2013-05-17, 17:36
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Ännu en ändring gällande tidpunkt då hon försvann!? Det är ju helt galet, det här...!! Jag vågar inte tro på uppgiften att hon varit hos den där killen, vad han nu heter. Jag tror det är konstruerat.. Jag tror vi egentligen inte vet speciellt mycket om hennes sista (!?) tid.

Några har redan ifrågasatt om hon fanns, för att mamman/familjen skulle kunna lyfta bidrag. Det är nog inte helt omöjligt, om man säger så. Hon har ju haft flera olika sidor på facebook, där ex uppgifterna om vad hon studerat inte stämt överens.

En skickligt konstruerad illusion?
Vi ser inte mamman nånstans..det är inte hon på profilbilden på Facebook.
Däremot så är hon på dotterns Facebook och klottrar.
Finns mamman?
Nu ger jag upp...
Citera
2013-05-17, 17:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej nu måste nån hjälpa mig. Kanske värmen, jag vet inte, men jag fattar ingenting.

Var hittar ni uppgifter om att polisen ändrar sig angående klockslagen?

Är det som sas på presskonferensen dementerat?
De senaste ändringarna om tiden då hon försvann och anmäldes hittade jag i filmen i NK.
Citera
2013-05-17, 17:39
Medlem
Ett tips kika på dagens avsnitt av blåljus finns på kuriren.nu
Citera
2013-05-17, 17:41
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Ett tips kika på dagens avsnitt av blåljus finns på kuriren.nu
Törs inte..blir väl ännu mer förbryllad då.
Vilken tid/kanal går Blåljus?
Ja, jag är lat.
Citera
2013-05-17, 17:52
Medlem
Hörde på radion nyss att dom lovat höga flöden här uppe i älvar å sånt va det nu kan betyda om hon hamnat i älven
Citera
2013-05-17, 18:02
Medlem
Citat:
Hörde på radion nyss att dom lovat höga flöden här uppe i älvar å sånt va det nu kan betyda om hon hamnat i älven
Det betyder bara att hon spolas till i finland om hon ligger i älven
Citera
2013-05-17, 18:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De senaste ändringarna om tiden då hon försvann och anmäldes hittade jag i filmen i NK.
Jaha ja, och den kan jag tydligen inte se på min telefon(jävel).

Säger han att 21:00 inte längre gäller?
Citera
2013-05-17, 18:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jaha ja, och den kan jag tydligen inte se på min telefon(jävel).

Säger han att 21:00 inte längre gäller?
Nej, vad de säger är att hon försvann kl 15-16 och anmäldes försvunnen på tisdagen. I Efterlyst försvann hon kl 16 och efterlystes på söndagen.
Citera
2013-05-17, 18:17
Medlem
När det finns så lite att gå på börjar jag tänka på att det kanske är ett självmord.
En GM borde ha lämnat någonting efter sig, svårt att vara så perfekt i allt, om man inte är jävligt iskall och beräknande och det finns en planering bakom detta.
Citera
2013-05-17, 18:19
Medlem
Citat:

Man förväntar sig en försenad vårflod i norrlands älvar när värmen nu kommit till fjälltrakterna och snön smälter i rask takt. Då öppnas även dammluckor nedströms så det blir hyfsad fart på älven.
Om personen finns i älven och eventuellt fastnat i botten eller grenverk invid stranden så kan den lossa och fara vidare, tidsmässigt så börjar en kropp att jäsa när vattnet blir varmare nedströms och då finns möjlighet till att kroppen kommer till ytan.

Om kompisens uppgifter stämmer så är det gångavstånd till älven och även till cykelbron men jag tror inte hon finns i älven, den är ganska välbesökt av fiskare i princip året om med både strandfiske och båtfiske.
Citera
2013-05-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
När det finns så lite att gå på börjar jag tänka på att det kanske är ett självmord.
En GM borde ha lämnat någonting efter sig, svårt att vara så perfekt i allt, om man inte är jävligt iskall och beräknande och det finns en planering bakom detta.

jag börja tänka så idag också självmord eller frivilligt håller sig borta...finns ju inget vittne som sett eller hört nåt så om ett brott begåtts så bruka det alltid finnas nåt...
Citera
2013-05-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Om uppgifterna stämmer med kompis och 21.00, mast signal så tror jag hon blivit upphämtad av någon hon känner eller tror sig känna. Där kommer återigen vittnet allmänheten in, har någon sett henne i Bodsvedjan vid tidpunkten, någon bil som normalt inte färdas där etc.
Ingen hade ju sett henne mellan bostad och kompisen, tror faen då hon blev upphämtad vilket framkom i efterlyst. Då är frågan direkt, blev hon upphämtad eller skjutsad från Bodsvedjan men färden blev inte bostaden utan någon helt annan.

Notera att jag inledningsvis skriver "om uppgifterna stämmer" för jag känner tveksamhet inför dessa uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in