2013-05-19, 21:39
Medlem
Cinnabars avatar
Det finns något som heter "osjälvständig personlighetsstörning". Det kan stämma in på VBs beteende, det här med klängig och uppmärksamhetstörstande.

http://www.terapisnack.com/topic/ar-jag-personlighetsstord-1

På denna sajt får man veta bland annat att en sådan personlighet

"går till ytterligheter när det gäller att få stöd och uppmuntran från andra, såsom att frivilligt åta sig att utföra sådant som är obehagligt"

Kan VB ha tubbats att göra något som slutade väldigt illa? I så fall vad? Jag håller dock mer på att det varit svårt att avsluta en relation och att det har hänt något.

Vill tillägga också att allt ovan (klängig, osäker) kan bero på låg självkänsla, orsakat av mobbing. Kanske mest troligt, då VB verkar vara en aktiv tjej!
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-19 kl. 21:45.
Citera
2013-05-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det finns något som heter "osjälvständig personlighetsstörning". Det kan stämma in på VBs beteende, det här med klängig och uppmärksamhetstörstande.

http://www.terapisnack.com/topic/ar-jag-personlighetsstord-1

På denna sajt får man veta bland annat att en sådan personlighet

"går till ytterligheter när det gäller att få stöd och uppmuntran från andra, såsom att frivilligt åta sig att utföra sådant som är obehagligt"

Kan VB ha tubbats att göra något som slutade väldigt illa? I så fall vad? Jag håller dock mer på att det varit svårt att avsluta en relation och att det har hänt något.

Men varför funderar du så mycket på om VB har en personlighetsstörning av något slag?

Jag tror att hon helt enkelt är som hennes kompis beskrev det i Efterlyst: lite för snäll och naiv för sitt eget bästa. Sedan spelar det väl ingen roll om man kan diagnosticera det?

Jag tror inte att de dragen har med hennes försvinnande att göra på så sätt att hon retat upp någon. Däremot kanske hon är dålig på att läsa av personer och därmed inte ser faror, kan jag tänka.
Citera
2013-05-19, 21:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
När vi nu vänder på stenar i VB:s liv har jag en fråga att kasta ut: vet någon varför hennes lärare i virtual design på gymnasiet tog bort henne från sin kompislista på Facebook? VB kommenterade detta på sin FB med att han inte gillade henne.

Är det någon som vet varför gymnasieläraren gjorde så, jag tycker han borde vara medveten om att han kunde såra sina forna elev.
Tror att det kan vara en missuppfattning från VB:s sida. I samband med t ex en uppdatering kan det tillfälligtvis ha sett ut som att hon inte fanns kvar.
Citera
2013-05-19, 21:49
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Men varför funderar du så mycket på om VB har en personlighetsstörning av något slag?

Jag tror att hon helt enkelt är som hennes kompis beskrev det i Efterlyst: lite för snäll och naiv för sitt eget bästa. Sedan spelar det väl ingen roll om man kan diagnosticera det?

Jag tror inte att de dragen har med hennes försvinnande att göra på så sätt att hon retat upp någon. Däremot kanske hon är dålig på att läsa av personer och därmed inte ser faror, kan jag tänka.

VB är enligt en gammal klasskompis inte bara snäll och naiv, utan har just haft problem med bekräftelsebehov, utöver det vanliga, något som uppfattats som jobbigt och gjort att människor tagit avstånd från henne eller inte velat umgås. Hon ska ha suttit ensam hela högstadiet, med näsan i boken. Tror att det kan ha antingen med mobbing att göra, eller något utöver det.

