2013-05-15, 22:20
Medlem
ME077s avatar
På eniro står ett fast nummer till Sölvesborg! (Finns bara en VB i Sverige enl ratsit)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Källa på det om du vet, tack! Eller du bara gissar som jag gjorde utifrån den välkända ordvitsen att man gått från grundskolan direkt till "högskolan" och menar att man röker ganja eller tar någon annan drog.
Folk säger han har AS, just den skolan special inriktad på det...tror det är större chans att han menar det än att han är en hasch tomte!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man måste veta vilken operatör hon hade innan man väljer mastkarta.
99% av oss norrlänningar har Telia/halebop, det är den enda operatör som har vettig uppkoppling här uppe. 3G masterna delas med tele 2 och man har "huvudansvar" för hälften var. Osäker på om det är Telia el tele 2 som har Boden, men det bör ju polisen ha koll på. Gsm master törs jag nästan svära på att de är uteslutande Telias, och de master som är till för försvaret går det ingen vanlig trafik igenom så därför är det rätt glest med civila master i Boden
Citera
2013-05-15, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Tittar igen på Efterlyst. "Klockan är ungefär 4 på em när hon säger hejdå till sin familj och blir upphämtad av en killkompis som hon också haft en kortare relation med tidigare".
Citera
2013-05-15, 22:22
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
någon av dom då
0762 - Comviq/Tele2
0763 - Tre
0768 - Vodafone, Telia

Det har flera gånger i tråden talats om att hennes telefon är en Samsung Galaxy. Det är den modellen Telia säljer och lanserar som en ungdomstelefon.
Citera
2013-05-15, 22:24
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Folk säger han har AS, just den skolan special inriktad på det...tror det är större chans att han menar det än att han är en hasch tomte!

Det kan du ha helt rätt i. Det finns tillräckligt med jordrökare och alla möjliga tomtar i Boden.
Citera
2013-05-15, 22:25
Medlem
Softices avatar
Har inte följt hela tråden eller ärendet i sig men undrar nyfiket.. Var hon inte ute och sprang och försvann.. ? Jag har tydligen missat nåt..

Såg efterlyst och ja, ska man lyssna på statistiken så ligger ju "Kompisen" hon även haft en relation med, illa till .
Citera
2013-05-15, 22:27
Medlem
just_a_girls avatar
Voine voine vilket umgänge tjejen verkar ha haft ser att Amand* Morin* kommenterat VB:s status "Vi håller tankarna positiva på att du är välbehållen och snart tillbaka. Du är en värdefull lagkamrat ! — med Vatchareeya Bangsuan." Han är tidigare straffad för våldsbrott. Verkar som om den stackars tjejen enbart umgicks med potentiella GM... Undrar om det är VB som skrivit detta på blondinbellas blogg

"Ploy den 18 april, 2009 kl. 02:43 skrev:
Alltså ursäkta, men det är inte så jävla konstigt att du får fingrar uppkörda i fittan när du går runt klädd så där på kvällen. jag förstår att du anser att man ska kunna ha på sig vad som helst utan att behöva bli utsatt för övergrepp. men i andra länder är det annat kultur och ja, enligt dom så kanske du ber om det när du går runt klädd så där."

OM hon har/hade en tendens att uttrycka sig på det sättet kan jag ha viss förståelse för Anni*as reaktion. Reflekterade över hur vi tenderar att idealisera människor som utsatts för brott, är ju faktiskt inte säkert att VB var den ängel vi tar henne för.
Citera
2013-05-15, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Telias täckningskarta kan man fylla i Boden eller Sävast och se var masterna sitter. Flottiljvägen ligger närmast Sävast.
Citera
2013-05-15, 22:28
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad ska man tro på?

Var föräldrarna hemma när VB lämnade Ugglegatan?
Anmäldes hon försvunnen söndag eller tisdag?
Gick hon eller fick hon skjuts till kompisen?
Skulle hon plugga eller bli pluggad?
Skulle hon motionera eller inte?
Varför skrev hon att hon skulle jogga och plugga?

Svar fråga 1;
Vet ej

Svar fråga 2;
Myndig frisk person efterlyses väl inte hos polisen förrän 48 timmar har gått, om jag inte missminner mig?

Svar fråga 3;
Enligt Efterlyst så blev hon hämtad (av pluggkompisen).

Svar fråga 4;
Hon kanske helt enkelt skulle hjälpa sin fd med hans läxor?

Svar fråga 5;
Alla har visst utgått ifrån att det var jogging som hon menade med att motionera..det kan ju lika gärna ha rört sig om sparring, spinning, zuludans eller vad fan som helst.

Svar fråga 6;
Hon skrev aldrig att hon skulle jogga...hon skrev motionera och plugga, och det skrev hon väl för att det var tanken, eller...?
Citera
2013-05-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Källa på det om du vet, tack! Eller du bara gissar som jag gjorde utifrån den välkända ordvitsen att man gått från grundskolan direkt till "högskolan" och menar att man röker ganja eller tar någon annan drog.
Är detta källa nog?
http://sv.netlog.com/majoren17/extra

Tornedalens folkhögskola har en linje för personer med Aspergers syndrom. Den är är individuellt utformad och man kan läsa in motsvarande gymnasiekompetens eller komplettera tidigare studier och samtidigt ges tillfälle till prova på olika hantverkstekniker.
> www.tornedalen.se
Citera
2013-05-15, 22:30
Medlem
just_a_girls avatar
Länken till inlägget på Blondinbellas logg, vet inte hur vanligt det är att kalla sig Ploy, men som sagt det kan ju vara en annan person...
http://blondinbella.se/2009/04/17/sista-kvallen-i-mallorca/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in