2013-05-20, 08:52
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men CS är skriven på Norra Bredåker 73 A, har bara posten till Batterivägen.

Och Norra Bredåker 73 A tillhör en gruppbostad, så då kanske man kan anta att adressen på Batterivägen tillhör en eventuell förmyndare?
Citera
2013-05-20, 08:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad håller du på med??? Vem har påstått det????????????????
Jag skulle kunna anmäla ditt inlägg för spridande av vilseledande uppgifter, men jag avstår. Hur mår du? kan man fråga sig, med fog.

Du är inte riktig när du skriver om hasch, knulla äldre män med mera.

VB var och är en romantisk tjej, duktig i skolan, eventuellt mobbad till döds på grund av låg självkänsla som utvecklats till eventuell depression. Att det finns mobbade i tråden är jag säker på nu, då de försöker "ge igen" för oförrätter nätledes. Sök hjälp för era tidigare upplevelser, ta det inte i tråden eller på flashback!

Om du har en issue och bor utomlands för att du röker på (???) kan jag inte hjälpa dig. Ha kul i Holland med din penningpåse. Herregud! Jag tror att du rökt på innan du skrev ditt inlägg, sjukt! Ja, jag har skrivit i andra trådar att droger är fel, och att man inte ska röka cannabis, men vad har det med VB att göra?????? Och vem har påstått att hon knullade äldre män????? Ta nu alla dina alteregon och sök hjälp. Sprid inte lögner! Smutskasta inte någon i tråden fortsättningsvis.

Och du, det stavas aspergers. Lär dig det en gång för alla!
Så här ligger det till: VB har troligen inte detta, efter att hennes klasskamrat berättat lite om henne.

VB blev troligen söndermobbad, söndermobbad. Hör du det, och ni andra! Sitta med näsan i en bok hela högstadiet ensam (enligt klasskompisen), i gymnasiet fortsätter mobbingen (folk luktar sig till låg självkänsla!) och när hon är försvunnen blir hon kallad kackerlacka, av en mor till till en kompis! Hon ligger drunknad i älven, tack vare mobbing och utstötning i åratal! Ta det till er någon gång!

Hon sökte stöd och trygghet hos äldre män! Och så skriver Pastakrydda att jag påstått att hon knullade äldre män! Pastakrydda gör sig skyldig till grovt påhopp, grovt spridande av lögner och det var nog det värsta jag tagit del av på Flashback so far. Att en knarkliberal ger sig in i denna ömkansvärda tråd med det motivet. Groteskt! Sjukt. Fult. Otroligt!

Antar att du själv blivit mobbad i yngre år eftersom du tar allt så personligt.

Vad har du för källa på att hon var romantisk?

Hur kom du fram till att denna glada tjej som var väldigt intelligent och framåt är söndermobbad?

Vad anser du om exet, kan hans bravader i yngre år, hans asperbergers och hans något märkliga och udda sätt tyda på att han är en mördare?
Citera
2013-05-20, 08:58
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
Och Norra Bredåker 73 A tillhör en gruppbostad, så då kanske man kan anta att adressen på Batterivägen tillhör en eventuell förmyndare?

Där är du något på spåren, om någon har skadat VB, vilket kan vara ett andrahandsscenario, är det för att personen är handikappad på något sätt och värjer sig med fel metod. VB fick söka sig till utmarkerna av det sociala livet för att hon var mobbad i en liten skitkommun där alla känner alla.
Citera
2013-05-20, 09:01
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Antar att du själv blivit mobbad i yngre år eftersom du tar allt så personligt.

Vad har du för källa på att hon var romantisk?

Hur kom du fram till att denna glada tjej som var väldigt intelligent och framåt är söndermobbad?

Vad anser du om exet, kan hans bravader i yngre år, hans asperbergers och hans något märkliga och udda sätt tyda på att han är en mördare?