Jag tror att dessa drag kan ha lett till att hon råkat ut för en olycka, kanske blivit dräpt. Det beror på hur den hon träffade sist har hanterat de här eventuella problemen, är det en person som inte kan prata eller uttrycka sig i ord, kanske det skedde fysiskt. Att knuffa bort någon, eller fysiskt förflytta någon kan gå illa, om man har otur.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-19 kl. 21:55.
Citera
2013-05-19, 21:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
/.../ Om du hade varit gm, hade du inte åkt en bit hemmifrån om du skulle göra dig av med en kropp? Att placera en kropp bara några få kilometer från där man bor tror jag inte är troligt. Minst en mil, max tio.
Det beror ju alldeles på hur skadat offret är. Finns risk för t ex blodspår i bilen så väljer man nog inte i första hand biltransport. - Är offret strypt och på ett lättförklarat sätt tidigare varit medpassagerare så kan man fatta ett annat beslut.
Citera
2013-05-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ett annat alternativ: någon annan (gm) har hennes telefon i sin hand och stänger av den runt 21 och signalen fångas av den masten. Gm ville skapa en illusion tillskriven VB men räknade inte med masternas positioner som kan avslöja "bedrägeriet".

Fullt möjligt. Jag får iaf känslan att mobilen förflyttat sig från Bodsvedjan där hon uppenbarligen varit enligt polis och i riktning torpgärdsleden eller mot sävast via sävastvägen.
Det finns även en möjlighet att man med bil ta sig upp på åberget (finns två vägar upp).
Citera
2013-05-19, 21:58
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tror att det kan vara en missuppfattning från VB:s sida. I samband med t ex en uppdatering kan det tillfälligtvis ha sett ut som att hon inte fanns kvar.

Alltså då återtogs hon på lärarens kompislista? Men å andra sidan faller läraren And*ers bortplockande av VB från sin kompislista in i ett mönster av att andra gjort detsamma. Visst var hon väl lite förtalad i ryggen om så sker?
Citera
2013-05-19, 21:58
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte hans adress på Aftonbladets bild. Och Efterlyst sa att hon åkte till exet sista kvällen.
Och exets bostad täcks av masten som snappade upp en sista signal från VBs mobil
Citera
2013-05-19, 21:59
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Fullt möjligt. Jag får iaf känslan att mobilen förflyttat sig från Bodsvedjan där hon uppenbarligen varit enligt polis och i riktning torpgärdsleden eller mot sävast via sävastvägen.
Det finns även en möjlighet att man med bil ta sig upp på åberget (finns två vägar upp).

Eller ner från Åberget med bil?
Citera
2013-05-19, 22:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Alltså då återtogs hon på lärarens kompislista? Men å andra sidan faller läraren And*ers bortplockande av VB från sin kompislista in i ett mönster av att andra gjort detsamma. Visst var hon väl lite förtalad i ryggen om så sker?
Ja, om andra gjort detsamma. - Annars kan man väl säga att hon kan ha varit lite (över)känslig. - Hennes kommentar tyder i vart fall på att hon inte gick omkring och led i det tysta.
Citera
2013-05-19, 22:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Just det, bilden fanns ju; den hade jag glömt bort. - Ja, det ser alltså ut som att KJ kan spikas - om det inte finns två ex i samma hus.
Finns det nåt mer ex på Flottiljvägen?
http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx
Citera
2013-05-19, 22:06
Medlem
Hörde ryktas om att (en av) anledningarna till att Annik* Nordströ* var så hatisk mot VB, var att VB fått reda på att Alexand*r Be*g hade ett (sporadiskt) förhållande med en av VB's kill-kompisar, och A.N. var rädd att VB skulle berätta det för andra...

Någon hade även hört att han varit av intresse vid våldtäkten som skedde vid en karate-klubb för 2 år sedan, dock var det en tjej vid. det tillfället.
Inga bekräftade uppgifter dock...

Sedan undrar jag ifall det är vanligt att man är väldigt fixerade vid att bli "gillad" på FB? (använder det inte själv)
Alexand*r's FB var fylld av saker som: ifall 30 pers gillar detta ska jag visa magen och väldigt många inlägg där han desperat söker bekräftelse. Verkar vara en rätt osympatisk individ i övrigt...

Jag hoppas VB ligger och slappar på stranden i Thailand efter att blivit less på studierna, men tyvärr är det väl inte så mycket som talar för det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in