Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Men varför funderar du så mycket på om VB har en personlighetsstörning av något slag?
Jag tror att hon helt enkelt är som hennes kompis beskrev det i Efterlyst: lite för snäll och naiv för sitt eget bästa. Sedan spelar det väl ingen roll om man kan diagnosticera det?
Jag tror inte att de dragen har med hennes försvinnande att göra på så sätt att hon retat upp någon. Däremot kanske hon är dålig på att läsa av personer och därmed inte ser faror, kan jag tänka.
VB är enligt en gammal klasskompis inte bara snäll och naiv, utan har just haft problem med
bekräftelsebehov, utöver det vanliga, något som uppfattats som jobbigt och gjort att människor tagit avstånd från henne eller inte velat umgås. Hon ska ha suttit ensam hela högstadiet, med näsan i boken. Tror att det kan ha antingen med mobbing att göra, eller något utöver det.
Jag tror att dessa drag kan ha lett till att hon råkat ut för en olycka, kanske blivit dräpt. Det beror på hur den hon träffade sist har hanterat de här eventuella problemen, är det en person som inte kan prata eller uttrycka sig i ord, kanske det skedde fysiskt. Att knuffa bort någon, eller fysiskt förflytta någon kan gå illa, om man har otur.