? Jag är bra nyfiken på om han var irritationsmomentet? Kände de varandra?

msp 11:12, CS 12:20
Citera
2013-05-20, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ohoj! En ny teori i sikte: Självmordet är universitetets fel!

Citat:
Jag anser mig inte vara förmer än någon annan, men jag förstår mycket väl att folk som känner sig "mindre i själen" kan få för sig det.
Att visa en fullblommad megalomani i en enda mening är få förunnat. Grattis!

Grejen med hela det här fallet är väl att (nästan) ingen vet någonting.
Jag tror inte alls det är omöjligt att det är självmord, men kan kan också tänka mig att det ligger ett mord bakom. Skumma figurer finns det ju så det räcker, men så tror jag att det är oavsett vems bakgrund man utreder. Det handlar helt enkelt om att gräva tillräckligt djupt för att hitta de riktiga dårarna.
Citera
2013-05-20, 09:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan du redogöra för resultaten här då, eller skicka PM. På universitetet handlar det om att ta tillräckligt många poäng för att få csn, exempelvis. Det är en liten stress alla studenter har, att klara det målet.

Om hon misslyckats med sina studier kan det mycket väl ligga bakom försvinnandet. Orsaken till ett eventuellt misslyckande kan återfinnas i personliga problem, någon grad av depressivitet.
Du kan ta reda på resultaten själv om du tror att det kan ha med försvinnandet att göra. Men redovisa inte resultaten här, om VB kommer tillbaka blir det inte roligt att se dem här i allas åsyn.
Citera
2013-05-20, 09:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
msp 11:12, CS 12:20

Tack. Vet du hur media rapporterade om det denna dagen, var kom nyheten först ut? Hur kunde CS veta så tidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in