Det heter aspergers. Eftersom du inte är påläst om varken mobbing eller handikapp tar jag mig inte tid att diskutera mer med dig. Läs hennes klasskompis inlägg i tråden och fundera. Jag tycker att du har låg debatteknik, och förvrider allt i syfte att förstöra tråden. Sluta med det nu. VB var mobbad, punkt slut enligt sin klasskomis Poke, enligt bloggaren och enligt AN. Alla runt henne beskriver hur VB blev annorlunda till sist. Utanförskap kan leda till döden. Nu slutar vi sammanstråla mer i tråden.

Ps. Jag var populärast i klassen och hade lyckan att gå i en klass där en kille som var "annorlunda" fick vara i fred. Vi frågade om han ville vara med, men han ville inte, hans mamma hade förbjudit honom att smutsa ned sig. Det om det.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 09:04.
Citera
2013-05-20, 09:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det heter aspergers. Eftersom du inte är påläst om varken mobbing eller handikapp tar jag mig inte tid att diskutera mer med dig.

Jag är förstås inte lika kunnig som dig, som kan ställa diagnoser utifrån ett par inlägg från anonyma personer utan att själv ha träffat den man ställer diagnosen på, men jag ber dig i all välmening om en analys av exet.

Det borde du väl kunna hjälpa till med, utan att behöva märka ord.
Citera
2013-05-20, 09:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
VB var mobbad, punkt slut enligt sin klasskomis Poke, enligt bloggaren och enligt AN. Alla runt henne beskriver hur VB blev annorlunda till sist. Utanförskap kan leda till döden. Nu slutar vi sammanstråla mer i tråden.

Nja, så länge du sprider desinformation och skapar trådsanningar så kommer dina inlägg bemötas hårt i syfte om att reda ut de missförstånd du skapar i dina förvirrade inlägg.
Citera
2013-05-20, 09:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Jag är förstås inte lika kunnig som dig, som kan ställa diagnoser utifrån ett par inlägg från anonyma personer utan att själv ha träffat den man ställer diagnosen på, men jag ber dig i all välmening om en analys av exet.

Det borde du väl kunna hjälpa till med, utan att behöva märka ord.

Men det var då själve fan! Jag har inte ställt några diagnoser, det gör läkare. Jag spekulerar. Du är långt nere i träsket nu med dina försök och jag känner här och nu att du är på väg att förstå din plats. På samma nivå som jag, varken vid sidan, ovan, eller under. Vi har alla samma rättigheter i tråden, begrips det nu?

Jag säger återigen, din bakgrund med thailändsk omgivning gör dig inte till uttolkare av försvinnandet.

Den här tråden är fantastiskt intressant för den som är psykologiskt intresserad, och du bidrar.

VBs försvinnande är en gåta för alla, ingen undantagen. Alla söker sina förklaringar, och till sist kommer vi att få veta.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 09:09.
Citera
2013-05-20, 09:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Nja, så länge du sprider desinformation och skapar trådsanningar så kommer dina inlägg bemötas hårt i syfte om att reda ut de missförstånd du skapar i dina förvirrade inlägg.

Vilken desinformation ditt rötägg???
Citera
2013-05-20, 09:09
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Det heter aspergers. Eftersom du inte är påläst om varken mobbing eller handikapp tar jag mig inte tid att diskutera mer med dig. Läs hennes klasskompis inlägg i tråden och fundera. Jag tycker att du har låg debatteknik, och förvrider allt i syfte att förstöra tråden. Sluta med det nu. VB var mobbad, punkt slut enligt sin klasskomis Poke, enligt bloggaren och enligt AN. Alla runt henne beskriver hur VB blev annorlunda till sist. Utanförskap kan leda till döden. Nu slutar vi sammanstråla mer i tråden.

Ps. Jag var populärast i klassen och hade lyckan att gå i en klass där en kille som var "annorlunda" fick vara i fred. Vi frågade om han ville vara med, men han ville inte, hans mamma hade förbjudit honom att smutsa ned sig. Det om det.

