2013-05-16, 00:21
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Kanske du kan hjälpa till och översätta detta, både status och kommentar: http://www.facebook.com/maebell.nongfanta/posts/367045583399965

Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
här är första facebook inlägget översatt,

This night i will sleep with u. Dont fear anything esls.just remember you alway have me.even if we are very far. I hope the god will be protact my brother/sister.
Good night

kommentaren;

I will sleep with ploy also.
Now i keep little bit ploy hair to glass.i will keep and lives with me until me dead.i want to go to u but the police tlod me wait for give they question.for evidence more.and they call me question many time.today im shocked and i can not eat food and water also

alltså hon ( mamman ska ha en bit hår från hennes dotter i en glasburk tils hon dör. ja ni kan nog engelska,

enligt kommentaren så är det nog så illa att hon redan är död. :/

Kortfattat: detta inlägg från "kusinen" nubelle, kan det ha skrivits av vb? Med tanke på att det är postat i närheten av Boden. Om man läser det på så sätt känns det genast som ett avskedsbrev från henne... Inget har väl pekat på att kusinen faktiskt var i Boden?

Sedan finns där en massa nya inlägg från kusinen som någon kunnig gärna får översätta mer korrekt än bing.
Citera
2013-05-16, 00:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Jag tycker att det finns lite av multipel personlighet i henne. Dvs att hon kan växla mellan flera personer. Man ska inte glömma att hon var så pass gammal som 12 år när hon flyttade från Thailand och en 12-åring där blir fort vuxen - åtminstone i rollen att ta sitt ansvar för familjen.

Om du inte orkar klicka på en länk och se om det är tjejen eller ej (vilket det INTE är) så kan du väl vänta med att skriva? Överhuvudtaget är det en så allvarlig diagnos att hon i så fall inte plugga till civilingenjör, tror jag.

Och vad gäller handikappet asperger ÄR dessa personer klart avvikande okulärt och beteendemässigt. Om VB haft detta hade hon haft andra issues också som gjort sig kända redan nu. Exempelvis hade hon haft fasta rutiner så att det varit lätt att följa och tolka henne och därmed kunna fastslå att ja, hon har inte försvunnit frivilligt. Hon hade då exempelvis kanske studerat varje lördag mellan vissa klockslag, och samma person. Hon hade nog varit hemma mer och försvinnandet hade direkt blivit anmält, då hade hon gått utanför sin ram väldigt tydligt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-16 kl. 00:28.
Citera
2013-05-16, 00:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Inte för att någon bryr sig om mina 5 cents nu i den redan "egna-teorier"-tunga tråden, men nånting säger mig att hon hamnat i vattnet. Det brukar ofta vara där försvunna personer hittas. Hon har blivit överfallen på något sätt, gjort bra med motstånd(tränade karate eller hur var det?) mot gärningsmannen, vilket lett till att han gått lite över gränsen och "råkat" ha ihjäl henne. Han dumpar henne sedan i vatten, någonstans.

Just my 5 cents

Enligt Efterlyst är risken att råka illa ut mindre om man gör motstånd, vilket hon måste ha kunnat göra, om hon inte var försatt i försvarslöst tillstånd.

Jag kan inte smälta att mamman "gillat" via VBs FBkonto. Vad var det mamman "gillade"?
Citera
2013-05-16, 00:27
Medlem
Citat:
Inte för att någon bryr sig om mina 5 cents nu i den redan "egna-teorier"-tunga tråden, men nånting säger mig att hon hamnat i vattnet. Det brukar ofta vara där försvunna personer hittas. Hon har blivit överfallen på något sätt, gjort bra med motstånd(tränade karate eller hur var det?) mot gärningsmannen, vilket lett till att han gått lite över gränsen och "råkat" ha ihjäl henne. Han dumpar henne sedan i vatten, någonstans.

