Det är inte hans adress på Aftonbladets bild. Och Efterlyst sa att hon åkte till exet sista kvällen.
18:40 befann hon sig inte där - om man ska tro polisens mastexperter. Vid den tidpunkten hade något stört henne så pass mycket att detta t o m noteras av en kompis som i den vevan fått motta ett sms - om vi ska tro AB:s experter... Det är ju det som är problemet här; alldeles för lite info - vilket kan tolka på valfritt sätt.
Hur kan polisen vara så säker på att personen(-erna) som ligger bakom VB's tidigare polisanmälan
inte har något med saken att göra? Det kanske dem visst har. känns ju ganska troligt t o m.
antingen de eller den person som sist såg henne (hennes pluggarkompis),
det känns lite långsökt att hon skulle råkat illa ut av random överfallsman (män)
Ja, om andra gjort detsamma. - Annars kan man väl säga att hon kan ha varit lite (över)känslig. - Hennes kommentar tyder i vart fall på att hon inte gick omkring och led i det tysta.
Helt överens: hennes kommentar till borttagandet visar att hon inte led. Hon hade gott om skinn på näsan. VB skrev faktiskt typiskt för thaikvinnor som söker date med äldre män: åldern betyder inget utan är bara siffror.
Jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang bilden på Flottiljvägen 4C visades.
Var det i samband med att polisen var på besök eller har tidningen listat ut var kompisen bor?
18:40 befann hon sig inte där - om man ska tro polisens mastexperter. Vid den tidpunkten hade något stört henne så pass mycket att detta t o m noteras av en kompis som i den vevan fått motta ett sms - om vi ska tro AB:s experter... Det är ju det som är problemet här; alldeles för lite info - vilket kan tolka på valfritt sätt.
Kl 18:40 kan hon ha varit på Flottiljvägen, vilket jag har förklarat för döva ögon flera gånger. Avståndet mellan Åsberget och adressen är tillräckligt litet för att bostaden kan finnas i cellen. Till det fick jag följande stöd idag.
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Någon med god lokal kännedom som kan klura ut varför "sista kända" mobilsignalen kommer från sävastmasten och inte från åbergsmasten som bara står ca 100-talet meter fågelvägen från Flottiljvägen.
Följer/kör man sävastvägen, förlängning på åbergsleden så kommer man in i täckning sävastmasten någonstans mellan grubban och åbergstorp då man tittar på höjdkartor.
Följer/kör man Lorenvägen/Lejonbacksvägen så kommer man också in i täckning för sävastmasten förmodligen innan man når torpgärdsleden. Sävast har en till basstation (sävastön) i riktning mot Luleå.
Kör man upp på Åberget via sävastvägen och avtagsväg vid grubban så kommer man också inom täckning sävastmasten.
Rikningen kan vara av visst intresse om hon hämtats upp, blivit påkörd (mindre troligt) eller promenerat (osannolikt dessa vägar om hon skulle gå hem).
Jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang bilden på Flottiljvägen 4C visades.
Var det i samband med att polisen var på besök eller har tidningen listat ut var kompisen bor?
Tidningen hade listat ut det, kanske med hjälp av Flashback.
Jag upprepar: [...] Jag har studerat vägen och sett att det saknas trottoar och gångbana från korsningen Svedjevägen/Slipvägen till korsningen Kanslihusvägen/Dammvägen. En berusad förare kan ha orsakat en olycka och gömt kroppen.
Tack för förtydligandet, letade i tråden men hittade inte ditt inlägg där du hade skrivit vilken del. Men den del du nämner är inte några sträckor där folk kör som dårar. Svedjevägen/Slipvägen till där Svedjevägen byter namn till Lavettvägen är en lugn villagata och resten går genom det gamla militärområdet, där ser man sällan några bilar alls. De flesta tar Åbergsleden. Men visst är man berusad och inte vill åka stora vägen kan man ju ha tagit den men utanför flyktingförläggningen där brukar det ofta vara folk i rörelse om kvällarna så de borde nog ha hört/sett något. Cyklar själv ofta den där vägen eller den nere vid vattnet. Hon skulle lika gärna ha kunnat snedda genon Pontonjären och Kårbacken, det gör jag när jag promenerar där finns gott om genvägar mellan husen.