Det finns just nu bara en person som förstör tråden och det är du. Du kommer ideligen med totalt ogrundade påståenden, vilda gissningar utan verklighetsförankring, långa utlägg som är rent trams. Du har genomgående pådyvlat folk möjliga diagnoser. Jag har viss kännedom om Boden men enda anledningen att jag inte ens orkar diskutera trots att ämnet är angeläget är pga dig.Du sitter och lallar sönder en tråd som handlar om en försvunnen 20-årig flicka och du skäms inte ens. Sluta tramsa och fylla tråden med skit så att de vettiga och mer verklighetsförankrade diskussionerna inte försvinner i din sörja. Det handlar om en verklig människa som är borta, inte om att du ska synas och höras till varje pris.
Citera
2013-05-20, 09:15
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det finns just nu bara en person som förstör tråden och det är du. Du kommer ideligen med totalt ogrundade påståenden, vilda gissningar utan verklighetsförankring, långa utlägg som är rent trams. Du har genomgående pådyvlat folk möjliga diagnoser. Jag har viss kännedom om Boden men enda anledningen att jag inte ens orkar diskutera trots att ämnet är angeläget är pga dig.Du sitter och lallar sönder en tråd som handlar om en försvunnen 20-årig flicka och du skäms inte ens. Sluta tramsa och fylla tråden med skit så att de vettiga och mer verklighetsförankrade diskussionerna inte försvinner i din sörja. Det handlar om en verklig människa som är borta, inte om att du ska synas och höras till varje pris.

Fel. Jag har kommit fram till vem VB är och hennes situation genom att en klasskompis berättat hur hon hade det. Du ägnar dig bara åt personangrepp nu, och det är osnyggt i en tråd som mycket riktigt handlar om en flickas försvinnande. Min tes är att hon blivit söndermobbad eller i andra hand, dräpt. Du är välkommen att delta i diskussionen, precis som alla andra.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-20 kl. 09:18.
Citera
2013-05-20, 09:18
Bannlyst
Citat:

VB blev troligen söndermobbad, söndermobbad. Hör du det, och ni andra! Sitta med näsan i en bok hela högstadiet ensam (enligt klasskompisen), i gymnasiet fortsätter mobbingen (folk luktar sig till låg självkänsla!) och när hon är försvunnen blir hon kallad kackerlacka, av en mor till till en kompis! En vuxen, som borde veta bättre! VB ligger troligen drunknad i älven, tack vare mobbing och utstötning i åratal! Ta det till er någon gång!

Hon sökte stöd och trygghet hos äldre män! Och så skriver Pastakrydda att jag påstått att hon knullade äldre män! Pastakrydda gör sig skyldig till grovt påhopp, grovt spridande av lögner och det var nog det värsta jag tagit del av på Flashback so far. Att en knarkliberal ger sig in i denna ömkansvärda tråd med det motivet. Groteskt! Sjukt. Fult. Otroligt!
Är du spåkärring, eftersom du vet att hon ligger i floden? Fått fram det i kaffesumpen tillsammans med resten av teorierna du kommer med, samtidigt som du anser dig vara förmer än alla andra i tråden?

Luleälven är så jäkla ström, att det är väldigt osannolikt att hon ligger i den. Jämfört med en sjö eller å brukar man dyka upp mycket snabbt i strömma vatten. Eller vet du var hon ligger? Tipsa gärna polisen i så fall.
MVH
Smålandtintin

PS. Grattis till att du var populärast i klassen! Hoppas att din "konstiga" klasskompis uppskattar att få vara med på Flashback!
PS2. Du råkar ofta få texten fetad. Om du trycker en gång till på B-knappen slipper vi andra se de irriterande tjocka bokstäverna.
Citera
2013-05-20, 09:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilken desinformation ditt rötägg???
Det är bra att du sätter nivån på diskussionen med invektiv, så vi slipper uppträda som vuxna människor. Det är så jobbigt, mycket roligare att kasta sand.

Jag har pratat med LTU. VB är inskriven på civilingenjörsutbildning, teknisk fysik, andra terminen.
Ingen av de unga männen (< 30 år) på Flottiljvägen 4 C är inskriven, inte heller CS eller AF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in