Just my 5 cents
Låg inte isen kvar den 4 maj i just det området? Svårt med alla teorier om dumpningar/självspill i älven om isen var ett hinder, eller hur?
Citera
2013-05-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag kan inte smälta att mamman "gillat" via VBs FBkonto. Vad var det mamman "gillade"?
Hon "råkades" gilla en Thai-cocking sida
Citera
2013-05-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Låg inte isen kvar den 4 maj i just det området? Svårt med alla teorier om dumpningar/självspill i älven om isen var ett hinder, eller hur?

Jag vet inte hur det var med isen vid just det tillfället, har aldrig varit i boden heller. Men är det inte väldigt strömt vatten där i älven? Det kan omöjligt ha varit heltäckande is, eller? Kanske är dum.
Citera
2013-05-16, 00:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det gör att vi har följande tider

14:23 - Näst sista inlägget på Facebook, ska ut och motionera
15:xx - Telefon kopplar upp mot mast och positioneras till fästningen
15:22 - Sista inlägget på Facebook, om de fyra fruarna.
16:00 - Kompisen hämtar med bil
18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:00 - Hon lämnar kompisen gående och glad
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.

Ja herregud, hon togs antagligen av daga efter klockan 16, och klockan 21 kommer mördaren på att han måste släcka hennes mobil, också. Få fast helvetet.
Citera
2013-05-16, 00:43
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Hon "råkades" gilla en Thai-cocking sida

Var det inte inlägget jag syftade på här ovan som hon gillade med vb:s konto? Alltså det som kusinen skrivit från boden, och där två av vb:s fb-profiler var taggade. Nu är det inte gillat av vb:s profil längre, så mamman har väl klickat bort det?
Citera
2013-05-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamenherregud
Men hallå... Det där är ju verkligen inte VB.

Nej, vem sa det? Inte jag. Menar ex på annan ju...
Citera
2013-05-16, 00:50
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur det var med isen vid just det tillfället, har aldrig varit i boden heller. Men är det inte väldigt strömt vatten där i älven? Det kan omöjligt ha varit heltäckande is, eller? Kanske är dum.
Även om Luleåälven är en av de största älvarna så betyder det inte att det strömmande vattnet beter sig lika över allt. Vid Boden finns ex. en kraftdamm med låg vattennivå.

Lågt flöde - Inget strömt vatten - Isen ligger länge!

Isen går iväg tidigare nedströms Boden.
Citera
2013-05-16, 00:53
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
"Vi vet..." säger polisen i början av inslaget. Det bör väl ändå gälla?
Då bör spekulationer om att VB varit någon annanstans under kvällen falla, eller finns det bara en mast kring Boden?

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-avfardar-teori-om-forsvunnen-kvinna/

Din vana trogen länkar du till flera dagar gamla artiklar, spekulativt slarv.

Kan vi hålla oss till färska länkar, tack.

Jag såg inte efterlyst men förstår nu att polisen använder fakta från föräldrarna om att VB blev hämtad, vilket gör att hennes egna ord om att hon ska ut och "motionera" verkar knepiga, men visst, kanske hon skulle i friluftsområdet då? Blir inte klok på detta. Var hon och vännen ute och gick, och nicket Bodenmannen fabulerade bara när han påtalade att "motion" betydde något annat?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-16 kl. 00:57.
Citera
2013-05-16, 00:55
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Även om Luleåälven är en av de största älvarna så betyder det inte att det strömmande vattnet beter sig lika över allt. Vid Boden finns ex. en kraftdamm med låg vattennivå.

Lågt flöde - Inget strömt vatten - Isen ligger länge!

Isen går iväg tidigare nedströms Boden.

100% säker på att det inte låg någon is så långt ögat kan se under tiden hon försvann.

Så här ser det ut under November.
http://4.bp.blogspot.com/_bAlg5MTzuAE/TOWS76vtQgI/AAAAAAAABQA/hXxDhBFr7UY/s1600/fiskeparadiset.jpg
Senast redigerad av Astrologeen 2013-05-16 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in